Reserveer nu je tickets. Reservatie is VERPLICHT! TIP: breng je eID mee (verplicht voor alle bezoekers vanaf 12 jaar). Meer info

FAQ

Maak je je op voor een spetterende uitstap naar LAGO Lier De Waterperels, maar zit je nog met een paar vragen?
Dan vind je je antwoord in dit overzicht met veelgestelde vragen.
Toch niet gevonden? Neem op onze algemene pagina een kijkje of contacteer ons.

Reservaties en tickets bestellen via de webshop
Ik heb problemen met mijn login, bestelling of betaling via de webshop. Wat nu?

Kijk eerst even of je je antwoord kan terugvinden in onze FAQ’s.
Kon je het toch niet vinden? Onze medewerkers helpen je graag verder tijdens de kantooruren:

Onze medewerkers doen hun uiterste best om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden. Hou rekening met een responstijd van 1 à 3 dagen. Dank je wel voor je begrip.

Let op! Reservaties zijn niet mogelijk via e-mail, telefoon of social media.

Enkele tips: 

  • Om in alle comfort je tickets te bestellen, doe je dit best via je laptop of computer, niet met je smartphone.
  • Gebruik bij voorkeur Google Chrome als webbrowser en geen Internet Explorer.
Waar kan ik tickets aankopen of reserveren?

Reserveren en tickets aankopen kan enkel via de webshop.
Let op! Reservaties per e-mail, telefoon of social media zijn niet mogelijk.

Ga naar de webshop

Hoe lang mag ik in het zwembad blijven?

Een bezoek aan het sportbad of zwemparadijs zal gelimiteerd zijn in tijd.
We werken met vaste tijdsloten.

  • Zwemparadijs: max. 4u (te rekenen vanaf de begintijd van het gekozen tijdslot)
  • Sportbad: max. 1,5 (te rekenen vanaf de begintijd van het gekozen tijdslot)

Opgelet: je selecteert een tijdslot in de webshop. Tijdslot = tijd van aankomst (bv. 14u00 - 14u30).
Vanaf het begin van je tijdslot gaat je zwemtijd in (bv. 14u00 - 18u00)

TIP: kom je later toe dan je tijdslot? Dan krijg je nog steeds toegang tot het zwembad. Je verloren tijd zal wel afgetrokken van je totale zwemtijd.
(bv. tijdslot 14u00 - 14u30, toegekomen om 15u00 --> je mag zwemmen van 15u00 - 18u00)

Is het nog steeds nodig om te reserveren of tickets aan te kopen via de webshop?

Ja.
Om zeker te zijn van een plaatsje in het zwembad, raden we je aan om een ticket aan te kopen via de webshop.
Soms zijn er last minute toch nog tickets beschikbaar en kan je aan de kassa een ticket aankopen. Hiervoor betaal je per ticket € 1,00 extra.

Ga naar de webshop

Kan ik aan de kassa een ticket aankopen of een reservatie maken?

De capaciteiten zijn momenteel beperkt. Om zeker te zijn van een plaatsje in het zwembad, raden we je aan om een ticket aan te kopen via de webshop.
Soms zijn er last minute toch nog tickets beschikbaar en kan je aan de kassa een ticket aankopen. Hiervoor betaal je per ticket € 1,00 extra.

Reserveer nu je tickets via de webshop

Hoe reserveer ik mijn tickets online?

Tickets aankopen voor een bezoek aan een LAGO zwemparadijs doe je eenvoudig en veilig in onze webshop 

  • Kies voor tickets en selecteer het gewenste ticket. 
  • Duid in de kalender je gewenste datum en aankomsttijd aan. 
  • Stel je bezoek samen door de tickets toe te voegen volgens leeftijd en woonplaats. 
  • Het aantal tickets is momenteel beperkt tot 10 personen.

Nieuwe bezoeker? Meld je aan als nieuwe gebruiker en maak een account aan (op naam van een volwassene 16+).

Bestaande bezoeker? Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Je deed reeds aankopen op de webshop van een ander LAGO zwemparadijs of Speelpunt Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord die je hiervoor gebruikt.

Rond je bestelling verder af. Na je betaling ontvang je je e-ticket samen met je reserveringsbewijs in je mailbox. Print ze of bewaar ze bij voorkeur op je smartphone.
TIP! Je kan je QR-code bewaren in een Passbook app of je e-tickets tonen vanaf je gsm-scherm. Je hoeft ze dus niet te printen, zo helpen we samen om water te sparen.

Problemen met inloggen of je bestelling? Contacteer de helpdesk via dewaterperels@lago.be

 Bekijk de tutorial. 

Ga naar de webshop


Ik kan niet meer dan 10 tickets bestellen. Hoe komt dit?

Momenteel zijn het aantal tickets per aankoop beperkt tot 10 omwille van COVID-19-maatregelen.

Ga naar de webshop

Er zijn geen tijdsloten meer vrij. Wanneer zijn er nieuwe beschikbaar?

Elke woensdagavond worden er nieuwe tijdsloten beschikbaar gesteld op onze webshop

Ga naar de webshop

Moet ik een account aanmaken om te kunnen reserveren?

Ja, om een ticket aan te kopen of een zwembeurt te reserveren dien je eerst een account aan te maken.
Vanaf 16 jaar kan je een persoonlijk gebruikersprofiel aanmaken.

