Maak je je op voor een keileuke uitstap naar LAGO Sint-Truiden Bloesembad, maar zit je nog met een paar vragen? Dan vind je je antwoord vast hier!
Niet gevonden? Neem contact met ons op.
Ja. Om zeker te zijn van een plaatsje in het zwembad, raden we je aan om een ticket aan te kopen via de webshop. Soms zijn er last minute toch nog tickets beschikbaar en kan je aan de kassa een ticket aankopen. Hiervoor betaal je per ticket € 1,00 extra.
Reserveren en tickets aankopen kan enkel via de webshop.
Let op! Reservaties per e-mail, telefoon of social media zijn niet mogelijk.
Ga naar de webshop
Tickets aankopen voor een bezoek aan een LAGO zwemparadijs doe je eenvoudig en veilig in onze webshop.
Nieuwe bezoeker? Meld je aan als nieuwe gebruiker en maak een account aan (op naam van een volwassene 16+).
Bestaande bezoeker? Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.
Je deed reeds aankopen op de webshop van een ander LAGO zwemparadijs of Speelpunt? Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord die je hiervoor gebruikt.
Rond je bestelling verder af. Na je betaling ontvang je je e-ticket samen met je reserveringsbewijs in je mailbox. Print ze of bewaar ze bij voorkeur op je smartphone.
TIP! Je kan je QR-code bewaren in een Passbook app of je e-tickets tonen vanaf je gsm-scherm. Je hoeft ze dus niet te printen, zo helpen we samen om water te sparen.
Problemen met inloggen of je bestelling? Contacteer de helpdesk via bloesembad@lago.be
Bekijk de tutorial.
Je kan tot één maand vooraf tickets voor het subtropisch zwembad en het sportbad aankopen.
De capaciteiten zijn momenteel beperkt. Om zeker te zijn van een plaatsje in het zwembad, raden we je aan om een ticket aan te kopen via de webshop. Soms zijn er last minute toch nog tickets beschikbaar en kan je aan de kassa een ticket aankopen. Hiervoor betaal je per ticket € 1,00 extra.
Momenteel zijn het aantal tickets per aankoop op de webshop beperkt tot 14. Voor een groepsreservatie kan je telefonisch contact opnemen.
Elke woensdagavond worden er nieuwe tijdsloten beschikbaar gesteld op onze webshop.
Ja, om een ticket aan te kopen of een zwembeurt te reserveren dien je eerst een account aan te maken.
Vanaf 16 jaar kan je een persoonlijk gebruikersprofiel aanmaken.
Je kan een account aanmaken vanaf 16 jaar. Ben je jonger? Vraag aan één van je ouders om een persoonlijke login aan te maken en de tickets voor je te bestellen. Bij kinderen jonger dan 10 jaar moet er altijd één volwassene 18+ meezwemmen.
Krijg je een melding dat je account reeds zou bestaan?
We controleren bij het aanmaken van een account of je gegevens al bestaan in onze database. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer je bij ons in het verleden een beurtenkaart of familiepas hebt aangekocht. Stuur een email naar bloesembad@lago.be met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.
Let op! Ben je jonger dan 16 jaar? In dit geval kan je zelf geen account aanmaken en vraag je aan je ouders om een ticket te bestellen. Bij kinderen jonger dan 10 jaar moet er altijd één volwassene 18+ meezwemmen.
Klik dan op wachtwoord vergeten en vul je e-mailadres in. Volg dan de richtlijnen in de e-mail die je ontvangt.
Ontvang je geen e-mail? Neem dan contact via e-mail naar bloesembad@lago.be en vermeld je naam, voornaam, postcode en geboortedatum. Onze klantendienst brengt je account in orde zodat je een bestelling kan plaatsen op onze webshop.
Je familiepas is enkel te gebruiken in LAGO Sint-Truiden Bloesembad.
