FAQ

Updates COVID-19
Is het zwembad open?
  • Ja, alle zones zijn geopend. 
  • Let wel op! 
    • Op voorhand reserveren of tickets aankopen via de webshop is verplicht! 
    • Covid Safe Ticket: verplicht vanaf 16 jaar voor een bezoek aan het subtropisch zwembad en het Rest-eau-café.
      Breng zeker ook je identiteitskaart mee!
    • Mondmaskers: vanaf zaterdag 20/11 geldt de mondmaskerplicht voor alle bezoekers vanaf 10 jaar (i.p.v. 12 jaar).
      Een mondmasker is verplicht in alle publieke ruimtes. Wanneer je het Rest-eau-café bezoekt, draag je altijd een mondmasker behalve aan tafel.
      Kom je naar het zwembad? Dan draag je je mondmasker tot in de kleedkamers.

Openingsuren Webshop

Is de wellnesszone open?
  • Ja, de wellnesszone is open.
    Je kan heerlijk komen genieten in de sauna, hammam of warme lagune.

Webshop

Zijn de kleedkamers of douches toegankelijk in het zwembadgedeelte?
  • Ja, de kleedkamers en douches zijn toegankelijk voor en na je zwembeurt. Gelieve de signalisatie in het zwembad op te volgen.
    Let wel op! In de kleedkamer draag je een mondmasker en beperk je je omkleedtijd.
Is het Rest-eau-café open?
  • Ja, het Rest-eau-café is open. Je hoeft geen reservatie te maken.
  • Let wel op! 
    • Covid Safe Ticket: verplicht vanaf 16 jaar voor een bezoek aan het subtropisch zwembad en het Rest-eau-café.
      Breng zeker ook je identiteitskaart mee!
    • Mondmaskers: vanaf zaterdag 20/11 geldt de mondmaskerplicht voor alle bezoekers vanaf 10 jaar (i.p.v. 12 jaar).
      Een mondmasker is verplicht in alle publieke ruimtes. Wanneer je het Rest-eau-café bezoekt, draag je altijd een mondmasker behalve aan tafel.
      Kom je naar het zwembad? Dan draag je je mondmasker tot in de kleedkamers.

Openingsuren

Moet ik nog steeds tickets reserveren?
  • Ja, online reserveren blijft verplicht. We werken nog steeds met een beperkte capaciteit maar dankzij de lange openingsuren vind je altijd een moment om de waterpret te beleven!
    • Altijd zeker van je plek 
    • Zicht op de beschikbare momenten en capaciteit
    • Nergens lang aanschuiven 
    • 100% genieten in alle rust

Webshop

Kan ik mijn zwembeurt verplaatsen?
  • Tot 24 uur voor je zwembeurt kan je zelf je reservatie of ticket verplaatsen naar een later tijdstip. Deze verplaatsing is momenteel kosteloos omwille van COVID-19.
    Zijn er geen tijdsloten meer vrij en kan je je zwembeurt niet verplaatsen naar een andere datum? Neem zo snel mogelijk contact op met het onthaal (telefonisch: 056 44 11 55) om je zwembeurt te annuleren.
    Je zwemticket wordt terugbetaald in 'LAGO money', je online geldbeugel in de webshop. Je kan dit bedrag spenderen aan alle artikels in de webshops van alle LAGO zwempardijzen. Het saldo van je LAGO money is onbeperkt geldig in tijd en kan altijd opgevolgd worden in je profiel op de webshop.  
  • Kan ik mijn zwembeurt annuleren? 
    Annuleringen en verplaatsingen in minder dan 24 u voor je zwembeurt zijn enkel aanvaardbaar in geval van ziekte of overmacht en kunnen alleen telefonisch via het algemeen nummer van het zwembad.
    Let op! Annuleringen en verplaatsingen via mail, messenger of andere kanalen zijn niet geldig.  
  • Worden tickets terugbetaald op mijn bankrekening?
    Nee, een terugbetaling gebeurt in LAGO money, je online geldbeugel in de webshop. Hiermee kan je vlot én kosteloos je bezoek op een later tijdstip reserveren via de webshop.
    Wil je toch een terugbetaling op je bankrekening? Dan zal er 20% administratieve kost verrekend worden.
  • Verplaats mijn tickets

Moet ik een mondmasker dragen?
  • Ja, vanaf zaterdag 20/11 geldt de mondmaskerplicht voor alle bezoekers vanaf 10 jaar (i.p.v. 12 jaar).

    Je draagt een mondmasker in alle publieke zones: inkom, toiletten ... tot in de kleedkamers. Hier mag je je mondmasker ruilen voor je zwemkleding. Wanneer je je verplaatst in het Rest-eau-café moet je ook verplicht een mondmasker dragen. Aan tafel mag je het afnemen.

Heb ik een Covid Safe Ticket nodig voor een bezoek aan het zwemparadijs?
  • Ja, het Covid Safe Ticket is verplicht vanaf 16 jaar in alle horecagelegenheden. In het zwemparadijs is er ook de mogelijkheid om te genieten van een hapje en een drankje op het zwemmersterras. Daarom worden hier de horecaprotocollen gevolgd en is het tonen van het Covid Safe Ticket samen met je identiteitskaart verplicht.
  • Alle coronamaatregelen
Heb ik een Covid Safe Ticket nodig voor het sportbad?
  • Nee, je hebt geen Covid Safe Ticket nodig voor het sportbad. Voor het zwemparadijs moet je vanaf 16 jaar wel je Covid Safe Ticket samen met je identiteitskaart tonen aan de kassa.
Ik heb geen Covid Safe Ticket. Wat met mijn abonnement of beurtenkaart voor het zwemparadijs?
  • Neem contact op met onze klantendienst via e-mail naar kortrijkweide@lago.be om je abonnement of beurtenkaart tijdelijk te bevriezen.
Ik heb geen Covid Safe Ticket. Kan ik het verjaardagsfeestje naar een andere datum verplaatsen?
  • Sorry, het is niet mogelijk om je verjaardagsfeestje naar een andere datum te verplaatsen. Vraag aan andere begeleiders (18+) die wel een Covid Safe Ticket hebben om voor je in te springen.
Ik heb geen Covid Safe Ticket. Wat gebeurt er met mijn beurtenkaart voor aquasportlessen?
  • Neem contact op met onze klantendienst via e-mail naar kortrijkweide@lago.be om je beurtenkaart te bevriezen.
Kan ik een verjaardagsfeestje reserveren?