Maak hier je gratis account aan

Heb je ooit al aankopen gedaan via een webshop van de andere LAGO zwemparadijzen of Speelpunt
Je kan dezelfde account gebruiken om je aan te melden.

Kocht je ooit een beurtenkaart of familiepas?
Klik dan op wachtwoord vergeten en vul je e-mailadres in. Volg dan de richtlijnen in de e-mail die je ontvangt.
Ontvang je geen e-mail? Neem dan contact via e-mail naar <<e-mailadres van het centrum>> en vermeld je naam, voornaam, postcode en geboortedatum. Onze klantendienst brengt je account in orde zodat je een bestelling kan plaatsen op onze webshop.

Het lukt me niet om een account aan te maken op de webshop.

Krijg je een melding dat je account reeds zou bestaan? 
We controleren bij het aanmaken van een account of je gegevens al bestaan in onze database. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer je bij ons in het verleden een beurtenkaart of familiepas hebt aangekocht. Stuur een e-mail naar dewaterperels@lago.be met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.
Let op! Ben je jonger dan 16 jaar? In dit geval kan je zelf geen account aanmaken en vraag je aan je ouders om een ticket te bestellen. Bij kinderen jonger dan 10 jaar moet er altijd één volwassene 18+ meezwemmen.

Ik krijg een melding dat mijn account al bestaat. Wat nu?

We controleren bij het aanmaken van een account of je gegevens al bestaan in onze database. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer je bij ons in het verleden een beurtenkaart of familiepas hebt aangekocht. Stuur een e-mail naar dewaterperels@lago.be met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.

Het zou ook kunnen dat je al een account aangemaakt hebt op onze webshop of op de webshop van LAGO zwemparadijzen of Speelpunt onze indoor speeltuin in Zwevegem.
Klik in dit geval op wachtwoord vergeten’.
Krijg je geen e-mail toe? In dit geval zijn je gegevens vermoedelijk al in onze database maar beschikken we niet over je e-mailadres. Stuur een e-mail naar dewaterperels@lago.be met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.

Wachtwoord vergeten werkt niet.

Controleer eerst even of je e-mailadres correct ingegeven werd.

Check ook zeker of er per ongeluk geen spatie achter je e-mailadres staat.

Probeerde je eerst om een nieuwe gebruiker aan te maken en kreeg je een melding dat je account al bestaat, waarna je op wachtwoord vergeten klikte? Vermoedelijk krijg je geen e-mail toe omdat we niet over je e-mailadres beschikken. We controleren bij het aanmaken van een account of je gegevens al in onze database aanwezig zijn. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer je bij ons in het verleden een beurtenkaart of familiepas hebt aangekocht. Stuur een e-mail naar dewaterperels@lago.be met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.

Het zou ook kunnen dat je al een account aangemaakt hebt op onze webshop of op de webshop van een ander LAGO zwemparadijs of Speelpunt, onze indoor speeltuin in Zwevegem.
Klik in dit geval op wachtwoord vergeten’.
Krijg je geen e-mail toe? In dit geval zijn je gegevens vermoedelijk al in onze database maar beschikken we niet over je e-mailadres. Stuur een e-mail naar dewaterperels@lago.bemet je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.

Welke browsers worden ondersteund?

Verouderde browsers zoals Internet Explorer worden niet ondersteund. Gebruik bij voorkeur Google Chrome als webbrowser.

Je kan reserveren via je gsm, computer of tablet. Wil je in alle comfort je tickets aankopen? Dan doe je dit best via je computer.

Merk je toch iets dat niet goed functioneert? Laat het ons via dewaterperels@lago.be weten dan kunnen we onze webshop optimaliseren om je surfervaring te verbeteren.

Hoe verloopt de betaling via de webshop? En welke betaalmiddelen kan ik gebruiken?

De betaling verloopt veilig via onze betaalpartner EnvisoPay. Je kan online betalen met Payconiq, Bancontact, credit card en iDEAL.

Ik ontvang geen e-tickets in mijn mailbox?

Check eerst of de e-tickets niet in je SPAM of ongewenste e-mail beland zijn. Het kan ook voorvallen dat de betaling via je bank wat op zich laat wachten. Ontvang je na 15 minuten nog geen e-mail met bevestiging van je aankoop, neem dan contact op via dewaterperels@lago.be. 

TIP: via je account (in de webshop) kan je je e-tickets ook terugvinden. Log in, klik bovenaan op Mijn account - Historiek en overzichten - E-tickets.

Kan ik een beurtenkaart of familiepas aankopen via de webshop?

Nee, dit is niet mogelijk. Maar je kan wel al een gratis reservatie maken met familiepas of beurtenkaart in de webshop.
Op de dag van je bezoek breng je je identiteitskaart mee om je beurtenkaart of familiepas te kunnen aankopen. De betaling gebeurt aan de kassa. Je beurten worden onmiddellijk afgewaardeerd van je nieuwe kaart.

Ik heb een beurtenkaart, familiepas of abonnement. Moet ik ook reserveren?

De capaciteiten zijn nog steeds beperkt. Om het je zo comfortabel mogelijk te maken blijven we werken met reservaties via de webshop.
Zo ben je zeker van je plaatsje in het zwembad en kan je zorgeloos genieten van een ontspannen moment.