Kijk eerst even of je je antwoord kan terugvinden in onze FAQ’s. Kon je het toch niet vinden? Onze medewerkers helpen je graag verder tijdens de kantooruren:
Onze medewerkers doen hun uiterste best om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden. Hou rekening met een responstijd van 1 à 3 dagen. Dank je wel voor je begrip.
Let op! Reservaties zijn niet mogelijk via e-mail, telefoon of social media.
Enkele tips:
De betaling verloopt veilig via onze betaalpartner EnvisoPay. Je kan online betalen met Payconiq, Bancontact en credit card.
Check eerst of de e-tickets niet in je SPAM of ongewenste e-mail beland zijn. Het kan ook voorvallen dat de betaling via je bank wat op zich laat wachten. Ontvang je na 15 minuten nog geen e-mail met bevestiging van je aankoop, neem dan contact op via bloesembad@lago.be.
Nee, dit is niet mogelijk. Maar je kan wel al een gratis reservatie maken met familiepas of beurtenkaart in de webshop. Op de dag van je bezoek breng je je identiteitskaart mee om je beurtenkaart of familiepas te kunnen aankopen. De betaling gebeurt aan de kassa. Je beurten worden onmiddellijk afgewaardeerd van je nieuwe kaart.
Je familiepas is enkel te gebruiken in LAGO Sint-Truiden Bloesembad.
Om het je zo comfortabel mogelijk te maken, werken we met reservaties via de webshop. Zo ben je zeker van je plaatsje in het zwembad en kan je zorgeloos genieten van een ontspannen moment.
Je familiepas is enkel te gebruiken in LAGO Sint-Truiden Bloesembad.
Geen probleem, je kan alvast een gratis reservatie met familiepas of beurtenkaart maken op de webshop. Vraag op de dag van je bezoek aan de kassa om je beurtenkaart of familiepas te verlengen.
Je familiepas is enkel te gebruiken in LAGO Sint-Truiden Bloesembad.
Nee, maar we werken eraan om dit mogelijk te maken via de webshop. Momenteel kan je nog steeds je beurtenkaart of familiepas aan de kassa verlengen. Ook al heb je geen beurten meer op je kaart, je kan nog steeds reserveren met een familiepas of beurtenkaart op de webshop. Je vraagt op de dag van je bezoek aan de kassa om je familiepas of beurtenkaart te verlengen.
Je familiepas is enkel te gebruiken in LAGO Sint-Truiden Bloesembad.
Nee, maar je kan wel een gratis reservatie maken voor het subtropisch zwembad en je tickets of meerbeurtenkaarten laten afrekenen aan de kassa op de dag van je bezoek. Je kan er betalen met je gespaarde punten in schijven van 5 euro en je spaart 10% van je aankoopbedrag op je Gezinsbond-lidkaart.
Hoe ga je te werk?
Je ledenvoordeel is enkel geldig op aankopen van (combideal)tickets, familiepassen en beurtenkaarten voor het subtropisch zwembad of herladen van meerbeurtenkaarten voor het subtropisch zwembad. Niet geldig voor het sportbad, verjaardagsfeestjes, zwemlessen en andere activiteiten of producten.
Alle info over je ledenvoordeel bij LAGO zwemparadijzen vind je op de website van Gezinsbond.
Voor de aankoop van toegangstickets op datum beschik je niet over een herroepingsrecht. Lees er alles over in de algemene voorwaarden. Je kan je tickets niet annuleren, maar je kan ze tot 24 uur voor je geplande zwembeurt verplaatsen via je persoonlijk profiel in de webshop. Lees hier alles over het verplaatsen van je tickets.
Let op! Verplaatsingen via messenger of andere kanalen zijn niet geldig.
Tot 24 uur voor je zwembeurt kan je zelf je reservatie of ticket verplaatsen naar een later tijdstip via de webshop. Lees hier alles over het verplaatsen van je tickets.
Let op! Verplaatsingen via messenger of andere kanalen zijn niet geldig.
