Let op: enkel aanspannende zwemkledij toegelaten Meer info

FAQ

Maak je je op voor een spetterende uitstap naar LAGO Kortrijk Weide, maar zit je nog met een paar vragen?
Dan vind je je antwoord in dit overzicht met veelgestelde vragen. Toch niet gevonden? Contacteer ons.

Reservaties en tickets bestellen via de webshop
Is het nog steeds nodig om te reserveren of tickets aan te kopen via de webshop?

Ja. Om zeker te zijn van een plaatsje in het zwembad, raden we je aan om een ticket aan te kopen via de webshop. Soms zijn er last minute toch nog tickets beschikbaar en kan je aan de kassa een ticket aankopen. Hiervoor betaal je per ticket € 2,00 extra.

Waar kan ik tickets aankopen of reserveren?
  • Om zeker te zijn van je plaatsje in het zwembad, is het aangeraden om op voorhand je tickets aan te kopen of reservaties te maken via de webshop
  • Soms zijn er aan de kassa nog tickets beschikbaar, maar in dit geval betaal je een service fee van € 2,00 extra per ticket.
  • Je kan er ook voor kiezen om een ticket aan te kopen via onze ticketautomaat. Er wordt hier geen service fee aangerekend.  
  • Reservaties per e-mail, telefoon of social media zijn niet mogelijk. 

Let op! Denk er zeker aan om bij elke zwembeurt de identiteitskaarten van elke bezoeker vanaf 12 jaar mee te brengen.

TIP! Wil je met ecocheques betalen? Reserveer eerst je zwembeurt in het subtropisch zwembad via de webshop. Kies je datum en uur van aankomst en vul in het ticketoverzicht bij 'Reservatie met echocheques' het gewenste aantal in.
Op de dag van je zwembeurt betaal je je tickets aan de kassa met je ecocheques. Er zal geen service fee aangerekend worden. 

Ga naar de webshop.

Hoe reserveer ik mijn tickets online?

Tickets aankopen voor een bezoek aan een LAGO zwemparadijs doe je eenvoudig en veilig in onze webshop. 

  1. Kies voor tickets en selecteer het type ticket. 
  2. Duid in de kalender je gewenste datum en aankomsttijd aan. 
  3. Stel je bezoek samen door de tickets toe te voegen volgens leeftijd en woonplaats. 
  4. Nieuwe bezoeker? Meld je aan als nieuwe gebruiker en maak een account aan (op naam van een volwassene 16+). Je deed reeds aankopen op de webshop van een ander LAGO zwemparadijs of SpeelpuntLog in met je gebruikersnaam en wachtwoord die je hiervoor gebruikt.
  5. Rond je bestelling verder af. Na je betaling ontvang je je reserveringsbewijs en/of e-ticket in je mailbox. TIP! Je kan je QR-code bewaren in een Passbook app of je e-tickets tonen vanaf je gsm-scherm. Je hoeft ze dus niet te printen, zo helpen we samen om water te sparen.

Problemen met inloggen of je bestelling? Contacteer de helpdesk via kortrijkweide@lago.be.

Bekijk de tutorial. 

Kan ik aan de kassa een ticket aankopen of een reservatie maken?

Omdat een bezoek aan LAGO Kortrijk Weide voor iedereen leuk moet zijn, werken we met beperkte plaatsen. Om zeker te zijn van je plaatsje, is het sterk aangeraden om een ticket aan te kopen via de webshop.
Kom je toch meteen naar de kassa zonder reservatie? Met een beetje geluk zijn er nog tickets beschikbaar en kan je je ticket ter plaatse aankopen. Aan de kassa betaal je €2,00 service fee per ticket. Je kan er ook voor kiezen om je tickets aan de ticketautomaat aan te kopen. Hier betaal je geen extra service fee. 

Let op! Breng bij elke zwembeurt de identiteitskaart van elke bezoeker vanaf 12 jaar mee.

Hoe lang op voorhand kan ik tickets via de webshop aankopen?

Je kan tot één maand vooraf tickets voor het subtropisch zwembad en het sportbad aankopen.

Hoe lang mag ik in het zwembad blijven?

Een bezoek aan het sportbad of zwemparadijs is gelimiteerd in tijd.
We werken met vaste tijdsloten.

  • Zwemparadijs: max. 4u (te rekenen vanaf de begintijd van het gekozen tijdslot)
  • Sportbad: max. 1,5 u (te rekenen vanaf de begintijd van het gekozen tijdslot)

Opgelet: je gekozen tijdslot in de webshop = tijd van aankomst (bv. 14u00 - 14u30).
Vanaf het begin van je tijdslot gaat je zwemtijd in (bv. 14u00 - 18u00)

Kom je later toe dan je tijdslot? Dan krijg je nog steeds toegang tot het zwembad, maar je verloren tijd wordt afgetrokken van je totale zwemtijd.
(bv. tijdslot 14u00 - 14u30, toegekomen om 15u00 --> je mag zwemmen van 15u00 - 18u00)

Ik kan niet meer dan 14 tickets bestellen. Hoe komt dit?

Vanaf 15 tickets is het voordeliger om een groepsreservatie te maken. Je kan je groepsuitstap snel en eenvoudig organiseren via onze webshop.

Een groepsreservatie maken.

Er zijn geen tijdsloten meer vrij. Wanneer zijn er nieuwe beschikbaar?

Elke woensdagavond worden er nieuwe tijdsloten beschikbaar gesteld op onze webshop.

Moet ik een account aanmaken om te kunnen reserveren?

Ja, om een ticket aan te kopen of een zwembeurt te reserveren dien je eerst een account aan te maken.
Vanaf 16 jaar kan je een persoonlijk gebruikersprofiel aanmaken.