Er staan geen beurten meer op mijn beurtenkaart of familiepas. Kan ik nog reserveren via de webshop?

Geen probleem, je kan alvast een gratis reservatie met familiepas of beurtenkaart maken op de webshop.
Vraag op de dag van je bezoek aan de kassa om je beurtenkaart of familiepas te verlengen.

Kan ik mijn beurtenkaart of familiepas online verlengen?

Nee, maar we werken eraan om dit mogelijk te maken via de webshop.
Momenteel kan je nog steeds je beurtenkaart of familiepas aan de kassa verlengen. Ook al heb je geen beurten meer op je kaart, je kan nog steeds reserveren met een familiepas of beurtenkaart op de webshop.
Je vraagt op de dag van je bezoek aan de kassa om je familiepas of beurtenkaart te verlengen.

Kan ik mijn zwembeurt annuleren?

Annuleringen en verplaatsingen in minder dan 24 u voor je zwembeurt zijn enkel aanvaardbaar in geval van ziekte of overmacht en kunnen alleen telefonisch via het algemeen nummer van het zwembad: 03 293 58 90
Let op! Annuleringen en verplaatsingen via mail, messenger of andere kanalen zijn niet geldig.

Een terugbetaling van je tickets gebeurt in LAGO money, je online geldbeugel in de webshop. Hiermee kan je vlot én kosteloos je bezoek op een later tijdstip reserveren via de webshop.

Wil je toch een terugbetaling op je bankrekening? Dan zal er 20% administratieve kost verrekend worden.

TIP! Tot 24 uur voor je geplande zwembeurt kan je je tickets of reservatie zelf verplaatsen via je persoonlijk profiel.

Kan ik mijn zwembeurt verplaatsen?

Tot 24 uur voor je zwembeurt kan je zelf je reservatie of ticket verplaatsen naar een later tijdstip via de webshop. Deze verplaatsing is momenteel kosteloos omwille van COVID-19.
Zijn er geen tijdsloten meer vrij en kan je je zwembeurt niet verplaatsen naar een andere datum? Neem zo snel mogelijk contact op met het onthaal via telefoon: 03 293 58 90 om je zwembeurt te annuleren.

Je zwemticket wordt terugbetaald in 'LAGO money', je online geldbeugel in de webshop. Je kan dit bedrag spenderen aan alle artikels in de webshops van alle LAGO zwempardijzen.
Het saldo van je LAGO money is onbeperkt geldig in tijd en kan altijd opgevolgd worden in je profiel op de webshop.

Hoe kan ik mijn tickets verplaatsen? 

Ik kan mijn zwembeurt niet meer verplaatsen via mijn profiel.

Volg stap voor stap hoe je je tickets of reservatie kan verplaatsen.
Tot 24 uur voor je geplande zwembeurt kan je je tickets of reservatie zelf verplaatsen via je persoonlijk profiel op de webshop.
Check dus zeker of deze termijn nog niet verstreken is. Ondervind je toch nog problemen, neem dan contact op met onze klantendienst via dewaterperels@lago.be

Verplaats je zwembeurt 

Er zijn geen tijdsloten meer beschikbaar waardoor ik mijn ticket niet meer kan verplaatsen.

Neem zo snel mogelijk contact op met het onthaal via 03 293 58 90 om je zwembeurt te annuleren.
Je zwemticket wordt terugbetaald in 'LAGO money', je online geldbeugel in de webshop. Je kan dit bedrag spenderen aan alle artikels in de webshops van alle LAGO zwempardijzen
Het saldo van je LAGO money is onbeperkt geldig in tijd en kan altijd opgevolgd worden in je profiel op de webshop.


Hoe verplaats ik mijn tickets?

Ben ik mijn beurt kwijt wanneer ik niet kom zwemmen?

Ja, je beurtenkaart of familiepas wordt automatisch afgewaardeerd. Tickets worden niet terugbetaald. Je kan je tot 24 uur voor je zwembeurt deze zelf nog verplaatsen via je webshopaccount. Annuleringen en verplaatsingen in minder dan 24 u voor je zwembeurt zijn enkel aanvaardbaar in geval van ziekte of overmacht en kunnen alleen telefonisch via het algemeen nummer van het zwembad: 03 293 58 90 

Let op! Annuleringen en verplaatsingen via mail, messenger of andere kanalen zijn niet geldig.

Wat is LAGO money?

Wanneer je een zwembeurt geannuleerd hebt, krijg je een terugbetaling in LAGO money, je online geldbeugel in de webshop. Je kan dit bedrag spenderen aan alle artikels in de webshops van alle LAGO zwempardijzen.
Je kan het ook gebruiken in het zwemparadijs op het zwemmersterras om je bestelling af te rekenen. In het Rest-eau-café wordt dit ook aanvaard als betaalmiddel. Het saldo van je LAGO money is onbeperkt geldig in tijd en kan je altijd raadplegen op je online profiel.

Wat is een voucher?

Een voucher bevat een code van 16 cijfers waarmee je een gratis ticket kan aankopen op onze webshop. Er zijn vouchers specifiek voor volwassenen en vouchers specifiek voor kinderen. Om ze in te ruilen doe je een aankoop in de webshop en vul je de code in het overzicht van je winkelmandje in bij ‘Code korting, voucher, cadeaubon’. Klik op toepassen en zie je korting verschijnen in het overzicht van je betaling.

