Eindelijk! Je favoriet zwemparadijs is open. Reserveer snel je tickets via de webshop. Meer info

FAQ

Maak je je op voor een keileuke uitstap naar LAGO Sint-Truiden Bloesembad, maar zit je nog met een paar vragen? Dan vind je je antwoord vast hier!
Niet gevonden? Neem contact met ons op.

Updates COVID-19
Is het zwembad open?

Het sportbad is open. Je kan enkel komen zwemmen na reservatie via de webshop. Vanaf 8 mei ben je welkom op het terras van het Rest-eau-café voor een hapje en een drankje.
Het zwemparadijs met wellnesszone en zoutbad, het Rest-eau-café en de fitness openen op 9 juni volgens het afgekondigd zomerplan. 

Openingsuren Webshop

Is het Rest-eau-café open?

Het Rest-eau-café opent op 9 juni volgens het afgekondigd zomerplan. Een drankje en een hapje op het terras van het Rest-eau-café is mogelijk vanaf 8 mei.

Is de wellness open?
  • Volgens het afgekondigd zomerplan mag het zwemparadijs met wellnesszone weer openen op 9 juni 2021. 
    De ticketverkoop start op 2 juni.

Webshop

Zijn de kleedkamers of douches toegankelijk?
  • Ja, de kleedkamers en douches zijn toegankelijk voor en na je zwembeurt. Gelieve de signalisatie in het zwembad op te volgen.
    Opgelet: haardroger kunnen helaas nog niet gebruikt worden. 
  • LAGO volgt hierbij het Ministerieel Besluit van de overheid op.
Wanneer opent het zwemparadijs? / Vanaf wanneer kan ik tickets bestellen?

Volgens het afgekondigd zomerplan mag het zwemparadijs weer openen op 9 juni 2021. 
De ticketverkoop start op 2 juni.

Webshop

Kan ik mijn zwembeurt verplaatsen?
  • Tot 24 uur voor je zwembeurt kan je zelf je reservatie of ticket verplaatsen naar een later tijdstip. Deze verplaatsing is momenteel kosteloos omwille van COVID-19.
    Zijn er geen tijdsloten meer vrij en kan je je zwembeurt niet verplaatsen naar een andere datum? Neem zo snel mogelijk contact op met het onthaal (telefonisch: +32 11 19 99 00) om je zwembeurt te annuleren.
    Je zwemticket wordt terugbetaald in 'LAGO money', je online geldbeugel in de webshop. Je kan dit bedrag spenderen aan alle artikels in de webshops van alle LAGO zwempardijzen. Het saldo van je LAGO money is onbeperkt geldig in tijd en kan altijd opgevolgd worden in je profiel op de webshop.  
  • Kan ik mijn zwembeurt annuleren? 
    Annuleringen en verplaatsingen in minder dan 24 u voor je zwembeurt zijn enkel aanvaardbaar in geval van ziekte of overmacht en kunnen alleen telefonisch via het algemeen nummer van het zwembad.
    Let op! Annuleringen en verplaatsingen via mail, messenger of andere kanalen zijn niet geldig.  
  • Worden tickets terugbetaald op mijn bankrekening?
    Nee, een terugbetaling gebeurt in LAGO money, je online geldbeugel in de webshop. Hiermee kan je vlot én kosteloos je bezoek op een later tijdstip reserveren via de webshop.
    Wil je toch een terugbetaling op je bankrekening? Dan zal er 20% administratieve kost verrekend worden.

Verplaats mijn tickets

Kan ik met een groep (+10 personen) komen zwemmen?
  • Voorlopig kan je enkel online reserveren voor max. 10 personen.
    Heb je een groepsaanvraag voor de zomervakantie? Neem contact op via het onthaal:bloesembad@lago.be 
Kan ik een verjaardagsfeestje reserveren?
  • Nee, voorlopig is dit niet mogelijk.
    LAGO volgt hierbij de opgelegde richtlijnen op van de overheid.
    Hou zeker onze website en social media in de gaten voor alle updates.
Wordt de luchtkwaliteit gemeten?
  • NIEUW - CO²-meters
  • In het centrum werden voor de heropening meerder CO²-meters geplaatst. Hierdoor wordt de luchtkwaliteit voortdurend gemeten voor de veiligheid én gezondheid van de bezoekers.
    TIP: doe zelf de test en meet de waarden tijdens je bezoek. Je kan de waarden raadplegen door op de knop te druk.
  • Voldoende ventilatie en extra hygiëne in alle zones
    Alle LAGO zwembaden zijn uitgerust met de recentste technieken luchtgroepen. Er wordt gewerkt met maximale buitenlucht ventilatie. Zo geniet je binnen ook van de verse buitenlucht. Het poetspersoneel zorgt voor netheid en hygiëne in de kleedkamers zodat deze veilig gebruikt kunnen worden.  
Ik heb een mailtje gestuurd maar krijg geen antwoord.