Maak gratis een account aan

  • Heb je ooit al aankopen gedaan via een webshop van de andere LAGO zwemparadijzen of Speelpunt?
    Je kan dezelfde account gebruiken om je aan te melden.
  • Kocht je ooit een beurtenkaart of familiepas?
    Klik dan op wachtwoord vergeten en vul je e-mailadres in. Volg dan de richtlijnen in de e-mail die je ontvangt.
    Ontvang je geen e-mail? Neem dan contact via e-mail naar kortrijkweide@lago.be en vermeld je naam, voornaam, postcode en geboortedatum. Onze klantendienst brengt je account in orde zodat je een bestelling kan plaatsen op onze webshop.
Vanaf welke leeftijd kan ik een account aanmaken?

Je kan een account aanmaken vanaf 16 jaar. Ben je jonger? Vraag aan één van je ouders om een persoonlijke login aan te maken en de tickets voor je te bestellen. Bij kinderen jonger dan 10 jaar moet er altijd één volwassene 18+ meezwemmen.

Het lukt me niet om een account aan te maken op de webshop.

Krijg je een melding dat je account reeds bestaat? 
Bij het aanmaken van een account controleren we of je gegevens al bestaan in onze database. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer je bij ons in het verleden een beurtenkaart of familiepas hebt aangekocht.
Onze klantendienst zal je account in orde moeten brengen. Stuur daarom een email naar kortrijkweide@lago.be met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We zorgen ervoor dat je in de toekomst kan inloggen op de webshop en je online tickets kan aankopen en reserveren.
Let op! Ben je jonger dan 16 jaar? In dit geval kan je zelf geen account aanmaken en vraag je aan je ouders om een ticket te bestellen. Bij kinderen jonger dan 10 jaar moet er altijd één volwassene 18+ meezwemmen.

Ik krijg een melding dat mijn account al bestaat. Wat nu?

We controleren bij het aanmaken van een account of je gegevens al bestaan in onze database. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer je bij ons in het verleden een beurtenkaart of familiepas hebt aangekocht. Stuur een email naar kortrijkweide@lago.be  met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.

Het zou ook kunnen dat je al een account aangemaakt hebt op onze webshop of op de webshop van een LAGO zwemparadijzen of Speelpunt onze indoor speeltuin in Zwevegem.
Klik in dit geval op ‘wachtwoord vergeten’.


Krijg je geen e-mail toe? In dit geval zijn je gegevens vermoedelijk al in onze database maar beschikken we niet over je e-mailadres. Stuur een email naar kortrijkweide@lago.be met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.

Kocht je ooit een beurtenkaart of familiepas?

Klik dan op wachtwoord vergeten, vul je e-mailadres in en volg de richtlijnen in de e-mail die je ontvangt.
Ontvang je geen e-mail? Neem dan contact via e-mail naar kortrijkweide@lago.be en vermeld je naam, voornaam, postcode en geboortedatum. Onze klantendienst brengt je account in orde zodat je een bestelling kan plaatsen op onze webshop.

Ik heb problemen met mijn login, bestelling of betaling via de webshop. Wat nu?

Kijk eerst even of je je antwoord kan terugvinden in onze FAQ’s. Kon je het toch niet vinden? Onze medewerkers helpen je graag verder tijdens de kantooruren:

Onze medewerkers doen hun uiterste best om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden. Hou rekening met een responstijd van 1 à 3 dagen. Dank je wel voor je begrip.
Let op! Reservaties zijn niet mogelijk via e-mail, telefoon of social media.

Enkele tips: 

  • Om in alle comfort je tickets te bestellen, doe je dit best via je laptop of computer, niet met je smartphone.
  • Gebruik bij voorkeur Google Chrome als webbrowser en geen Internet Explorer.
Wachtwoord vergeten werkt niet.
  • Controleer eerst even of je e-mailadres correct ingegeven werd. Ben je zeker dat je je account aanmaakte met dit e-mailadres? Opm! Je gebruikt één LAGO-account voor alle webshops van LAGO zwemparadijzen en Speelpunt.
  • Check ook zeker of er per ongeluk geen spatie achter je e-mailadres staat.
  • Krijg je toch nog geen e-mail toe? Stuur een email naar kortrijkweide@lago.be met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.

Opm! Probeerde je net om een nieuw account aan te maken en kreeg je de melding dat je account reeds bestaat? Vermoedelijk staan je gegevens al in onze database omdat je in het verleden bijvoorbeeld een beurtenkaart of familiepas aankocht. Toch kreeg je geen email wanneer je op 'Wachtwoord vergeten' klikte. Dit is omdat we nog geen e-mailadres in je klantenfiche hebben genoteerd. Stuur een email met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail naar kortrijkweide@lago.be. Onze medewerkers zorgen ervoor dat je in de toekomst online je tickets kan aankopen en reserveren.

Welke browsers worden ondersteund?

Verouderde browsers zoals Internet Explorer worden niet ondersteund. Gebruik bij voorkeur Google Chrome als webbrowser.
Je kan reserveren via je gsm, computer of tablet. Wil je in alle comfort je tickets aankopen? Dan doe je dit best via je computer.
Merk je toch iets dat niet goed functioneert? Laat het ons via het LAGO communicatieplatform weten en geef ons zo de kans om onze webshop te optimaliseren en je surfervaring te verbeteren.

Hoe verloopt de betaling via de webshop? En welke betaalmiddelen kan ik gebruiken?

De betaling verloopt veilig via onze betaalpartner EnvisoPay. Je kan online betalen met Bancontact, Payconiq en kredietkaart.

bcmcvisamaestro

VISAAmerican ExpressChina Union Pay

JCB

Ik ontvang geen e-tickets in mijn mailbox?

Check eerst of de e-tickets niet in je SPAM of ongewenste e-mail beland zijn. Het kan ook voorvallen dat de betaling via je bank wat op zich laat wachten. Ontvang je na 15 minuten nog geen e-mail met bevestiging van je aankoop, neem dan contact op via kortrijkweide@lago.be.

Worden ecocheques aanvaard op de webshop?

We zijn trotse houder van het Green Key label. Dankzij dit internationaal duurzaamheidslabel kan je je zwembadbezoek, abonnement of familiepas betalen met ecocheques. In de webshop is het niet mogelijk om je zwembeurt te betalen met ecocheques, maar in het ticketoverzicht van het subtropisch zwembad kan je wel kiezen voor ‘Reservatie met ecocheques’. Geef het aantal reservaties op en betaal je tickets of familiepas op de dag van je zwembeurt met je ecocheques. Hiervoor wordt geen service fee aangerekend.