Heb je meerdere tickets aangeduid? Dan krijg je een extra veld te zien waarin je een extra code kan invullen wanneer je over meerdere vouchercodes beschikt. Ondervind je problemen bij je bestelling met een vouchercode? Neem contact op via dewaterperels@lago.be

Ik heb een voucher ontvangen. Hoe kan ik deze inruilen op de webshop?

Ga naar de webshop, klik op ‘Tickets’, kies de datum en de gewenste aankomsttijd, selecteer vervolgens je tickets volgens woonplaats en leeftijd. Voeg ze toe aan je winkelmandje en klik op doorgaan. In het overzicht van je winkelmandje kan je je vouchercode bestaande uit 16 cijfers invullen bij ‘Code korting, voucher, cadeaubon’. Klik op toepassen en zie je korting verschijnen in het overzicht van je betaling.
Heb je meerdere tickets aangeduid? Dan krijg je een extra veld te zien waarin je een extra code kan invullen wanneer je over meerdere vouchercodes beschikt. Ondervind je problemen bij je bestelling met een vouchercode? Neem contact op via dewaterperels@lago.be.

Hoe kan ik mijn kortingscode gebruiken op de webshop?

Ga naar de webshop, klik op ‘Tickets’, kies de datum en de gewenste aankomsttijd, selecteer vervolgens je tickets volgens woonplaats en leeftijd. Voeg ze toe aan je winkelmandje en klik op doorgaan. In het overzicht van je winkelmandje kan je je kortingscode invullen bij ‘Code korting, voucher, cadeaubon’. Klik op toepassen en zie je korting verschijnen in het overzicht van je betaling. Ondervind je problemen bij je bestelling met een vouchercode? Neem contact op via dewaterperels@lago.be.

Hoe verkrijg ik een kortingscode?

Hou onze facebookpagina  en instagrampagina zeker in de gaten. Regelmatig verschijnen er nieuwe promoties en kan je een kortingscode te pakken krijgen.

Ik heb een LAGO-cadeaubon gekregen. Hoe kan ik deze inwisselen op de webshop?

Ga naar de webshop, klik op ‘Tickets’, kies de datum en de gewenste aankomsttijd, selecteer vervolgens je tickets volgens woonplaats en leeftijd. Voeg ze toe aan je winkelmandje en klik op doorgaan. In het overzicht van je winkelmandje kan je je code van je cadeaubon bestaande uit 18 karakters invullen bij ‘Code korting, voucher, cadeaubon’. Klik op toepassen en zie je korting verschijnen in het overzicht van je betaling.

Ondervind je problemen bij je bestelling met een kortingscode? Neem contact op via dewaterperels@lago.be.

Bereikbaarheid klantendienst
Ik heb een vraag. Wanneer en hoe kan ik de klantendienst bereiken?

Kijk eerst even of je je antwoord kan terugvinden in onze FAQ’s.
Kon je het toch niet vinden? Onze medewerkers helpen je graag verder tijdens de kantooruren:

Onze medewerkers doen hun uiterste best om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden. Hou rekening met een responstijd van 1 à 3 dagen. Dank je wel voor je begrip.

Let op! Reservaties zijn niet mogelijk via e-mail, telefoon of social media.

Ik heb een mailtje gestuurd maar krijg geen antwoord. / Ik probeer te bellen maar krijg geen gehoor.

Onze onthaalmedewerkers krijgen heel wat vragen binnen. Zij doen hun uiterste best om alle telefoons en e-mails zo snel mogelijke te beantwoorden.
Hou rekening met een responstijd van 1 à 3 dagen. Dank je wel voor je begrip.

Heb je een klacht of een opmerking?

Was je niet tevreden over je bezoek? Alvast onze excuses voor je onaangename ervaring.
We hechten veel belang aan de feedback van onze klanten. Dank je wel om je klacht door te geven via het klachtenplatform. Dit geeft ons de mogelijkheid om de kwaliteit van onze dienstverlening en ons aanbod te verbeteren.
We behandelen je feedback zo snel mogelijk.

Mijn klacht melden 

Bereikbaarheid
Routebeschrijving - met de auto

Het zwemcomplex is gelegen op de Dungelhoeffsite. In deze zone vind je ook de stadsdiensten en het politiekantoor. Kazernedreef is een relatief nieuwe straat die nog niet op elke wegenkaart wordt weergegeven. Is dit voor jou het geval? Geef dan het adres van de inrit site in: Mechelsesteenweg 28.

De parking gelegen achter het gebouw van het zwembad is gratis voor bezoekers van het zwembad en het Rest-eau-café.

Parking VOLZET? Rij terug en parkeer in de ondergrondse Dungelhoeffparking (ga rechts op de scherpe bocht op de Kazernedreef (onder het Paradeplein). Het parkingticket is gratis als je het aan de kassa laat valideren bij de aankoop van je zwemticket.

Op je GPS geef je best Mechelsesteenweg 26 in.

Om de stadsdrukte te vermijden, neem je best de ring R16 en rij je de Mechelsesteenweg (kruispunt Carrefour) op richting Centrum / Mechelsepoort / Dungelhoeffparking. Let op! Hou rechts aan zodat je niet door de nieuwe Pallietertunnel rijdt die onder het kruispunt door gaat.