    • Ja, je kan een verjaardagsfeestje reserveren via de webshop.
      Lees voor je reserveert alle info door zodat je feestje veilig en zorgeloos verloopt.
    • Let wel op! 
      • Vanaf 16 jaar is het verplicht om je Covid Safe Ticket samen met je identiteitskaart te tonen aan de kassa.
      • Vanaf zaterdag 20/11 geldt de mondmaskerplicht voor alle bezoekers vanaf 10 jaar (i.p.v. 12 jaar) in alle publieke zones. In het zwembad zelf draag je geen mondmasker.
  • Ontdek alles over jouw verjaardagsfeestje

Kan ik met een groep (+10 personen) komen zwemmen?
  • Voorlopig kan je enkel online reserveren voor max. 10 personen.
    Heb je een groepsaanvraag? Neem contact op via het onthaal:
    Telefoon: +32 56 44 11 55 
    E-mail: kortrijkweide@lago.be  
  • Onze directie bekijkt graag wat mogelijk is.
    Geef bij je aanvraag zeker de datum (met tijdstip) en aantal personen (mét aantal begeleiders) door. We helpen je graag verder.
Wordt de luchtkwaliteit gemeten?
  • CO²-meters
  • In het centrum werden voor de heropening meerder CO²-meters geplaatst. Hierdoor wordt de luchtkwaliteit voortdurend gemeten voor de veiligheid én gezondheid van de bezoekers.
    TIP: doe zelf de test en meet de waarden tijdens je bezoek. Je kan de waarden raadplegen door op de knop te druk.
  • Voldoende ventilatie en extra hygiëne in alle zones
    Alle LAGO zwembaden zijn uitgerust met de recentste technieken luchtgroepen. Er wordt gewerkt met maximale buitenlucht ventilatie. Zo geniet je binnen ook van de verse buitenlucht. Het poetspersoneel zorgt voor netheid en hygiëne in de kleedkamers zodat deze veilig gebruikt kunnen worden.  
Ik heb een mailtje gestuurd maar krijg geen antwoord. / Ik probeer te bellen maar krijg geen gehoor.

Onze onthaalmedewerkers krijgen door de heropening heel wat vragen binnenZij doen hun uiterste best om alle telefoons en mails zo snel mogelijke te beantwoorden. 
Gelieve rekening te houden met enige vertraging. Bedankt voor je begrip.  

Maak je je op voor een spetterende uitstap naar LAGO Kortrijk Weide, maar zit je nog met een paar vragen?
Dan vind je je antwoord in dit overzicht met veelgestelde vragen. Toch niet gevonden? Contacteer ons.

Reservaties en tickets bestellen via de webshop
Ik heb problemen met mijn login, bestelling of betaling via de webshop. Wat nu?

Kijk eerst even of je je antwoord kan terugvinden in onze FAQ’s. Kon je het toch niet vinden? Onze medewerkers helpen je graag verder tijdens de kantooruren:
- E-mail: kortrijkweide@lago.be
- Telefoon: 056 44 11 55
- Social media: Facebook LAGO Kortrijk Weide
Onze medewerkers doen hun uiterste best om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden. Hou rekening met een responstijd van 1 à 3 dagen. Dank je wel voor je begrip.
Let op! Reservaties zijn niet mogelijk via e-mail, telefoon of social media.

Enkele tips: 
- Om in alle comfort je tickets te bestellen, doe je dit best via je laptop of computer, niet met je smartphone.
- Gebruik bij voorkeur Google Chrome als webbrowser en geen Internet Explorer.

Waar kan ik tickets aankopen of reserveren?

Reserveren en tickets aankopen kan enkel via de webshop
Let op! Reservaties per e-mail, telefoon of social media zijn niet mogelijk.

Ga naar de webshop.


Is het nog steeds nodig om te reserveren of tickets aan te kopen via de webshop?

Ja. Om zeker te zijn van een plaatsje in het zwembad, raden we je aan om een ticket aan te kopen via de webshop. Soms zijn er last minute toch nog tickets beschikbaar en kan je aan de kassa een ticket aankopen. Hiervoor betaal je per ticket € 1,00 extra.

Kan ik aan de kassa een ticket aankopen of een reservatie maken?

Les capacités sont actuellement limitées. Pour être sûr d’avoir une place, nous vous recommandons d’acheter un ticket via le webshop. Il arrive que des tickets soient encore disponibles à la dernière minute et que vous puissiez acheter un billet à la caisse. Les tickets achetés à la caisse sont € 1,00 plus chers (par ticket).

Hoe reserveer ik mijn tickets online?

Tickets aankopen voor een bezoek aan een LAGO zwemparadijs doe je eenvoudig en veilig in onze webshop. Kies voor tickets en selecteer het gewenste ticket. Duid in de kalender je gewenste datum en aankomsttijd aan. Stel je bezoek samen door de tickets toe te voegen volgens leeftijd en woonplaats. Het aantal tickets is momenteel beperkt tot 10 personen.

Nieuwe bezoeker? Meld je aan als nieuwe gebruiker en maak een account aan (op naam van een volwassene 16+).

Bestaande bezoeker? Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Je deed reeds aankopen op de webshop van een ander LAGO zwemparadijs of SpeelpuntLog in met je gebruikersnaam en wachtwoord die je hiervoor gebruikt.