Let op! Wij aanvaarden Edenred Sport- en Cultuurcheques (elektronisch), Pluxee (voorheen: Sodexo) sport- en cultuurcheques (papieren versie en via de Pluxee BE-app (voorheen: Sodexo4You-app)), Pluxee (voorheen: Sodexo) ecocheques (elektronisch). Maaltijdcheques worden niet aanvaard.
Betalingen met buitenlandse kaarten zijn niet mogelijk. Enkel cash, en Bancontact.

Kan ik een beurtenkaart of familiepas aankopen via de webshop?

Nee, dit is niet mogelijk. Maar je kan wel op voorhand een gratis reservatie maken met familiepas of beurtenkaart in de webshop. Op de dag van je bezoek breng je je identiteitskaart mee om je beurtenkaart of familiepas te kunnen aankopen. De betaling gebeurt aan de kassa. Je beurten worden onmiddellijk afgewaardeerd van je nieuwe kaart. Nadien kan je je beurtenkaart of familiepas via je account op de webshop verlengen.

Ik heb een beurtenkaart, familiepas of abonnement. Moet ik ook reserveren?

Om het je zo comfortabel mogelijk te maken, werken we met reservaties via de webshop. Zo ben je zeker van je plaatsje in het zwembad en kan je zorgeloos genieten van een ontspannen moment. In het ticketoverzicht vul je het aantal reservaties in bij 'Reservatie met familiepas/abonnement/beurtenkaart'.

Er staan geen beurten meer op mijn beurtenkaart of familiepas. Kan ik nog reserveren via de webshop?

Geen probleem, je kan je familiepas of beurtenkaart online verlengen via je webshopaccount. 

  1. Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Ga naar 'Mijn LAGO account' rechts bovenaan in het scherm.
  3. Klik op 'Historiek en overzichten'.

  4. Kies in de drop down voor 'Mijn abonnementen'.
  5. Selecteer het gezinslid voor wie je de beurtenkaart wil verlengen.
  6. Klik vervolgens op 'Verlengen' naast de beurtenkaart om ze opnieuw op te laden. 
  7. Bevestig en rond je bestelling verder af.

Vind je je familiepas of beurtenkaart niet terug in je profiel? In dit geval is je beurtenkaart nog niet gekoppeld aan je online account. Neem contact op met onze klantendienst via e-mail naar kortrijkweide@lago.be.

Denk er ook aan om je bezoek te reserveren via de webshop. Geef in het ticketoverzicht het gewenst aantal reservaties in bij 'Reservatie met familiepas/abonnement/beurtenkaart'. 

Kan ik mijn beurtenkaart of familiepas online verlengen?

Ja, je kan je familiepas of beurtenkaart online verlengen via je webshopaccount. 

  1. Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Ga naar 'Mijn LAGO account' rechts bovenaan in het scherm.
  3. Klik op 'Historiek en overzichten'.

  4. Kies in de drop down voor 'Mijn abonnementen'.
  5. Selecteer het gezinslid voor wie je de beurtenkaart wil verlengen.
  6. Klik vervolgens op 'Verlengen' naast de beurtenkaart om ze opnieuw op te laden. 
  7. Bevestig en rond je bestelling verder af.

Vind je je familiepas of beurtenkaart niet terug in je profiel? In dit geval is je beurtenkaart nog niet gekoppeld aan je online account. Neem contact op met onze klantendienst via e-mail naar kortrijkweide@lago.be.

Denk er ook aan om je bezoek te reserveren via de webshopGeef in het ticketoverzicht het gewenst aantal reservaties in bij 'Reservatie met familiepas/abonnement/beurtenkaart'. 

Ik ben lid van Gezinsbond. Kan ik punten sparen of met mijn punten betalen in de webshop?

Nee, maar je kan wel een gratis reservatie maken voor het subtropisch zwembad en je tickets of meerbeurtenkaarten laten afrekenen aan de kassa op de dag van je bezoek. Je kan er betalen met je gespaarde punten in schijven van 5 euro en je spaart 10% van je aankoopbedrag op je Gezinsbond-lidkaart.

Hoe ga je te werk?

  • Surf naar de webshop en kies voor het subtropisch zwembad.
  • Selecteer je gewenst bezoekmoment.
  • Vul het aantal personen in naast 'Reservatie met Gezinsbond-lidkaart'.
  • Je hoeft je lidkaartnummer nergens te vermelden.
  • Toon aan de kassa je lidkaart van Gezinsbond samen met je e-tickets, bij voorkeur op je gsm.
  • Je betaalt aan de kassa met je punten in schijven van 5 euro en je spaart 10% van het aankoopbedrag in punten op je lidkaart.

Je ledenvoordeel is enkel geldig op aankopen van (combideal)tickets, familiepassen en beurtenkaarten voor het subtropisch zwembad of herladen van meerbeurtenkaarten voor het subtropisch zwembad. Niet geldig voor het sportbad, verjaardagsfeestjes, zwemlessen en andere activiteiten of producten.

Mijn zwembeurt reserveren

Alle info over je ledenvoordeel bij LAGO zwemparadijzen vind je op de website van Gezinsbond.

Kan ik mijn zwembeurt annuleren?
  • Voor de aankoop van toegangstickets op datum beschik je niet over een herroepingsrecht. Lees er alles over in de algemene voorwaarden .
    Je kan je tickets niet annuleren, maar je kan ze tot 24 uur voor je geplande zwembeurt verplaatsen via je persoonlijk profiel in de webshop. Lees hier alles over het verplaatsen van je tickets.
    Let op! Verplaatsingen via messenger of andere kanalen zijn niet geldig.
     
Herroepingsrecht
  • Let op! Voor de aankoop van toegangstickets op datum beschik je niet over een herroepingsrecht. Lees er alles over in de algemene voorwaarden.
Kan ik mijn zwembeurt verplaatsen?