Komende van de R16 rij je tot de eerste lichten net voor de binnenring en ga je links de Kazernedreef op (bordjes Stadskantoor/Politie/Dungelhoeffparking/Zwembad).

Passeer de bocht van 90° en passeer de ondergrondse Dungelhoeffparking (rechts gelegen in de bocht).

Controleer voor je vertrekt de verkeerssituatie op de snelwegen of bekijk geplande wegenwerken dankzij de nieuwsberichten van het Verkeerscentrum Vlaanderen.

Routebeschrijving - met de trein

Het zwembad ligt op ongeveer 550 meter van het station van Lier. Plan je reis van station tot station met de NMBS-routeplanner.

Als je het station uitkomt, ga je rechts en stap je richting de parking van het station. Neem de eerste straat links (Hofstraat). Op het einde (Boomlaarstraat) draai je rechts in. Je passeert na 100 meter rechts de Vredelaan. Na 10 meter (ter hoogte van de bushalte) neem je rechts het wandelpad (Kadettenlaan) tussen de hekken (links van het hek zijn bouwwerken van nieuwe appartementen). Op het pad zie je op het einde rechts het zwembad staan.

Verkies je het openbaar vervoer vanaf het station? Neem dan aan het station bus 1 richting Lier Herderin, bus 3 richting Kessel, bus 135 richting Wilrijk, bus 550 richting Mechelen of bus 555 richting Rumst en stap na 2 minuten af aan de halte ‘Dungelhoeff’.

Routebeschrijving - met de bus

Plan op voorhand je busreis via de routeplanner van De Lijn.

Met de lijnen 1, 3, 132, 135, 154, 550 en 555 stap je af aan de halte ‘Lier Dungelhoeff’. Deze halte ligt aan het stadskantoor.

Met de lijnen 130 en 131 stap je af aan de halte ‘Lier Zwembad’. Deze halte ligt aan de achterzijde van de site.

Met de overige lijnen stap je af aan de halte ‘Lier Rolwagenstraat’. Deze halte ligt op 450 meter van het zwembad. Deze halte ligt aan het begin van de Baron Opsomerlaan.

Routebeschrijving - te voet of met de fiets

Geweldig dat je onze duurzame visie ondersteunt door ons zwemparadijs te voet of met de fiets te bezoeken! LAGO Lier De Waterperels is bereikbaar via de vest rond Lier. Dit is een aangenaam alternatief voor fietsers en voetgangersom de drukke straten te vermijden.

Het zwembad ligt tussen de fietsknooppunten 11 en 89. Plan zelf een mooie fietstocht door het Pallieter-landschap of combineer een stadsbezoek met een plonsbeurt via Fietsnet!

Is het toch wat ver, dan kan je aan het station van Lier aan het Fietspunt, aan de bushalte op de Veemarkt en aan de bushalte aan parking De Mol, 7 dagen op 7, 24 uur op 24 een fiets gebruiken via Blue Bike. Abonneer je en stap op de fiets! Een abonnement kost slechts 10 euro per jaar, de ontlening kost je slechts 1 euro.

Het zwembad is te bereiken via de Boomlaarstraat (je kan de site op t.h.v. de bushalte, via de Baron Opsomerlaan langs de politie het Paradeplein oversteken en langs het wandelpad tot achteraan lopen, wandelen of fietsen. Vanaf de Mechelsesteenweg kunnen wandelaars en fietsers eveneens het pad aan de David Tenierslaan gebruiken.

Openingsuren en rustige momenten
Hebben jullie een sluitingsdag?

Onze vaste sluitingsdagen zijn 1 januari, 24 december, 25 december en 31 december.
We zijn ook jaarlijks gesloten voor onderhoud. De onderhoudsperiode voor 2021: 1 t.e.m. 3 september.

Bekijk alle openingsuren

Wat zijn de openingsuren tijdens feestdagen?

Op officiële feestdagen is ons zwembad open van 9u00 tot 18u00. De kassa sluit een halfuur vroeger.

Bekijk alle openingsuren

Wanneer zijn de rustige momenten in het zwembad?

Vooral op schooldagen is het rustig. In de vakanties is het vaak drukker, met soms zeer drukke dagen in de wintervakanties. De weersomstandigheden spelen hierbij een zeer grote rol.
Doorgaans is het op regendagen iets rustiger bij openingstijd en vanaf 17u.

Bekijk alle openingsuren

Hoe lang mogen we zwemmen?

Een bezoek aan het sportbad of zwemparadijs is gelimiteerd in tijd.
We werken met vaste tijdsloten.

  • Zwemparadijs: max. 4u* (te rekenen vanaf de begintijd van het gekozen tijdslot)
  • Sportbad: max. 1,5u* (te rekenen vanaf de begintijd van het gekozen tijdslot)

We gaan voor een lagere bezetting in de baden, zodat iedereen in alle rust en veiligheid en met inachtneming van social distancing kan genieten van een vakantiemoment bij LAGO.

*Je dient wel rekening te houden met het sluitingsuur. Sommige tijdsloten zijn korter dan aangegeven uren hierboven.

Bekijk alle openingsuren

Faciliteiten
Wat zijn de betalingsmogelijkheden?

Aan het onthaal, in onze brasserie en op ons zwemmersterras kan je cash of met bancontact betalen.
Voor de zwembeurten kan je eveneens betalen met sport- en cultuurcheques van Sodexo of Ticket Compliments. Onze cadeaubon kan je zowel in het zwembad als in de brasserie gebruiken.