Rond je bestelling verder af. Na je betaling ontvang je je e-ticket samen met je reserveringsbewijs in je mailbox. Print ze of bewaar ze bij voorkeur op je smartphone.
TIP! Je kan je QR-code bewaren in een Passbook app of je e-tickets tonen vanaf je gsm-scherm. Je hoeft ze dus niet te printen, zo helpen we samen om water te sparen.

Problemen met inloggen of je bestelling? Contacteer de helpdesk via <<email centrum>>.

Bekijk de tutorial.
https://youtu.be/rFJA9EOtRGA


Ik kan niet meer dan 10 tickets bestellen. Hoe komt dit?

Momenteel zijn het aantal tickets per aankoop beperkt tot 10 omwille van COVID-19-maatregelen.

Er zijn geen tijdsloten meer vrij. Wanneer zijn er nieuwe beschikbaar?

Elke woensdagavond worden er nieuwe tijdsloten beschikbaar gesteld op onze webshop.

Moet ik een account aanmaken om te kunnen reserveren?

Ja, om een ticket aan te kopen of een zwembeurt te reserveren dien je eerst een account aan te maken. Vanaf 16 jaar kan je een persoonlijk gebruikersprofiel aanmaken.
Maak hier je account aan. 

Heb je ooit al aankopen gedaan via een webshop van de andere LAGO zwemparadijzen of Speelpunt?
Je kan dezelfde account gebruiken om je aan te melden.

Kocht je ooit een beurtenkaart of familiepas?

Klik dan op wachtwoord vergeten en vul je e-mailadres in. Volg dan de richtlijnen in de e-mail die je ontvangt.
Ontvang je geen e-mail? Neem dan contact via e-mail naar kortrijkweide@lago.be en vermeld je naam, voornaam, postcode en geboortedatum. Onze klantendienst brengt je account in orde zodat je een bestelling kan plaatsen op onze webshop.

Vanaf welke leeftijd kan ik een account aanmaken?

Je kan een account aanmaken vanaf 16 jaar. Ben je jonger? Vraag aan één van je ouders om een persoonlijke login aan te maken en de tickets voor je te bestellen. Bij kinderen jonger dan 10 jaar moet er altijd één volwassene 18+ meezwemmen.

Het lukt me niet om een account aan te maken op de webshop.

Krijg je een melding dat je account reeds zou bestaan? 
We controleren bij het aanmaken van een account of je gegevens al bestaan in onze database. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer je bij ons in het verleden een beurtenkaart of familiepas hebt aangekocht. Stuur een email naar kortrijkweide@lago.be met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.
Let op! Ben je jonger dan 16 jaar? In dit geval kan je zelf geen account aanmaken en vraag je aan je ouders om een ticket te bestellen. Bij kinderen jonger dan 10 jaar moet er altijd één volwassene 18+ meezwemmen.

Ik krijg een melding dat mijn account al bestaat. Wat nu?

We controleren bij het aanmaken van een account of je gegevens al bestaan in onze database. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer je bij ons in het verleden een beurtenkaart of familiepas hebt aangekocht. Stuur een email naar kortrijkweide@lago.be  met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.

Het zou ook kunnen dat je al een account aangemaakt hebt op onze webshop of op de webshop van een LAGO zwemparadijzen of Speelpunt onze indoor speeltuin in Zwevegem.
Klik in dit geval op ‘wachtwoord vergeten’.


Krijg je geen e-mail toe? In dit geval zijn je gegevens vermoedelijk al in onze database maar beschikken we niet over je e-mailadres. Stuur een email naar kortrijkweide@lago.be met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.

Wachtwoord vergeten werkt niet

Controleer eerst even of je e-mailadres correct ingegeven werd.

Check ook zeker of er per ongeluk geen spatie achter je e-mailadres staat.

Probeerde je eerst om een nieuwe gebruiker aan te maken en kreeg je een melding dat je account al bestaat, waarna je op wachtwoord vergeten klikte? Vermoedelijk krijg je geen e-mail toe omdat we niet over je e-mailadres beschikken. We controleren bij het aanmaken van een account of je gegevens al in onze database aanwezig zijn. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer je bij ons in het verleden een beurtenkaart of familiepas hebt aangekocht. Stuur een email naar kortrijkweide@lago.be met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.

Het zou ook kunnen dat je al een account aangemaakt hebt op onze webshop of op de webshop van een ander LAGO zwemparadijs of Speelpunt, onze indoor speeltuin in Zwevegem.
Klik in dit geval op ‘wachtwoord vergeten’.
Krijg je geen e-mail toe? In dit geval zijn je gegevens vermoedelijk al in onze database maar beschikken we niet over je e-mailadres. Stuur een email naar kortrijkweide@lago.be met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.

Welke browsers worden ondersteund?

Verouderde browsers zoals Internet Explorer worden niet ondersteund. Gebruik bij voorkeur Google Chrome als webbrowser.
Je kan reserveren via je gsm, computer of tablet. Wil je in alle comfort je tickets aankopen? Dan doe je dit best via je computer.
Merk je toch iets dat niet goed functioneert? Laat het ons via kortrijkweide@lago.be weten dan kunnen we onze webshop optimaliseren om je surfervaring te verbeteren.

Hoe verloopt de betaling via de webshop? En welke betaalmiddelen kan ik gebruiken?

De betaling verloopt veilig via onze betaalpartner EnvisoPay. Je kan online betalen met Payconiq, Bancontact, credit card en iDEAL.

Ik ontvang geen e-tickets in mijn mailbox?

Check eerst of de e-tickets niet in je SPAM of ongewenste e-mail beland zijn. Het kan ook voorvallen dat de betaling via je bank wat op zich laat wachten. Ontvang je na 15 minuten nog geen e-mail met bevestiging van je aankoop, neem dan contact op via kortrijkweide@lago.be

Kan ik een beurtenkaart of familiepas aankopen via de webshop?