Tot 24 uur voor je zwembeurt kan je zelf je reservatie of ticket verplaatsen naar een later tijdstip via de webshop. Lees hier alles over het verplaatsen van je tickets.
Let op! Verplaatsingen via messenger of andere kanalen zijn niet geldig.

Ik kan mijn zwembeurt niet meer verplaatsen via mijn profiel.

Tot 24 uur voor je geplande zwembeurt kan je je tickets of reservatie zelf verplaatsen via je persoonlijk profiel op de webshop. Check dus zeker of deze termijn nog niet verstreken is. Ondervind je toch nog problemen, neem dan contact op met onze klantendienst via kortrijkweide@lago.be.

Er zijn geen tijdsloten meer beschikbaar waardoor ik mijn ticket niet meer kan verplaatsen.

Je zwemticket wordt terugbetaald in 'LAGO money', je online geldbeugel in de webshop. Je kan dit bedrag spenderen aan alle artikels in de webshops van alle LAGO zwempardijzenHet saldo van je LAGO money is onbeperkt geldig in tijd en kan altijd opgevolgd worden in je profiel op de webshop.

Ben ik mijn beurt kwijt wanneer ik niet kom zwemmen?

Ja, je beurtenkaart of familiepas wordt automatisch afgewaardeerd. Tickets worden niet terugbetaald. Tot 24 uur voor je zwembeurt kan je je bezoek zelf nog verplaatsen via je webshopaccount. Lees hier alles over het verplaatsen van je tickets.
Let op! Verplaatsingen via messenger of andere kanalen zijn niet geldig.

Wat is LAGO money?

Wanneer je een zwembeurt geannuleerd hebt, krijg je een terugbetaling in LAGO money, je online geldbeugel in de webshop. Je kan dit bedrag spenderen aan alle artikels in de webshops van alle LAGO zwemparadijzen. Je kan het ook gebruiken in het zwemparadijs op het zwemmersterras om je bestelling af te rekenen. In LAGO Bistro wordt dit ook aanvaard als betaalmiddel. Het saldo van je LAGO money is onbeperkt geldig in tijd en kan je altijd raadplegen op je online profiel.

Wat is een voucher?

Een voucher bevat een code van 16 cijfers waarmee je een gratis ticket kan aankopen op onze webshop. Er zijn vouchers specifiek voor volwassenen en vouchers specifiek voor kinderen. Om ze in te ruilen doe je een aankoop in de webshop en vul je de code in het overzicht van je winkelmandje in bij ‘Code korting, voucher, cadeaubon’. Klik op toepassen en zie je korting verschijnen in het overzicht van je betaling.
Heb je meerdere vouchers? Na het toepassen van je code, verschijnt er telkens een extra veld waarin je een volgende code kan invullen. Ondervind je problemen bij je bestelling met een vouchercode? Neem contact op via kortrijkweide@lago.be.

Ik heb een voucher ontvangen. Hoe kan ik deze inruilen op de webshop?

Ga naar de webshop, klik op ‘Tickets’, kies de datum en de gewenste aankomsttijd, selecteer vervolgens je tickets volgens woonplaats en leeftijd. Voeg ze toe aan je winkelmandje en klik op doorgaan. In het overzicht van je winkelmandje vul je je vouchercode bestaande uit 16 cijfers in bij ‘Code korting, voucher, cadeaubon’. Klik op toepassen en zie je korting verschijnen in het overzicht van je betaling.
Heb je meerdere vouchers? Na het toepassen van je code, verschijnt er telkens een extra veld waarin je een volgende code kan invullen. Ondervind je problemen bij je bestelling met een vouchercode? Neem contact op via kortrijkweide@lago.be.


Hoe kan ik mijn kortingscode gebruiken op de webshop?

Ga naar de webshop, klik op ‘Tickets’, kies de datum en de gewenste aankomsttijd, selecteer vervolgens je tickets volgens woonplaats en leeftijd. Voeg ze toe aan je winkelmandje en klik op doorgaan. In het overzicht van je winkelmandje vul je je kortingscode in bij ‘Code korting, voucher, cadeaubon’. Klik op toepassen en zie je korting verschijnen in het overzicht van je betaling. Ondervind je problemen bij je bestelling met een kortingscode? Neem contact op via kortrijkweide@lago.be

Hoe verkrijg ik een kortingscode?

Hou onze Facebook- en Instagrampagina zeker in de gaten. Regelmatig verschijnen er nieuwe promoties en kan je een kortingscode te pakken krijgen.

Ik heb een LAGO-cadeaubon gekregen. Hoe kan ik deze inwisselen op de webshop?

Ga naar de webshop, klik op ‘Tickets’, kies de datum en de gewenste aankomsttijd, selecteer vervolgens je tickets volgens woonplaats en leeftijd. Voeg ze toe aan je winkelmandje en klik op doorgaan. In het overzicht van je winkelmandje vul je je code van je cadeaubon bestaande uit 18 karakters in bij ‘Code korting, voucher, cadeaubon’. Klik op toepassen en zie je korting verschijnen in het overzicht van je betaling.
Ondervind je problemen bij je bestelling met een kortingscode? kortrijkweide@lago.be.

Bereikbaarheid
Routebeschrijving - met de auto

Ons zwemparadijs bevindt zich op dit adres: Nelson Mandelaplein 19, Kortrijk. Indien uw GPS dit adres niet herkent, kan je Burgemeester Lambrechtlaan (eventueel rondpunt Blekerstraat) ingeven. 

Op woensdag 16 oktober vanaf 21u en donderdag 17 oktober is de parking beperkt beschikbaar. Op vrijdagochtend 18 oktober 6u-9u is de volledige parking niet beschikbaar en van 9u-12u is de parking beperkt beschikbaar wegens een evenement. Daarna is de parking weer volledig beschikbaar.