Kan ik bij jullie een cadeaubon kopen?

Ja, je kan bij ons een cadeaubon kopen met een bedrag naar keuze waarmee de gelukkige ontvanger zowel in het zwembad als in de brasserie kan betalen.
De aankoop kan enkel offline aan de kassa.

Is jullie parking betalend?

Nee, onze parking is volledig gratis.
Indien de parking volzet is kan je gratis parkeren in de ondergrondse parking (Dungelhoeffparking), gelegen in de bocht van 90° net voor het zwembad (op 100 meter wandelen).

Is er Wifi in het zwembad?

Ja, we beschikken over gratis Wifi voor onze bezoekers.

Zijn er kleerhangers?

We hebben geen losse kleerhangers, maar er zijn wel haakjes in de lockers waar je kleding kan ophangen.

Hoe werken de lockers?

Voor het gebruik van de lockers heb je een muntstuk van 1 euro nodig.

Zwemuitrusting en speelmateriaal
Mag ik met een zwemshort zwemmen?

Ja, een zwemshort is toegestaan wanneer deze tot boven de knie komt en gemaakt is van badstof.


Mag ik eigen spelmateriaal meebrengen naar het zwembad?

Ja, dit is mogelijk zolang de drukte het toelaat en er geen hinder is voor andere bezoekers. De redders bepalen of het al dan niet mogelijk is.
Zeemeerminstaarten zijn toegelaten.

Kan ik spelmateriaal lenen?

Nee, je kan eventueel wel zelf spelmateriaal meebrengen zoals hierboven beschreven staat.

Zijn zeemeerminstaarten toegelaten?

Ja zeker, er mag gezwommen worden in het sportbad met een zeemeerminstaart.
We raden aan om te zwemmen tijdens de dalmomenten omwille van jouw eigen veiligheid, maar ook omwille van de veiligheid van de andere bezoekers. 

Eten & drinken
Mag ik eigen eten en/of drinken meebrengen?

Nee, koeltassen, koelboxen, eigen versnaperingen, picknick of drank zijn niet toegestaan in het zwemparadijs.
Dit omwille van hygiënische redenen. Bij het niet naleven van het reglement, kan je toegang tot het zwemparadijs geweigerd worden.

Babyvoeding

Babyvoeding is toegelaten in een kleine hoeveelheid. Zo krijgt je kleine spruit genoeg energie binnen voor een leuke dag vol waterpret. 

Zijn er uitzonderingen?

Er is slechts 1 uitzondering op het gebruik van eten en drinken.
Tijdens een officiële hittegolf mogen er flesjes water mee naar binnen. Dit zal vermeld worden aan het onthaal of bij de ingang van het zwemparadijs.

Regels en voorschriften
Intern reglement

Het intern reglement kan je hier raadplegen.
Opgelet: in de strijd tegen Covid-19 werden er extra veiligheidsmaatregels opgesteld. Lees deze hier.  

Scan identiteitskaart

Vanaf 1 juli 2017 dien je je identiteitskaart te laten scannen bij het aankopen van een toegangsticket. 

Iedere individuele bezoeker dient zich aan de kassa aan te melden door middel van zijn/haar identiteitskaart (opgelegd door de Burgemeester van Stad Lier) die geregistreerd wordt in een databank. Bij abonnementen wordt de identiteitskaart) bij aankoop geregistreerd. 

Dit doen we om te allen tijde een veilig zwemparadijs te zijn voor families, vrienden en verenigingen.
Wie het reglement niet respecteert, kan de toegang tot het zwemparadijs geweigerd worden.


SAFE Swim Zone
Zwemmen in een veilige en leuke omgeving. Dankzij bezoekersregistraties is opvolging bij het niet-naleven van het intern reglement mogelijk.

Wat?
Identiteitskaarten worden ingelezen aan de kassa bij bezoekers vanaf 12 jaar.

Welke gegevens worden geregisteerd?
Naam, voornaam, pasfoto, nationaal nummer en geslacht.

Wat gebeurt er met mijn gegevens?

• Gegevens worden tijdelijk geregistreerd in een beveiligde database en worden automatisch verwijderd na 72 uren, tenzij er overtredingen vastgesteld werden.
• De gegevens worden niet gebruikt voor commerciële doeleinden.

Kan ik mijn gegevens opvragen?
Je gegevens kunnen na je bezoek opgevraagd worden via email: dewaterperels@lago.be.


Meer info


SAFE Swim Zone

We werken samen aan een veilige zwemomgeving om jou en de andere bezoekers een fijne zwemervaring te bezorgen.
Om dit te realiseren wordt er SAFE Swim Zone gelanceerd. Dit is een IT-applicatie aan de kassa’s die bezoekers vanaf 12 jaar registreert aan de hand van de identiteitskaart.
Dankzij bezoekersregistraties is opvolging bij het niet-naleven van het intern reglement mogelijk.

Wat?
Identiteitskaarten worden ingelezen aan de kassa bij bezoekers vanaf 12 jaar.

Welke gegevens worden geregistreerd?
Naam, voornaam, geboortedatum, pasfoto, nationaal nummer en geslacht.