Onze onthaalmedewerkers krijgen door de opening van het zwemparadijs heel wat vragen binnenZij doen hun uiterste best om alle telefoons en mails zo snel mogelijke te beantwoorden. 
Gelieve rekening te houden met enige vertraging. Bedankt voor je begrip.  

Webshop
Hoe kan ik tickets reserveren?

Reserveren kan enkel via de webshop.
Let op! Reservaties zijn niet mogelijk via e-mail of telefoon.

Bekijk de instructievideo voor meer info: 

Meer weten over je reservatie en het verloop van je bezoek 

Ik wil een beurtenkaart aankopen, kan dat?

Ja, een beurtenkaart aankopen kan enkel aan het onthaal, niet via de webshop.
Check hier de openingsuren van het onthaal en de kassa's. Breng je identiteitskaart mee om een 10-beurtenkaart te laten aanmaken. 

Kan ik meteen zwemmen na aankoop van mijn beurtenkaart? 
Nee, na aankoop van je beurtenkaart kan je niet meteen zwemmen, tenzij je op voorhand een reservatie hebt gemaakt. Je reserveert best een zwembeurt via de webshop 'Reservatie met beurtenkaart' en koopt op de dag van je bezoek een beurtenkaart aan. Let op! Dit kan enkel tijdens de openingsuren van het onthaal. 


Meer weten over je reservatie en het verloop van je bezoek

Ik ondervind problemen in de webshop, wat nu?

Heb je problemen bij het inloggen of betalen? Raadpleeg eerst onze FAQ pagina: 

Meer weten over je reservatie en het verloop van je bezoek 

Kon je je antwoord niet vinden? Stuur een mailtje naar de helpdesk: webshop@lago.be.


Bereikbaarheid
Routebeschrijving - met de auto
  • Vanuit Hasselt: Volg de N80 tot aan de omleidingsweg N3. Volg rechts de N3 tot aan de Montenakenweg en volg daarna de bewegwijzering ‘LAGO Bloesembad’.
  • Vanuit Tongeren - Borgloon: Volg vanuit Borgloon de N79 tot aan de N80. Volg links de N80 tot aan de omleidingsweg N3. Volg rechts de N3 tot aan de Montenakenweg en volg daarna de bewegwijzering ‘LAGO Bloesembad’.
  • Vanuit Luik – Heers: Volg vanuit Heers de N3 tot aan de Montenakenweg. Volg daarna de bewegwijzering ‘LAGO Bloesembad’.
  • Vanuit Leuven – Tienen: Volg vanuit Tienen de N3 tot aan de Montenakenweg. Volg daarna de bewegwijzering ‘LAGO Bloesembad’.
Routebeschrijving - met de trein of stadsbus
  • Het station van Sint-Truiden ligt op 850m wandelen. De dienstregelingen kan je terugvinden op de website van nmbs.
  • Je kan ook makkelijk een van de stadsbussen S1 of S2 nemen tot aan het zwembad. Je stapt af aan halte ‘Sint-Truiden Zwembad’.
Routebeschrijving - met de bus
  • Het zwembad heeft een eigen bushalte ‘Sint-Truiden Zwembad’
  • Volgende lijnen hebben hier een stopplaats:
    • 21a Hasselt – Landen
    • 23a Tongeren – Sint-Truiden
    • 26 Heers – Sint-Truiden
    • 41 Sint-Truiden – Jeuk
    • 42 Sint-Truiden – Landen
    • 105 Hasselt – Sint-Truiden
    • S1 Ordingen – Nieuwenhoven
    • S2 Kortenbos – Kozen
Routebeschrijving - met de fiets
  • Het zwemparadijs ligt in de Olympialaan in de nabijheid van knooppunt 134 en 135.
Openingsuren en rustige momenten
Hebben jullie een sluitingsdag?

Onze vaste sluitingsdagen zijn 1 januari, 24 december, 25 december en 31 december. We zijn ook jaarlijks gesloten voor onderhoud.
Op alle andere feestdagen is het zwembad geopend.

Faciliteiten
Wat is het aanbod?

Het aanbod bestaan het 2 delen:  een sportbad en het zwemparadijs.
Daarnaast krijgt het Bloesembad een LAGO CLUB ecofitness erbovenop. 

Sportbad

  • 8 banen

Zwemparadijs

  • kinderwereld met interactieve speelelementen
  • golfslagbad
  • wildwaterbaan
  • twee glijbanen
  • wellness: sauna, hamam, warme lagune en een uniek Dode Zeebad
  • verwarmd buitenbad en zwemvijver
  • zwemmersterras

Regels en voorschriften
Intern reglement

Het intern reglement kan je binnenkort hier raadplegen.