  • Betalende parking Kortrijk Weide:  Vraag jouw ticket met QR code voor parkeerkorting aan het onthaal bij het afrekenen van jouw zwembeurt. Houders van abonnementen en beurtenkaarten kunnen na het zwemmen, maar voor ze het zwembad verlaten een kortingscode vragen aan het onthaal. Het eerste uur parkeer je als zwemmer gratis. Wens je op deze parking langer te parkeren, dan betaal je als zwembadbezoeker maximaal € 3,00. Klik hier voor een overzicht van alle parkeertarieven. Om binnen te rijden, voer je steeds jouw bankkaart (Maestro, Visa of Mastercard) in aan de inritzuil. Bij het buitenrijden volstaat het dezelfde bankkaart terug aan de uitritzuil in te voeren. Het systeem berekent de juiste kostprijs en jouw parkeerbeurt is betaald. Om gebruik te maken van het parkeertarief voor zwemmers, presenteer je bij het buitenrijden éérst deze kortingscode aan de lezer bij de uitritzuil, pas daarna voer je de bankkaart in, zoals ook vermeld op het display van de uitritzuil. Krijg je de melding “niet mogelijk” ? Druk op STOP (witte ronde toets) onder het scherm en biedt de kortingscode opnieuw aan. De zone rondom Parking Kortrijk Weide is enkel toegankelijk voor vergunninghouders. Controle hierop gebeurt automatisch met behulp van camera's met kentekenherkenning. Oprijden zonder vergunning heeft een GAS-boete van 58 euro tot gevolg.
  • Betalende parking Graaf Karel de Goedelaan (parkeertickets enkel via de webshop verkrijgbaar): Tijdens weekends, schoolvakanties en op feestdagen zijn er parkeermogelijkheden aan 1,21 euro op parking Graaf Karel de Goedelaan (op wandelafstand). Een ticket voor deze parking is dus niet geldig als ticket voor de Kortrijk Weide parking aan het Nelson Mandelaplein. Enkel online te bestellen in combinatie met een minimum aankoop van 2 tickets voor het subtropisch zwemparadijs en zolang de voorraad strekt. De tickets worden op datum aangekocht via de webshop. Bestel hier je tickets met parking >
  • Gratis parking P+B Wembley: Gratis parkeren kan in de Moorseelsestraat 144 (950 meter wandelen naar het zwembad). Vanaf deze parking kan je gratis met de bus richting Kortrijk Station (buslijn 42 en 62) en terug. De dichtsbijzijnde afstapplaats is dan 'De Appel'.
Routebeschrijving - met de trein

Het station van Kortrijk ligt op 850 meter van het zwembad. 

TIP! Koop je tickets voor LAGO Kortrijk Weide online en voeg een NMBS-code toe aan je winkelmandje om een Discovery Ticket aan te kopen. Hiermee reis je H/T met 50% korting naar je favoriet zwemparadijs.
Voor elke reiziger heb je een code nodig. Kinderen onder 12 jaar hebben geen treinticket en dus ook geen code nodig, zij mogen gratis met je mee reizen. Codes zijn enkel geldig op vertoon van geldig ticket voor het zwemparadijs op dezelfde dag van je reis.

Plan je reis met de trein.

Routebeschrijving - met de bus

Neem aan het station lijn 4-6-40-42-52-53-60-61-62, stap af aan de Halte Kortrijk De Appel. Stap 300 meter tot aan het zwembad. Meer info op deze link.

Routebeschrijving - te voet of met de fiets

Met deze fiets routeplanner kan je je fietstocht tot bij ons in kaart brengen.

Omgevingswerken station

Er komt een nieuw trein- en busstation gekoppeld aan de opwaardering van de hele stationsbuurt. Sinds september 2019 wordt in de omgeving van kruispunt De Appel, de Zandstraat en het Conservatoriumplein gewerkt aan de bouw van een fiets- en bustunnel, een autotunnel, een ondergrondse parking en de aanleg een nieuw plein. 

De parking opende in oktober. Op 15 december 2023 was de autotunnel aan de beurt. Dit betekent dat de tunnel aan De Appel weer geopend is.

Via deze link vind je alle info met betrekking tot het stationsproject.

Openingsuren en rustige momenten
Hebben jullie een sluitingsdag?

Onze vaste sluitingsdagen zijn 1 januari, 24 december, 25 december en 31 december. We zijn ook jaarlijks gesloten voor onderhoud. De onderhoudsperiode vind je terug bij onze openingsuren.

Wat zijn de openingsuren tijdens feestdagen?

Op officiële feestdagen gelden de openingsuren van zondag en is ons zwembad open van 9u00 tot 18u00. De kassa sluit een half uur vroeger. 

Openingsuren

Wanneer zijn de rustige momenten in het zwembad?

Vooral op schooldagen is het rustig. In de vakanties is het vaak drukker, met soms zeer drukke dagen in de wintervakanties. De weersomstandigheden spelen hierbij een zeer grote rol. Doorgaans is het op regendagen iets rustiger vanaf 17u.

Kom je tijdens de schoolperiode graag baantjes zwemmen in ons sportbad? Kies hier jouw gepast moment. Vind meer informatie over wedstrijden en evenementen in het sportbad op onze website.

Hoe lang mogen we zwemmen?

Met een ticket voor het subtropisch zwemparadijs kan je 4u lang genieten van ons recreatief aanbod. Je dient ook wel rekening te houden met het sluitingsuur.

Bereikbaarheid klantendienst
Ik heb een vraag. Wanneer en hoe kan ik de klantendienst bereiken?

Kijk eerst even of je je antwoord kan terugvinden in onze FAQ’s. Kon je het toch niet vinden? Onze medewerkers helpen je graag verder tijdens de kantooruren:

Onze medewerkers doen hun uiterste best om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden. Hou rekening met een responstijd van 1 à 3 dagen. Dank je wel voor je begrip.
Let op! Reservaties zijn niet mogelijk via e-mail, telefoon of social media.

Ik heb een mailtje gestuurd maar krijg geen antwoord. / Ik probeer te bellen maar krijg geen gehoor.

Onze onthaalmedewerkers krijgen heel wat vragen binnen. Zij doen hun uiterste best om alle telefoons en e-mails zo snel mogelijke te beantwoorden.
Hou rekening met een responstijd van 1 à 3 dagen. Dank je wel voor je begrip.