Nee, dit is niet mogelijk. Maar je kan wel al een gratis reservatie maken met familiepas of beurtenkaart in de webshop. Op de dag van je bezoek breng je je identiteitskaart mee om je beurtenkaart of familiepas te kunnen aankopen. De betaling gebeurt aan de kassa. Je beurten worden onmiddellijk afgewaardeerd van je nieuwe kaart.

Ik heb een beurtenkaart, familiepas of abonnement. Moet ik ook reserveren?

De capaciteiten zijn nog steeds beperkt. Om het je zo comfortabel mogelijk te maken blijven we werken met reservaties via de webshop. Zo ben je zeker van je plaatsje in het zwembad en kan je zorgeloos genieten van een ontspannen moment.

Er staan geen beurten meer op mijn beurtenkaart of familiepas. Kan ik nog reserveren via de webshop?

Geen probleem, je kan alvast een gratis reservatie met familiepas of beurtenkaart maken op de webshop. Vraag op de dag van je bezoek aan de kassa om je beurtenkaart of familiepas te verlengen.

Kan ik mijn beurtenkaart of familiepas online verlengen?

Nee, maar we werken eraan om dit mogelijk te maken via de webshop. Momenteel kan je nog steeds je beurtenkaart of familiepas aan de kassa verlengen. Ook al heb je geen beurten meer op je kaart, je kan nog steeds reserveren met een familiepas of beurtenkaart op de webshop. Je vraagt op de dag van je bezoek aan de kassa om je familiepas of beurtenkaart te verlengen.

Kan ik mijn zwembeurt annuleren?

Annuleringen en verplaatsingen in minder dan 24 u voor je zwembeurt zijn enkel aanvaardbaar in geval van ziekte of overmacht en kunnen alleen telefonisch via het algemeen nummer van het zwembad.
Let op! Annuleringen en verplaatsingen via mail, messenger of andere kanalen zijn niet geldig.
Een terugbetaling van je tickets gebeurt in LAGO money, je online geldbeugel in de webshop. Hiermee kan je vlot én kosteloos je bezoek op een later tijdstip reserveren via de webshop.
Wil je toch een terugbetaling op je bankrekening? Dan zal er 20% administratieve kost verrekend worden.
TIP! Tot 24 uur voor je geplande zwembeurt kan je je tickets of reservatie zelf verplaatsen via je persoonlijk profiel.

Kan ik mijn zwembeurt verplaatsen?

Tot 24 uur voor je zwembeurt kan je zelf je reservatie of ticket verplaatsen naar een later tijdstip via de webshop. Deze verplaatsing is momenteel kosteloos omwille van COVID-19.
Zijn er geen tijdsloten meer vrij en kan je je zwembeurt niet verplaatsen naar een andere datum? Neem zo snel mogelijk contact op met het onthaal via telefoon om je zwembeurt te annuleren.
Je zwemticket wordt terugbetaald in 'LAGO money', je online geldbeugel in de webshop. Je kan dit bedrag spenderen aan alle artikels in de webshops van alle LAGO zwemparadijzen. Het saldo van je LAGO money is onbeperkt geldig in tijd en kan altijd opgevolgd worden in je profiel op de webshop.

Ik kan mijn zwembeurt niet meer verplaatsen via mijn profiel.

Tot 24 uur voor je geplande zwembeurt kan je je tickets of reservatie zelf verplaatsen via je persoonlijk profiel op de webshop. Check dus zeker of deze termijn nog niet verstreken is. Ondervind je toch nog problemen, neem dan contact op met onze klantendienst via kortrijkweide@lago.be

Er zijn geen tijdsloten meer beschikbaar waardoor ik mijn ticket niet meer kan verplaatsen.

Neem zo snel mogelijk contact op met het onthaal via telefoon om je zwembeurt te annuleren.
Je zwemticket wordt terugbetaald in 'LAGO money', je online geldbeugel in de webshop. Je kan dit bedrag spenderen aan alle artikels in de webshops van alle LAGO zwempardijzenHet saldo van je LAGO money is onbeperkt geldig in tijd en kan altijd opgevolgd worden in je profiel op de webshop.

Wat is LAGO money?

Wanneer je een zwembeurt geannuleerd hebt, krijg je een terugbetaling in LAGO money, je online geldbeugel in de webshop. Je kan dit bedrag spenderen aan alle artikels in de webshops van alle LAGO zwemparadijzen. Je kan het ook gebruiken in het zwemparadijs op het zwemmersterras om je bestelling af te rekenen. In het Rest-eau-café wordt dit ook aanvaard als betaalmiddel. Het saldo van je LAGO money is onbeperkt geldig in tijd en kan je altijd raadplegen op je online profiel.

Wat is een voucher?

Een voucher bevat een code van 16 cijfers waarmee je een gratis ticket kan aankopen op onze webshop. Er zijn vouchers specifiek voor volwassenen en vouchers specifiek voor kinderen. Om ze in te ruilen doe je een aankoop in de webshop en vul je de code in het overzicht van je winkelmandje in bij ‘Code korting, voucher, cadeaubon’. Klik op toepassen en zie je korting verschijnen in het overzicht van je betaling.
Heb je meerdere tickets aangeduid? Dan krijg je een extra veld te zien waarin je een extra code kan invullen wanneer je over meerdere vouchercodes beschikt. Ondervind je problemen bij je bestelling met een vouchercode? Neem contact op via kortrijkweide@lago.be.

Ik heb een voucher ontvangen. Hoe kan ik deze inruilen op de webshop?