Begeleiding door volwassene

Kinderen jonger dan 10 jaar dienen vergezeld en onder toezicht van min. 1 volwassene (+18 jaar) te zijn. Kinderen jonger dan 3 maanden moeten nog eventjes wachten op een zwembeurt, zij worden omwille van veiligheidsredenen nog niet toegelaten in het zwemparadijs.

Wat zijn de zwemkledij voorschriften?

Het sportbad en subtropisch zwemparadijs zijn enkel toegankelijk in zwemkledij. 

Bikini, badpak, zwemshorten tot boven de knie en aanpassende zwembroek zijn toegelaten. Zwemshorten op of onder de knie zijn net zoals t-shirts, kleedjes en rokjes verboden. Ondergoed wordt niet aanvaard, ook niet onder de zwemkledij. Burkini's en hoofdeksels worden ook niet toegelaten. Het dragen van een badmuts daarentegen kunnen we alleen maar motiveren.

We vragen ook om alleen maar zwemkledij vervaardigd uit badstof te dragen.

Zwemuitrusting en speelmateriaal
Mag ik eigen spelmateriaal meebrengen naar het zwembad?

Ja, dit is mogelijk zolang de drukte het toelaat en er geen hinder is voor andere bezoekers. De redders bepalen of het al dan niet mogelijk is.

Kan ik spelmateriaal lenen?

Nee, je kan eventueel wel zelf spelmateriaal meebrengen zoals hierboven beschreven staat.

Feestjes
Hoe kan ik een (verjaardags)feestje organiseren?

Als je een feestje wil organiseren in ons zwembad, kan je meer informatie krijgen en reserveren aan het onthaal. Je kan ook altijd terecht op onze feestjespagina.

Een uniek feest vol waterpret? Wat houdt dat in?

Bij LAGO organiseer je een spetterend verjaardagsfeestje voor 8 kinderen tot en met 15 jaar.
Een feestformule bestaat uit 4 uur waterpret in het subtropisch zwembad en een overheerlijk menu op het zwemmersterras voor elk kind. Bovenop het plezantste feestje met vrienden ontvangt je jarige een leuk LAGO-cadeau.

Tijdens je reservatie kies je de favoriete feestformule van je jarige: huisbereide pannenkoeken, een hamburgermenu met frietjes, een pastamenu of een verrassingsmenu met frietjes, snack en geschenkje.

Zijn begeleiders verplicht?

Ja, begeleiding van 2 meezwemmende volwassenen 18+ is verplicht bij een feestje. Zij betalen een gewoon inkomticket voor 18+.

Zwemlessen
Kunnen we bij jullie ook terecht voor zwemlessen?

Ja, LAGO organiseert zwemlessen voor kinderen en volwassen. Binnenkort kan je meer info vinden over de zwemacademie.

Updates COVID-19 - Gaan de zwemlessen van WaiWai nog door?

Het uitstel van de opening heeft jammer genoeg ook gevolgen voor WaiWai, onze zwemacademie.
De geplande lessen in de maand april zullen niet doorgaan, maar worden uitgesteld naar een latere datum (als het sportbad geopend is). Alle ouders worden per mail op de hoogte gebracht de komende dagen. Gelieve rekening te houden met enige vertraging. Bedankt voor het begrip.

Van zodra wij meer informatie hebben, zullen we jullie zeker iets laten weten. Onze excuses voor dit ongemak.
Voor actuele informatie, blijf ons volgen via onze website en sociale media.

Kinderen
Mijn kinderen kunnen zwemmen, mogen zij alleen binnen?

Kinderen vanaf 10 jaar mogen alleen binnen. Kinderen onder de 10 jaar moeten begeleid worden door een volwassene.

Vanaf welke leeftijd worden kinderen toegelaten?

Kinderen jonger dan 3 maanden moeten nog eventjes wachten op een zwembeurt, zij worden omwille van veiligheidsredenen nog niet toegelaten in het zwemparadijs.

Klachten?
Heb je een opmerking of klacht?

Was je niet tevreden over je bezoek? Alvast onze excuses voor je onaangename ervaring.
We hechten veel belang aan de feedback van onze klanten.  Gelieve je klacht door te geven via het klachtenportaal. Dit geeft ons de mogelijkheid om de kwaliteit van onze dienstverlening en ons aanbod te verbeteren.
We behandelen deze zo snel mogelijk.

Klachtenplatform

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies om goed te functioneren en om je een betere en persoonlijkere gebruikservaring te bieden. Lees meer
Nee, bedankt