Waar kan ik terecht met een klacht of een opmerking?

Was je niet tevreden over je bezoek? Alvast onze excuses voor je onaangename ervaring.
We hechten veel belang aan de feedback van onze klanten. Dank je wel om je klacht door te geven via het LAGO communicatieplatform. Dit geeft ons de mogelijkheid om de kwaliteit van onze dienstverlening en ons aanbod te verbeteren.
We behandelen je feedback zo snel mogelijk.

 Mijn feedback bezorgen

Voor buitengerechtelijke geschillenbeslechting kan je bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: http://ec.europa.eu/odr 

Faciliteiten
Wat zijn de betalingsmogelijkheden?

Kassa inkom, brasserie en zwemmersterras

  • Cash, Payconiq, Bancontact, kredietkaart, cadeaubonnen, LAGO Money (geldbeugel in je online account)

Aan de inkomkassa aanvaarden we ook

  • Edenred sport- en cultuurcheques (elektronische versie) 
  • Edenred ecocheques (elektronische versie) 
  • Pluxee (voorheen: Sodexo) sport- en cultuurcheques (elektronische versie of via de Pluxee BE-app (voorheen: Sodexo4You-app))
  • Pluxee (voorheen: Sodexo) ecocheques (elektronische versie) 

Kiosk

  • Bancontact en kredietkaart

Webshop

  • Payconiq, Bancontact, kredietkaart, cadeaubonnen, LAGO-vouchers en LAGO Money (geldbeugel in je online account)

OPM! In de webshop is het niet mogelijk om je zwembeurt te betalen met ecocheques, maar in het ticketoverzicht van het subtropisch zwembad kan je wel kiezen voor 'Reservatie met Pluxee (voorheen: Sodexo) ecocheques'. Geef het aantal reservaties op en betaal je tickets of familiepas op de dag van je zwembeurt met je ecocheques. Hiervoor wordt geen service fee aangerekend. 

Zoek je een origineel cadeau?

Hoe leuk! Je gaat iemand blij maken met een heel origineel geschenk. Wie wil er nu geen onvergetelijke uitstap naar LAGO zwemparadijzen cadeau krijgen voor zijn of haar verjaardag, communie, lentefeest,...? 

  • Via onze webshop kan je cadeaubonnen van € 25, € 50 of € 75 aankopen. De bon wordt afgeleverd in je mailbox en kan je makkelijk zelf printen. Perfect voor een last minute cadeautje! De ontvanger krijgt bovendien een bon om een origineel LAGO-geschenkdoosje af te halen aan de kassa. 
  • Wil je liever een cadeaubon schenken met een ander bedrag? Hiervoor kan je aan de kassa terecht, waar het onmiddellijk verpakt wordt in een mooi LAGO-geschenkdoosje.

Cadeaubonnen zijn een jaar geldig in alle LAGO zwemparadijzen en kunnen gebruikt worden voor aankopen in de webshop en aan de kassa's van het zwembad, het zwemmersterras en onze LAGO Bistro. 

Kies voor vouchers (geldig in alle LAGO-zwemparadijzen) of een cadeaubon met budget naar keuze.

Een cadeaubon aankopen

Is jullie parking betalend?
  • Tot één uur gratis parkeren kan op parking Kortrijk Weide. Een overzicht van alle parkeertarieven vind je hier.
  • Tijdens de weekends, schoolvakanties en op feestdagen is het mogelijk om te parkeren aan 1,21 euro op parking 3 HOWEST, vlakbij Graaf Karel de Goedelaan 32. Een ticket voor deze parking geldt dus niet als ticket voor parking Kortrijk Weide aan het Nelson Mandelaplein. Een parkingticket is enkel verkrijgbaar via de webshop in combinatie met een aankoop van minimum 2 tickets voor het subtropisch zwembad. Verkrijgkbaar zolang de voorraad strekt. Bestel je tickets met parking hier >
  • Gratis parking P+B Wembley (Moorseelsestraat 144): 850 meter wandelafstand

Parkeermogelijkheden en -tarieven

Is er wifi in het zwembad?

Ja, we beschikken over gratis wifi voor onze bezoekers.

Zijn er kleerhangers?

We hebben geen losse kleerhangers, maar er zijn wel haakjes in de lockers waar je kleding kan ophangen.

Hoe werken de lockers?

Voor het gebruik van de lockers heb je een muntstuk van 1 euro nodig.

Waarom hangen er camera's boven de kleedkamers?

Voor de veiligheid van de bezoekers is er camerabewaking voorzien in het volledige gebouw. De camera's werden aangegeven bij de federale overheid. Geen enkele camera kan echter beelden maken in de kleedcabines. Alle camera's zijn specifiek enkel en alleen gericht op de lockers om diefstal en vandalisme te voorkomen of op te sporen.

Wordt de luchtkwaliteit gemeten?

COmeters

In het centrum zijn er meerdere CO²-meters. De luchtkwaliteit wordt voortdurend gemeten voor de veiligheid én gezondheid van de bezoekers.
TIP: doe zelf de test en meet de waarden tijdens je bezoek. Je kan de waarden raadplegen door op de knop te druk.


Enkele extra weetjes over onze ventilatie en hygiëne
Alle LAGO zwembaden zijn uitgerust met de recentste technieken luchtgroepen. Er wordt gewerkt met maximale buitenluchtventilatie. Zo geniet je ook binnen van verse buitenlucht.
Het poetspersoneel zorgt voor netheid en hygiëne in de kleedkamers zodat deze veilig gebruikt kunnen worden.  

Toegankelijkheid
Kan ik als persoon met een beperking van het uitgebreide aanbod gebruikmaken?

Ja dat kan! Ons sportbad is voorzien van een tillift. De binnensauna, de buitenbaden en het zwemmersterras (binnen en buiten) zijn ook vlot toegankelijk voor personen met een rolstoel. Ook de kinderbaden zijn voorzien van een zeer lage rand waardoor deze vlot te betreden zijn. Het golfslagbad is voorzien van een vaste trap. De warme lagune, glijbanen en de wildwaterbaan zijn ook te bereiken via trappen. We hebben bovendien twee zwembadrolstoelen ter beschikking.