Wat gebeurt er met mijn gegevens?
Gegevens worden tijdelijk geregistreerd in een beveiligde database en worden automatisch verwijderd na 72 uren, tenzij er overtredingen vastgesteld werden.
Na het vaststellen van een overtreding blijven de gegevens bewaard in de beveiligde database om accuraat te kunnen optreden indien er opnieuw overtredingen zouden vastgesteld worden.
De gegevens worden niet gebruikt voor commerciële doeleinden.

Kan ik mijn gegevens opvragen?
Je gegevens kunnen na je bezoek opgevraagd worden via email: dewaterperels@lago.be.

Breng bij je volgend bezoek dus zeker je identiteitskaart mee.


Meer info

Sportbad
Is mijn baantjeskaart altijd geldig?

Als je een baantjeskaart hebt, moet je rekening houden met de tijden waar tussen je deze kan gebruiken. Je kan steeds een papier met de baantjesuren aan het onthaal verkrijgen of je kan het terugvinden bij onze tarieven.

Kunnen we altijd baantjes zwemmen?

Het sportbad is doorlopend open. Er is steeds minimum 1 baan vrij om baantjes te trekken.

Beurtenkaarten
Hebben jullie jaarabonnementen?

Nee, maar we hebben wel 10 beurtenkaarten en familiepassen. Deze zijn 1 jaar (10 beurtenkaart) / 6 maanden (familiepas) geldig vanaf het gebruik van de eerste zwembeurt.

Bekijk het aanbod hier.

Zijn er regels verbonden aan een 10 beurtenkaart?

Een reguliere 10 beurtenkaart is aan een leeftijdsgroep en adres gebonden. Dit betekent concreet dat iedereen die op hetzelfde adres woont (zelfde gezin) en tot dezelfde leeftijdsgroep behoort van dezelfde kaart gebruik kan maken. Het is dus niet toegelaten om jouw kaart te gebruiken voor vrienden, buren, familieleden… die niet bij jou wonen.

  • 1 beurt per gezinslid
Hoe weet ik hoeveel beurten er nog op mijn kaart staan of hoelang mijn kaart nog geldig is?

Het resterende aantal beurten en de geldigheidsduur van jouw kaart staan steeds onderaan vermeld op je kassaticket  dat je ontvangt aan het onthaal.

Ik ben mijn beurtenkaart kwijt. Wat moet ik doen?

Indien je de naam van de kaart weet, kunnen wij de beurten nog registreren in het systeem.
Je dient hiervoor naar het onthaal te bellen en/of langs te komen.

Mijn beurten zijn vervallen, wat nu?

Jouw vervallen beurten kunnen enkel gerecupereerd worden als je omwille van medische redenen niet kon zwemmen tijdensde lopende periode van je 10 beurtenkaart. Je brengt dan een medisch attest binnen. Indien je geen attest kanvoorleggen, zijn jouw beurten verloren.

Je kan altijd zelf het aantal beurten en de looptijd van je kaart volgen onderaan je kassaticket, zo voorkom je het onnodig vervallen van beurten.

Wat houdt de familiepas in?

De familiepas is een 10 beurtenkaart die je kan gebruiken voor het ganse gezin. Kom je op bezoek met 4 personen, dan worden er 4 beurten afgewaardeerd (1 beurt per gezinslid). 

Deze beurtenkaart is 6 maanden geldig, vanaf de eerste dag van gebruik.

Feestjes
Hoe kan ik een feestje organiseren?

COVID-19-update: Onze spetterende verjaardagsfeestjes kunnen momenteel niet gereserveerd worden omwille van de huidige maatregelen.
TIP! Bestel je tickets voor een leuke verjaardagsduik via onze webshop. De jarige zwemt gratis op zijn of haar verjaardag. 

Als je binnenkort een feestje wil organiseren in ons zwembad, kan je meer informatie krijgen en reserveren aan het onthaal. Je kan ook altijd terecht op onze feestjespagina.
Klik hier meer informatie of reserveer je feestje hier.
Op zoek naar uitnodigingen voor jouw spetterende feestje bij LAGO Lier De Waterperels? Download ze hier.

Mogen we mee helpen op een feestje als we niet mee gaan zwemmen?

Opgelet: er kunnen tijdelijk geen feestjes gereserveerd worden omwille van de coronamaatregelen. 

Onze zwemfeestjes vinden altijd plaats op het zwemmersterras. Die zone behoort bij de zwembadzone en is enkel toegankelijk voor zwemmers met een toegangsticket.
Bij een kinderfeestje is min. 1 begeleider verplicht, afhankelijk van de leeftijd.
Wil je meer weten over de voorwaarden van de feestjes? Bekijk ze hier

Hoe lang mag een feestje duren?

Opgelet: er kunnen tijdelijk geen feestjes gereserveerd worden omwille van de coronamaatregelen. 

Er staat geen tijdslimiet op, je kiest zelf hoelang jouw feestje in het zwembad duurt. Je moet wel rekening houden met de reservatietijd van de tafels op het zwemmersterras. De tafels voor je feestje worden 50 minuten voor jouw gezelschap gereserveerd, dit wordt vooraf bij de reservatie afgesproken.

Zwemlessen
Kunnen we bij jullie ook terecht voor zwemlessen?