Ga naar de webshop, klik op ‘Tickets’, kies de datum en de gewenste aankomsttijd, selecteer vervolgens je tickets volgens woonplaats en leeftijd. Voeg ze toe aan je winkelmandje en klik op doorgaan. In het overzicht van je winkelmandje kan je je vouchercode bestaande uit 16 cijfers invullen bij ‘Code korting, voucher, cadeaubon’. Klik op toepassen en zie je korting verschijnen in het overzicht van je betaling.
Heb je meerdere tickets aangeduid? Dan krijg je een extra veld te zien waarin je een extra code kan invullen wanneer je over meerdere vouchercodes beschikt. Ondervind je problemen bij je bestelling met een vouchercode? Neem contact op via kortrijkweide@lao.be.


Hoe kan ik mijn kortingscode gebruiken op de webshop?

Ga naar de webshop, klik op ‘Tickets’, kies de datum en de gewenste aankomsttijd, selecteer vervolgens je tickets volgens woonplaats en leeftijd. Voeg ze toe aan je winkelmandje en klik op doorgaan. In het overzicht van je winkelmandje kan je je kortingscode invullen bij ‘Code korting, voucher, cadeaubon’. Klik op toepassen en zie je korting verschijnen in het overzicht van je betaling. Ondervind je problemen bij je bestelling met een vouchercode? Neem contact op via kortrijkweide@lago.be

Hoe verkrijg ik een kortingscode?

Hou onze facebookpagina en instagrampagina zeker in de gaten. Regelmatig verschijnen er nieuwe promoties en kan je een kortingscode te pakken krijgen.

Ik heb een LAGO-cadeaubon gekregen. Hoe kan ik deze inwisselen op de webshop?

Ga naar de webshop, klik op ‘Tickets’, kies de datum en de gewenste aankomsttijd, selecteer vervolgens je tickets volgens woonplaats en leeftijd. Voeg ze toe aan je winkelmandje en klik op doorgaan. In het overzicht van je winkelmandje kan je je code van je cadeaubon bestaande uit 18 karakters invullen bij ‘Code korting, voucher, cadeaubon’. Klik op toepassen en zie je korting verschijnen in het overzicht van je betaling.
Ondervind je problemen bij je bestelling met een kortingscode? kortrijkweide@lago.be.

Bereikbaarheid
Routebeschrijving - met de auto
  • Ons zwemparadijs bevindt zich op dit adres: Nelson Mandelaplein 19, Kortrijk. Indien uw GPS dit adres niet herkent, kan je Burgemeester Lambrechtlaan (eventueel rondpunt Blekerstraat) ingeven. 
  • Betalende parking Kortrijk Weide:  Vraag jouw ticket met QR code voor parkeerkorting aan het onthaal bij het afrekenen van jouw zwembeurt. Houders van abonnementen en beurtenkaarten kunnen na het zwemmen, maar voor ze het zwembad verlaten een kortingscode vragen aan het onthaal. Het eerste anderhalfuur parkeer je als zwemmer gratis. Wens je op deze parking langer te parkeren, dan betaal je als zwembadbezoeker maximaal € 3,00. Klik hier voor een overzicht van alle parkeertarieven. Om binnen te rijden, voer je steeds jouw bankkaart (Maestro, Visa of Mastercard) in aan de inritzuil. Bij het buitenrijden volstaat het dezelfde bankkaart terug aan de uitritzuil in te voeren. Het systeem berekent de juiste kostprijs en jouw parkeerbeurt is betaald. Om gebruik te maken van het parkeertarief voor zwemmers, presenteer je bij het buitenrijden éérst deze kortingscode aan de lezer bij de uitritzuil, pas daarna voer je de bankkaart in, zoals ook vermeld op het display van de uitritzuil. De zone rondom Parking Kortrijk Weide is enkel toegankelijk voor vergunninghouders. Controle hierop gebeurt automatisch met behulp van camera's met kentekenherkenning. Oprijden zonder vergunning heeft een GAS-boete van 58 euro tot gevolg.
  • Betalende parking Graaf Karel de Goedelaan (parkeertickets enkel via de webshop verkrijgbaar): Tijdens weekends, schoolvakanties en op feestdagen zijn er parkeermogelijkheden aan 1 euro op parking Graaf Karel de Goedelaan (op wandelafstand). Enkel online te bestellen in combinatie met een minimum aankoop van 2 tickets voor het subtropisch zwemparadijs en zolang de voorraad strekt. De tickets worden op datum aangekocht via de webshop. Bestel hier je tickets met parking >
  • Betalende parking Haven: Goedkoop langer parkeren op 100 meter wandelafstand kan in de Botenkopersstraat. Klik hier voor het volledige overzicht van de tarieven.
  • Gratis parking P+B Wembley: Gratis parkeren kan in de Moorseelsestraat 144 (950 meter wandelen naar het zwembad). Vanaf deze parking kan je gratis met de bus richting Kortrijk Station (buslijn 42 en 62) en terug. De dichtsbijzijnde afstapplaats is dan 'De Appel'.
Routebeschrijving - met de trein

Het station van Kortrijk ligt op 850 meter van het zwembad. 

TIP! Koop je tickets voor LAGO Kortrijk Weide online en voeg een NMBS-code toe aan je winkelmandje om een Discovery Ticket aan te kopen. Hiermee reis je H/T met 50% korting naar je favoriet zwemparadijs.
Voor elke reiziger heb je een code nodig. Kinderen onder 12 jaar hebben geen treinticket en dus ook geen code nodig, zij mogen gratis met je mee reizen. Codes zijn enkel geldig op vertoon van geldig ticket voor het zwemparadijs op dezelfde dag van je reis.

Plan je reis met de trein.

Routebeschrijving - met de bus

Neem aan het station lijn 4-6-40-42-52-53-60-61-62, stap af aan de Halte Kortrijk De Appel. Stap 300 meter tot aan het zwembad. Meer info op deze link.

Routebeschrijving - te voet of met de fiets

Met deze fiets routeplanner kan je je fietstocht tot bij ons in kaart brengen.