Welke faciliteiten heeft LAGO Kortrijk Weide voorzien voor mensen met een beperking?

Bij LAGO Kortrijk vinden we het zeer belangrijk dat iedereen kan genieten van een fijne dag. Daarom hebben we ons complex voorzien van allerlei faciliteiten:

  • Twee zwembadrolstoelen 
  • Tillift voor het sportbad
  • Voorziene parkeerplaatsen 
  • Aangepaste kleedkamers met douche

Naast het voorzien van bovenstaande faciliteiten zijn ook hellende vlakken of liften voorzien die trappen overbruggen.

Zwemuitrusting en speelmateriaal
Mag ik eigen spelmateriaal meebrengen naar het zwembad?

Ja, dit is mogelijk zolang de drukte het toelaat en er geen hinder is voor andere bezoekers. De redders bepalen of het al dan niet mogelijk is.

Kan ik spelmateriaal lenen?

Nee, je kan eventueel wel zelf spelmateriaal meebrengen. Afhankelijk van de drukte bepalen onze redders of je je spelmateriaal kan gebruiken. 

Regels en voorschriften
Intern reglement

Het intern reglement kan je hier raadplegen.

SAFE Swim Zone: identiteitscontrole

We werken samen aan een veilige zwemomgeving om jou en de andere bezoekers een fijne zwemervaring te bezorgen.
Om dit te realiseren hebben we SAFE Swim Zone gelanceerd. Dit is een IT-applicatie aan de kassa’s die bezoekers vanaf 12 jaar registreert aan de hand van de identiteitskaart.
Dankzij bezoekersregistraties is opvolging bij het niet-naleven van het intern reglement mogelijk.

Wat?
De identiteitskaarten van elke bezoeker vanaf 12 jaar wordt ingelezen aan de kassa of de ticketautomaat.

Welke gegevens worden geregistreerd?
Naam, voornaam, geboortedatum, pasfoto en geslacht.

Wat gebeurt er met mijn gegevens?
Gegevens worden tijdelijk geregistreerd in een beveiligde database en worden automatisch verwijderd na 72 uren, tenzij er overtredingen vastgesteld werden.
Na het vaststellen van een overtreding blijven de gegevens bewaard in de beveiligde database om accuraat te kunnen optreden indien er opnieuw overtredingen zouden vastgesteld worden.
De gegevens worden niet gebruikt voor commerciële doeleinden.

Kan ik mijn gegevens opvragen?
Je gegevens kunnen na je bezoek opgevraagd worden via email: kortrijkweide@lago.be.

Breng bij je volgend bezoek dus zeker je identiteitskaart mee.

Vanaf welke leeftijd kan mijn kind alleen of samen met vrienden komen zwemmen?

Vanaf 10 jaar kan je zoon of dochter zonder begeleiding van een volwassene 18+ komen zwemmen, maar enkel indien hij of zij zelfstandig kan zwemmen en voldoende zwemvaardig is.

Wat zijn de zwemkledijvoorschriften?

Het sportbad en subtropisch zwemparadijs zijn enkel toegankelijk in zwemkledij. Dit geldt ook voor begeleiders van feestjes, groepsuitstappen en schoolreizen.

Toegelaten:

  • Zwemslip, zwemboxer of korte aanspannende zwembroek
  • Badpak en bikini
  • Swimsuit (tot boven de elleboog en boven de knie)
  • In deze zwemkledij mogen géén zakken en/of ritssluitingen zitten. 

Let op! Enkel kleding vervaardigd in zwembadstof is toegelaten.

Een badmuts is aanbevolen, maar niet verplicht. Lange haren moeten in een staart.

Niet toegelaten:

  • Zwemshorten, boardshorts, T-shirts, kleedjes, rokjes
  • Lange mouwen en lange broeken
  • Losse kledij
  • Ondergoed, ook niet onder de zwemkledij
  • String
  • Burkini's en hoofdeksels  
  • Alle kledij die niet uit zwembadstof vervaardigd is.

Kledijvoorschriften LAGO zwembad

Alle kledingvoorschriften raadplegen

Toegankelijkheid zwangere vrouwen

De glijbanen en de wildwaterbaan zijn niet toegankelijk voor zwangere vrouwen. Natuurlijk kunnen zwangere vrouwen genieten van de andere faciliteiten in het LAGO zwemparadijs.

Vanaf welke leeftijd worden kinderen toegelaten?
  • Baby's jonger dan 3 maanden moeten nog eventjes wachten op een zwembeurt, zij worden omwille van veiligheidsredenen nog niet toegelaten in het zwembad. 
  • Baby's vanaf 3 maanden tot 6 maanden kunnen nog niet mee in het water, maar ze mogen wel gratis mee naar binnen in een maxi-cosi (geen buggy). Hou je baby altijd onder toezicht van een volwassene (+18 jaar)!
  • Vanaf 6 maanden is het veilig om samen met mama of papa te genieten van die eerste waterpret! Enkel onder begeleiding van een volwassene 18+. Tickets zijn vanaf deze leeftijd beschikbaar in de webshop.
  • Kinderen jonger dan 10 jaar dienen altijd vergezeld en onder toezicht van min. 1 volwassene (+18 jaar) te zijn. 
  • Vanaf 10 jaar kan je zoon of dochter zonder begeleiding van een volwassene 18+ komen zwemmen, maar enkel indien hij of zij zelfstandig kan zwemmen en voldoende zwemvaardig is.
Sauna- en hamambezoek

De sauna en hamam zijn enkel toegankelijk vanaf 16 jaar en de sessie heeft een maximumduur van 15 minuten aaneensluitend. Gelieve een extra handdoek mee te brengen voor een bezoek aan de sauna.

Sportbad
Kan ik altijd baantjes komen zwemmen?

Ons sportbad is doorlopend open en er zijn steeds minimum 2 banen van 25 m vrij om baantjes te trekken.

Beurtenkaarten
Hebben jullie jaarabonnementen?