Ja, drie keer per jaar start er bij ons een zwemacademie. Die omvat alle zwemlessen van babyzwemmen tot diplomazwemmen. We starten na de kerstvakantie, de paasvakantie en de zomervakantie. De zwemacademie duurt tien weken. We werken met een wachtlijst die we chronologisch afwerken.

Kinderen vanaf vier jaar nodigen we uit om aan een proefles deel te nemen, aan de hand daarvan plaatsen onze lesgevers de kinderen in de geschikte lesgroep.

Tijdens de paasvakantie en de zomervakantie organiseren we ook intensieve zwemlessen waarin we kinderen leren zwemmen in 2 weken. 

Meer info over de zwemacademie

Vanaf welke leeftijd kan mijn kind starten met zwemlessen?

Dat kan bij ons al vanaf 6 maanden, je zal dan starten met babyzwemmen. Vanaf 18 maanden tot 2,5 jaar is dit peuterzwemmen. Tussen 2,5 en 4 jaar hebben we kleuterzwemmen. 

Vanaf 4 jaar worden de kinderen uitgenodigd voor een proefles. Aan de hand daarvan worden ze aan de juiste lesgroep toegewezen.

Kinderen
Vanaf welke leeftijd worden kinderen toegelaten?

Kinderen jonger dan 3 maanden moeten nog eventjes wachten op een zwembeurt, zij worden omwille van veiligheidsredenen nog niet toegelaten in het zwemparadijs.

Mijn kinderen kunnen zwemmen, mogen zij alleen binnen?

Kinderen vanaf 10 jaar mogen alleen binnen.
Kinderen onder de 10 jaar moeten begeleid worden door een volwassene (+18 jaar).

Kan ik binnengaan in het subtropisch zwembad om mijn kinderen te zien?

Dit is niet toegestaan. Indien je jouw kinderen wil zien zwemmen, dien je badkledij te dragen en een toegangsticket te kopen. Je kan wel naar je kinderen kijken vanaf de kijkzone (uitzicht op sportbad + naast zwemmersterras). 

Let op: kinderen onder de 10 jaar mogen enkel met begeleiding (+18j.)  binnen.

Kan ik mijn kinderen in het oog houden vanuit de kijkzone?

Vanuit onze kijkzone heb je voornamelijk zicht op het sportbad. De wildwaterbaan en het golfslagbad kan je van hieruit niet zien.

Mijn kinderen kunnen zwemmen, mogen zij alleen binnen?

Kinderen vanaf 10 jaar mogen alleen binnen. Kinderen onder de 10 jaar moeten begeleid worden door een volwassene.

Hebben jullie zwembandjes?

Omdat we veiligheid hoog in het vaandel dragen, kan je zwembandjes uitlenen. Vraag er naar bij één van onze redders.
Het kan altijd dat alle bandjes uitgeleend zijn. Wil je zeker zijn van je bandjes? Aan het onthaal kan je steeds zwembandjes kopen

Opgelet: omwille van de coronamaatregelen is het momenteel NIET mogelijk om bandjes uit te lenen. 
Je kan nog wel bandjes kopen aan de kassa.

Hebben jullie zwempampers?

Aan het onthaal kan je bij aankoop van je tickets ook zwempampers verkrijgen. 

Evenementen
Kan ik een teambuilding / privéfeest organiseren bij jullie?

De directie van LAGO Lier De Waterperels bekijkt graag met jou je wensen en noden en werkt een voorstel op maat uit. Neem gerust contact met ons op, we helpen je graag verder!

Kan ik het zwembad afhuren?

Ja, je kan het zwembad afhuren op onze sluitingsdagen tussen 9u00 en 22u00. Op andere dagen kan het na sluitingstijd, bekijk daarom onze openingsuren. Het is noodzakelijk om minimum twee weken op voorhand te reserveren.

Er is een onderscheid tussen de tarieven voor het afhuren van het 25 meterbad of het recreatiegedeelte. Je kan ze beide afhuren of apart. De recreatiebaden worden wel als één geheel verhuurd, opsplitsen is niet mogelijk.

Groepen
Moet ik reserveren als ik met een groep kom zwemmen?

Als je ons zwembad bezoekt in groep, raden we je aan om te reserveren. Vanaf 15 personen geniet je van een voordelig groepstarief.
Telefonisch reserveren? 03 293 58 90
Online reserveren? Klik hier.

Klachten?
Heb je een opmerking of klacht?

Was je niet tevreden over je bezoek? Alvast onze excuses voor je onaangename ervaring.
We hechten veel belang aan de feedback van onze klanten.  Gelieve je klacht door te geven via het klachtenportaal. Dit geeft ons de mogelijkheid om de kwaliteit van onze dienstverlening en ons aanbod te verbeteren.
We behandelen deze zo snel mogelijk.

Klachtenplatform

Vragen?

Blijft jouw vraag onbeantwoord of wens je meer te weten? Aarzel dan zeker niet contact met ons op te nemen!

Contacteer ons  Onze openingsuren

Let op!
Ben je 12 jaar of ouder? Breng altijd je identiteitskaart mee.

Breng bij elk bezoek je identiteitskaart mee. Een rijbewijs is niet geldig. Er worden verplichte bezoekersregistraties uitgevoerd aan de kassa’s.

Lees er hier alles over
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies om goed te functioneren en om je een betere en persoonlijkere gebruikservaring te bieden. Lees meer
Nee, bedankt