Omgevingswerken station

Kortrijk zal de komende jaren sterk veranderen. Er komt een nieuw trein- en busstation gekoppeld aan de opwaardering van de hele stationsbuurt.

Fase 2: Aanleg ondertunneling + aanleg bypass 2 

Zandstraat met spoorwegtunnel en kluifrotonde Appel zijn onderbroken. Via deze link vind je alle info met betrekking tot het stationsproject.

Bekijk hier alle fases van het project

Ben ik mijn beurt kwijt wanneer ik niet kom zwemmen?

Ja, je beurtenkaart of familiepas wordt automatisch afgewaardeerd. Tickets worden niet terugbetaald. Je kan je tot 24 uur voor je zwembeurt deze zelf nog verplaatsen via je webshopaccount. Annuleringen en verplaatsingen in minder dan 24 u voor je zwembeurt zijn enkel aanvaardbaar in geval van ziekte of overmacht en kunnen alleen telefonisch via het algemeen nummer van het zwembad.
Let op! Annuleringen en verplaatsingen via mail, messenger of andere kanalen zijn niet geldig.

Bereikbaarheid klantendienst
Ik heb een vraag. Wanneer en hoe kan ik de klantendienst bereiken?

Kijk eerst even of je je antwoord kan terugvinden in onze FAQ’s. Kon je het toch niet vinden? Onze medewerkers helpen je graag verder tijdens de kantooruren:
- E-mail: kortrijkweide@laog.be
- Telefoon: 056 44 11 55
- Social media: stel je vraag via Facebook Messenger.
Onze medewerkers doen hun uiterste best om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden. Hou rekening met een responstijd van 1 à 3 dagen. Dank je wel voor je begrip.
Let op! Reservaties zijn niet mogelijk via e-mail, telefoon of social media.

Ik heb een mailtje gestuurd maar krijg geen antwoord. / Ik probeer te bellen maar krijg geen gehoor.

Onze onthaalmedewerkers krijgen heel wat vragen binnen. Zij doen hun uiterste best om alle telefoons en e-mails zo snel mogelijke te beantwoorden.
Hou rekening met een responstijd van 1 à 3 dagen. Dank je wel voor je begrip.

Heb je een klacht of een opmerking?

Was je niet tevreden over je bezoek? Alvast onze excuses voor je onaangename ervaring.
We hechten veel belang aan de feedback van onze klanten. Dank je wel om je klacht door te geven via het klachtenplatform. Dit geeft ons de mogelijkheid om de kwaliteit van onze dienstverlening en ons aanbod te verbeteren.
We behandelen je feedback zo snel mogelijk.

 Mijn klacht melden

Openingsuren en rustige momenten
Hebben jullie een sluitingsdag?

Onze vaste sluitingsdagen zijn 1 januari, 24 december, 25 december en 31 december. We zijn ook jaarlijks gesloten voor onderhoud. De onderhoudsperiode vind je terug bij onze openingsuren.

Wat zijn de openingsuren tijdens feestdagen?

Op officiële feestdagen gelden de openingsuren van zondag en is ons zwembad open van 9u00 tot 18u00. De kassa sluit een half uur vroeger.

Wanneer zijn de rustige momenten in het zwembad?

Vooral op schooldagen is het rustig. In de vakanties is het vaak drukker, met soms zeer drukke dagen in de wintervakanties. De weersomstandigheden spelen hierbij een zeer grote rol. Doorgaans is het op regendagen iets rustiger vanaf 17u.

Kom je tijdens de schoolperiode graag baantjes zwemmen in ons sportbad? Kies hier jouw gepast moment. Meer informatie over wedstrijden en evenementen in het sportbad via tabblad sport < sportbad.



Hoe lang mogen we zwemmen?

Met een ticket voor het subtropisch zwemparadijs kan je 4u lang genieten van ons recreatief aanbod. Je dient ook wel rekening te houden met het sluitingsuur.

Faciliteiten
Wat zijn de betalingsmogelijkheden?

Aan het onthaal, in onze brasserie en op ons zwemmersterras kan je cash of met bankcontact betalen. Onze cadeaubon kan je zowel in het zwembad als in de brasserie gebruiken.

Op zoek naar een origineel cadeau?

Verras je vrienden en familie met een unieke belevenis in een LAGO-zwemparadijs en kom samen genieten!

Kies voor vouchers (geldig in alle LAGO-zwemparadijzen) of een cadeaubon met budget naar keuze.

- Voucher kind (4 t.e.m. 15 jaar)

- Voucher volwassene 16+

- Cadeaubon met bedrag naar keuze waarmee de gelukkige ontvanger zowel in het zwembad als in de brasserie kan betalen.

Informeer je aan het onthaal.

Is jullie parking betalend?
  • Ons zwemparadijs bevindt zich op dit adres: Nelson Mandelaplein 19, Kortrijk. Indien uw GPS dit adres niet herkent, kan je Burgemeester Lambrechtlaan (eventueel rondpunt Blekerstraat) ingeven.

  • Betalende parking Kortrijk Weide:  Vraag jouw ticket met QR code voor parkeerkorting aan het onthaal bij het afrekenen van jouw zwembeurt. Houders van abonnementen en beurtenkaarten kunnen na het zwemmen, maar voor ze het zwembad verlaten een kortingscode vragen aan het onthaal. Het eerste anderhalfuur parkeer je als zwemmer gratis. Wens je op deze parking langer te parkeren, dan betaal je als zwembadbezoeker maximaal € 3,00. Klik hier voor een overzicht van alle parkeertarieven. Om binnen te rijden, voer je steeds jouw bankkaart (Maestro, Visa of Mastercard) in aan de inritzuil. Bij het buitenrijden volstaat het dezelfde bankkaart terug aan de uitritzuil in te voeren. Het systeem berekent de juiste kostprijs en jouw parkeerbeurt is betaald. Om gebruik te maken van het parkeertarief voor zwemmers, presenteer je bij het buitenrijden éérst deze kortingscode aan de lezer bij de uitritzuil, pas daarna voer je de bankkaart in, zoals ook vermeld op het display van de uitritzuil. De zone rondom Parking Kortrijk Weide is enkel toegankelijk voor vergunninghouders. Controle hierop gebeurt automatisch met behulp van camera's met kentekenherkenning. Oprijden zonder vergunning heeft een GAS-boete van 58 euro tot gevolg.