Nee, maar we hebben wel 10 beurtenkaarten en familiepassen. Deze zijn 1 jaar geldig vanaf het gebruik van de eerste zwembeurt.

Zijn er regels verbonden aan een 10 beurtenkaart?

Een reguliere 10 beurtenkaart is aan één persoon gebonden en staat op naam. Het is dus niet toegelaten om jouw kaart te gebruiken voor vrienden, buren, familieleden… Een 10-beurtenkaart is 1 jaar geldig vanaf het eerste gebruik.

Hoe weet ik hoeveel beurten er nog op mijn kaart staan of hoelang mijn kaart nog geldig is?

Het resterende aantal beurten en de geldigheidsduur van jouw kaart staan steeds onderaan vermeld op je kassaticket dat je ontvangt aan het onthaal.

Mijn beurten zijn vervallen, wat nu?

Jouw vervallen beurten kunnen enkel gerecupereerd worden als je omwille van medische redenen niet kon zwemmen tijdens de lopende periode van je 10 beurtenkaart. Je brengt dan een medisch attest binnen. Indien je geen attest kan voorleggen, zijn jouw beurten verloren.

Je kan altijd zelf het aantal beurten en de looptijd van je kaart volgen onderaan je kassaticket, zo voorkom je het onnodig vervallen van beurten.

Wat houdt de familiepas in?

De familiepas is een 10 beurtenkaart die je kan gebruiken voor het ganse gezin (grootouder, ouder, kind, kleinkind). Kom je op bezoek met 4 personen, dan worden er 4 beurten afgewaardeerd (1 beurt per gezinslid). Deze beurtenkaart is 12 maanden geldig, vanaf de eerste dag van gebruik.

Let op! De familiepas is enkel te gebruiken in het LAGO-zwembad waar hij aangekocht werd. 

Feestjes
Hoe kan ik een feestje organiseren?

Als je een feestje wil organiseren in ons zwembad, kan je meer informatie krijgen en reserveren aan het onthaal. Je kan ook altijd terecht op onze feestjespagina.

Mogen we mee helpen op een feestje als we niet mee gaan zwemmen?

Onze zwemfeestjes vinden altijd plaats op het zwemmersterras. Die zone behoort bij de zwembadzone en is enkel toegankelijk voor zwemmers met een toegangsticket.

Hoe lang mag een feestje duren?

Er staat geen tijdslimiet op een feestje, je kiest zelf hoe lang jouw feestje in het zwembad duurt. Je moet wel rekening houden met de reservatietijd van de tafels op het zwemmersterras. De tafels voor je feestje worden 50 minuten voor je gereserveerd. Dit wordt vooraf bij de reservatie afgesproken.

Zwemlessen
Kunnen we bij jullie ook terecht voor zwemlessen?

Ja, Sport Kortrijk organiseert zwemlessen voor kinderen en volwassen in LAGO Kortrijk Weide. Meer info vind je terug op deze pagina.

Kinderen
Mijn kinderen kunnen zwemmen, mogen zij alleen binnen?

Kinderen vanaf 10 jaar mogen alleen binnen. Kinderen onder de 10 jaar moeten begeleid worden door een volwassene.

Kan ik binnengaan in het subtropisch zwembad om mijn kinderen te zien?

Als je bij jouw kinderen wilt zijn, dien je badkledij te dragen en een toegangsticket te kopen. Je kan wel naar je kinderen kijken vanaf de kijkzone. Let op: kinderen onder de 10 jaar mogen enkel met begeleiding binnen.

Kan ik mijn kinderen in het oog houden vanuit de kijkzone?

Vanuit onze horeca en de tribune heb je zicht op het hele zwemparadijs. Je kan je kind altijd volgen tijdens de zwemlessen. 

Let op! Kinderen jonger dan 10 jaar moeten in het zwemparadijs steeds vergezeld zijn van een volwassene.

Vanaf welke leeftijd worden kinderen toegelaten?

Kinderen jonger dan 6 maanden moeten nog eventjes wachten op een zwembeurt, zij worden omwille van veiligheidsredenen nog niet toegelaten in het zwemparadijs.

Evenementen
Kan ik een teambuilding / privéfeest organiseren bij jullie?

LAGO Kortrijk Weide bekijkt graag met jou je wensen en noden en werkt een voorstel op maat uit. Neem gerust contact met ons op, we helpen je graag verder!

Kan ik het zwembad afhuren?

Ja, je kan het zwembad afhuren op onze sluitingsdagen tussen 9u00 en 22u00. Op andere dagen kan het na sluitingstijd, bekijk daarom onze openingsuren. Het is noodzakelijk om minimum twee weken op voorhand te reserveren.

Er is een onderscheid tussen de tarieven voor het afhuren van het 50 meter sportbad of het recreatiegedeelte. Je kan ze beide afhuren of apart. De recreatiebaden worden wel als één geheel verhuurd, opsplitsen is niet mogelijk.

Groepen
Moet ik reserveren als ik met een groep kom zwemmen?

Ja, je kan je groepsuitstap gemakkelijk op voorhand reserveren en betalen via de webshop. Vanaf 15 betalende deelnemers geniet je al van een voordelig groepstarief.

Een groepsreservatie maken.

Klachten?
Heb je een opmerking of klacht?
  • Was je niet tevreden over je bezoek? Alvast onze excuses voor je onaangename ervaring.
    We hechten veel belang aan de feedback van onze klanten.  Gelieve je klacht door te geven via het klachtenportaal. Dit geeft ons de mogelijkheid om de kwaliteit van onze dienstverlening en ons aanbod te verbeteren.
    We behandelen deze zo snel mogelijk.

Klachtenplatform

  • Voor buitengerechtelijke geschillenbeslechting kan je bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: http://ec.europa.eu/odr 
Let op!
Ben je 12 jaar of ouder? Breng altijd je identiteitskaart mee.

Breng bij elk bezoek je identiteitskaart mee. Een rijbewijs is niet geldig. Er worden verplichte bezoekersregistraties uitgevoerd aan de kassa’s.

Lees er hier alles over