  • Betalende parking Graaf Karel de Goedelaan (parkeertickets enkel via de webshop verkrijgbaar): Tijdens weekends, schoolvakanties en op feestdagen zijn er parkeermogelijkheden aan 1 euro op parking Graaf Karel de Goedelaan (op wandelafstand). Enkel online te bestellen in combinatie met een minimum aankoop van 2 tickets voor het subtropisch zwemparadijs en zolang de voorraad strekt. De tickets worden op datum aangekocht via de webshop. Bestel hier je tickets met parking >

  • Betalende parking Haven: Goedkoop langer parkeren op 100 meter wandelafstand kan in de Botenkopersstraat. Klik hier voor het volledige overzicht van de tarieven.

  • Gratis parking P+B Wembley: Gratis parkeren kan in de Moorseelsestraat 144 (950 meter wandelen naar het zwembad). Vanaf deze parking kan je gratis met de bus richting Kortrijk Station (buslijn 42 en 62) en terug. De dichtsbijzijnde afstapplaats is dan 'De Appel'.


Is er wifi in het zwembad?

Ja, we beschikken over gratis wifi voor onze bezoekers.

Zijn er kleerhangers?

We hebben geen losse kleerhangers, maar er zijn wel haakjes in de lockers waar je kleding kan ophangen.

Hoe werken de lockers?

Voor het gebruik van de lockers heb je een muntstuk van 1 euro nodig.

Zwemuitrusting en speelmateriaal
Mag ik eigen spelmateriaal meebrengen naar het zwembad?

Ja, dit is mogelijk zolang de drukte het toelaat en er geen hinder is voor andere bezoekers. De redders bepalen of het al dan niet mogelijk is.

Kan ik spelmateriaal lenen?

Nee, je kan eventueel wel zelf spelmateriaal meebrengen zoals hierboven beschreven staat.

Regels en voorschriften
Intern reglement

Het intern reglement kan je hier raadplegen.

SAFE Swim Zone: identiteitscontrole

We werken samen aan een veilige zwemomgeving om jou en de andere bezoekers een fijne zwemervaring te bezorgen.
Om dit te realiseren wordt er SAFE Swim Zone gelanceerd. Dit is een IT-applicatie aan de kassa’s die bezoekers vanaf 12 jaar registreert aan de hand van de identiteitskaart.
Dankzij bezoekersregistraties is opvolging bij het niet-naleven van het intern reglement mogelijk.

Wat?
Identiteitskaarten worden ingelezen aan de kassa bij bezoekers vanaf 12 jaar.

Welke gegevens worden geregistreerd?
Naam, voornaam, geboortedatum, pasfoto, nationaal nummer en geslacht.

Wat gebeurt er met mijn gegevens?
Gegevens worden tijdelijk geregistreerd in een beveiligde database en worden automatisch verwijderd na 72 uren, tenzij er overtredingen vastgesteld werden.
Na het vaststellen van een overtreding blijven de gegevens bewaard in de beveiligde database om accuraat te kunnen optreden indien er opnieuw overtredingen zouden vastgesteld worden.
De gegevens worden niet gebruikt voor commerciële doeleinden.

Kan ik mijn gegevens opvragen?
Je gegevens kunnen na je bezoek opgevraagd worden via email: kortrijkweide@lago.be.

Breng bij je volgend bezoek dus zeker je identiteitskaart mee.


Meer info



Begeleiding door volwassene

Kinderen jonger dan 10 jaar dienen vergezeld en onder toezicht van min. 1 volwassene (+18 jaar) te zijn. Kinderen jonger dan 3 maanden moeten nog eventjes wachten op een zwembeurt, zij worden omwille van veiligheidsredenen nog niet toegelaten in het zwemparadijs.

Wat zijn de zwemkledij voorschriften?

Het sportbad en subtropisch zwemparadijs zijn enkel toegankelijk in zwemkledij. 

Bikini, badpak, zwemshorten tot boven de knie en aanpassende zwembroek zijn toegelaten. Zwemshorten op of onder de knie zijn net zoals t-shirts, kleedjes en rokjes verboden. Ondergoed wordt niet aanvaard, ook niet onder de zwemkledij. Burkini's en hoofdeksels worden ook niet toegelaten. Het dragen van een badmuts daarentegen kunnen we alleen maar motiveren.

We vragen ook om alleen maar zwemkledij vervaardigd uit badstof te dragen. 

Toegankelijkheid zwangere vrouwen

De glijbanen en de wildwaterbaan zijn niet toegankelijk voor zwangere vrouwen. Natuurlijk kunnen zwangere vrouwen genieten van de andere faciliteiten in het LAGO zwemparadijs.

Vanaf welke leeftijd worden kinderen toegelaten?

Kinderen jonger dan 3 maanden moeten nog eventjes wachten op een zwembeurt, zij worden omwille van veiligheidsredenen nog niet toegelaten in het zwemparadijs.

Sauna- en hamambezoek

De sauna en hamam zijn enkel toegankelijk vanaf 16 jaar en de sessie heeft een maximum duur van 15 minuten aaneensluitend. Gelieve een extra handdoek mee te brengen voor een bezoek aan de sauna.

Sportbad
Kunnen we altijd baantjes zwemmen?

Ons sportbad is doorlopend open en er zijn steeds minimum 2 banen van 25 m vrij om baantjes te trekken.

Beurtenkaarten
Hebben jullie jaarabonnementen?

Nee, maar we hebben wel 10 beurtenkaarten en familiepassen. Deze zijn 1 jaar (10 beurtenkaart) / 6 maanden (familiepas) geldig vanaf het gebruik van de eerste zwembeurt.

Zijn er regels verbonden aan een 10 beurtenkaart?

Een reguliere 10 beurtenkaart is aan één persoon gebonden en staat op naam. Het is dus niet toegelaten om jouw kaart te gebruiken voor vrienden, buren, familieleden… Een 10-beurtenkaart is 1 jaar geldig vanaf het eerste gebruik.

Hoe weet ik hoeveel beurten er nog op mijn kaart staan of hoelang mijn kaart nog geldig is?

Het resterende aantal beurten en de geldigheidsduur van jouw kaart staan steeds onderaan vermeld op je kassaticket dat je ontvangt aan het onthaal.

Mijn beurten zijn vervallen, wat nu?

Jouw vervallen beurten kunnen enkel gerecupereerd worden als je omwille van medische redenen niet kon zwemmen tijdens de lopende periode van je 10 beurtenkaart. Je brengt dan een medisch attest binnen. Indien je geen attest kan voorleggen, zijn jouw beurten verloren.

Je kan altijd zelf het aantal beurten en de looptijd van je kaart volgen onderaan je kassaticket, zo voorkom je het onnodig vervallen van beurten.

Wat houdt de familiepas in?

De familiepas is een 10 beurtenkaart die je kan gebruiken voor het ganse gezin. Kom je op bezoek met 4 personen, dan worden er 4 beurten afgewaardeerd (1 beurt per gezinslid). Deze beurtenkaart is 6 maanden geldig, vanaf de eerste dag van gebruik.

Feestjes
Hoe kan ik een feestje organiseren?

Als je een feestje wil organiseren in ons zwembad, kan je meer informatie krijgen en reserveren aan het onthaal. Je kan ook altijd terecht op onze feestjespagina.

Mogen we mee helpen op een feestje als we niet mee gaan zwemmen?

Onze zwemfeestjes vinden altijd plaats op het zwemmersterras. Die zone behoort bij de zwembadzone en is enkel toegankelijkvoor zwemmers met een toegangsticket.

Hoe lang mag een feestje duren?

Er staat geen tijdslimiet op een feestje, je kiest zelf hoe lang jouw feestje in het zwembad duurt. Je moet wel rekening houden met de reservatietijd van de tafels op het zwemmersterras. De tafels voor je feestje worden 50 minuten voor je gereserveerd. Dit wordt vooraf bij de reservatie afgesproken.

Zwemlessen
Kunnen we bij jullie ook terecht voor zwemlessen?

Ja, Sportplus vzw organiseert zwemlessen voor kinderen en volwassen in LAGO Kortrijk Weide. Meer info vind je terug op deze pagina.

Kinderen
Mijn kinderen kunnen zwemmen, mogen zij alleen binnen?

Kinderen vanaf 10 jaar mogen alleen binnen. Kinderen onder de 10 jaar moeten begeleid worden door een volwassene.

Kan ik binnengaan in het subtropisch zwembad om mijn kinderen te zien?

Als je bij jouw kinderen wilt zijn, dien je badkledij te dragen en een toegangsticket te kopen. Je kan wel naar je kinderen kijken vanaf de kijkzone. Let op: kinderen onder de 10 jaar mogen enkel met begeleiding binnen.

Kan ik mijn kinderen in het oog houden vanuit de kijkzone?

Vanuit onze horeca en de tribune heb je zicht op het hele zwemparadijs. Je kan je kind altijd volgen tijdens de zwemlessen. 

Let op! Kinderen jonger dan 10 jaar moeten in het zwemparadijs steeds vergezeld zijn van een volwassene.

Vanaf welke leeftijd worden kinderen toegelaten?

Kinderen jonger dan 3 maanden moeten nog eventjes wachten op een zwembeurt, zij worden omwille van veiligheidsredenen nog niet toegelaten in het zwemparadijs.

Evenementen
Kan ik een teambuilding / privéfeest organiseren bij jullie?

LAGO Kortrijk Weide bekijkt graag met jou je wensen en noden en werkt een voorstel op maat uit. Neem gerust contact met ons op, we helpen je graag verder!

Kan ik het zwembad afhuren?

Ja, je kan het zwembad afhuren op onze sluitingsdagen tussen 9u00 en 22u00. Op andere dagen kan het na sluitingstijd, bekijk daarom onze openingsuren. Het is noodzakelijk om minimum twee weken op voorhand te reserveren.

Er is een onderscheid tussen de tarieven voor het afhuren van het 50 meter sportbad of het recreatiegedeelte. Je kan ze beide afhuren of apart. De recreatiebaden worden wel als één geheel verhuurd, opsplitsen is niet mogelijk.

Groepen
Moet ik reserveren als ik met een groep kom zwemmen?

Als je ons zwembad bezoekt in groep, raden we je aan om te reserveren. Vanaf 15 personen geniet je van een voordelig groepstarief.

Klachten?
Heb je een opmerking of klacht?

Was je niet tevreden over je bezoek? Alvast onze excuses voor je onaangename ervaring.
We hechten veel belang aan de feedback van onze klanten.  Gelieve je klacht door te geven via het klachtenportaal. Dit geeft ons de mogelijkheid om de kwaliteit van onze dienstverlening en ons aanbod te verbeteren.
We behandelen deze zo snel mogelijk.

Klachtenplatform

Let op!
Ben je 12 jaar of ouder? Breng altijd je identiteitskaart mee.

Breng bij elk bezoek je identiteitskaart mee. Een rijbewijs is niet geldig. Er worden verplichte bezoekersregistraties uitgevoerd aan de kassa’s.

Lees er hier alles over
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies om goed te functioneren en om je een betere en persoonlijkere gebruikservaring te bieden. Lees meer
Nee, bedankt