Volg stap voor stap hoe je je tickets of reservatie kan verplaatsen. Tot 24 uur voor je geplande zwembeurt kan je je tickets of reservatie zelf verplaatsen via je persoonlijk profiel op de webshop. Check dus zeker of deze termijn nog niet verstreken is. Ondervind je toch nog problemen, neem dan contact op met onze klantendienst via bloesembad@lago.be.
Neem zo snel mogelijk contact op met het onthaal via 011 19 99 00.
Je zwemticket wordt terugbetaald in 'LAGO money', je online geldbeugel in de webshop. Je kan dit bedrag spenderen aan alle artikels in de webshops van alle LAGO zwempardijzen. Het saldo van je LAGO money is onbeperkt geldig in tijd en kan altijd opgevolgd worden in je profiel op de webshop.
Ja, je beurtenkaart of familiepas wordt automatisch afgewaardeerd. Tickets worden niet terugbetaald. Tot 24 uur voor je zwembeurt kan je je zwembeurt zelf nog verplaatsen via je webshopaccount. Lees hier alles over het verplaatsen van je tickets.
Let op! Verplaatsingen via messenger of andere kanalen zijn niet geldig.
Wanneer je een zwembeurt geannuleerd hebt, krijg je een terugbetaling in LAGO money, je online geldbeugel in de webshop. Je kan dit bedrag spenderen aan alle artikels in de webshops van alle LAGO zwemparadijzen. Je kan het ook gebruiken in het zwemparadijs op het zwemmersterras om je bestelling af te rekenen. In het Rest-eau-café wordt dit ook aanvaard als betaalmiddel. Het saldo van je LAGO money is onbeperkt geldig in tijd en kan je altijd raadplegen op je online profiel.
Een voucher bevat een code van 16 cijfers waarmee je een gratis ticket kan aankopen op onze webshop. Er zijn vouchers specifiek voor volwassenen en vouchers specifiek voor kinderen.
Om ze in te ruilen doe je een aankoop in de webshop en vul je de code in het overzicht van je winkelmandje in bij ‘Code korting, voucher, cadeaubon’.
Klik op toepassen en zie je korting verschijnen in het overzicht van je betaling.
Heb je meerdere tickets aangeduid? Dan krijg je een extra veld te zien waarin je een extra code kan invullen wanneer je over meerdere vouchercodes beschikt. Ondervind je problemen bij je bestelling met een vouchercode? Neem contact op via bloesembad@lago.be.
Heb je meerdere tickets aangeduid? Dan krijg je een extra veld te zien waarin je een extra code kan invullen wanneer je over meerdere vouchercodes beschikt. Ondervind je problemen bij je bestelling met een vouchercode? Neem contact op via bloesembad@lago.be.
Ondervind je problemen bij je bestelling met een vouchercode? Neem contact op via bloesembad@lago.be.
Hou onze facebookpagina en instagrampagina zeker in de gaten. Regelmatig verschijnen er nieuwe promoties en kan je een kortingscode te pakken krijgen.
Ondervind je problemen bij je bestelling met een kortingscode? Neem contact op via bloesembad@lago.be.
We zijn trotse houder van het Green Key label. Dankzij dit internationaal duurzaamheidslabel kan je je zwembadbezoek, abonnement of familiepas betalen met ecocheques. In de webshop is het niet mogelijk om je zwembeurt te betalen met ecocheques, maar in het ticketoverzicht van het subtropisch zwembad kan je wel kiezen voor ‘Reservatie met Pluxee (voorheen:Sodexo)-ecocheques’. Geef het aantal reservaties op en betaal je tickets of familiepas op de dag van je zwembeurt met je ecocheques. Hiervoor wordt geen service fee aangerekend.
Let op! Enkel ecocheques van Pluxee (voorheen: Sodexo) kunnen momenteel verwerkt worden.
De betaling verloopt veilig via onze betaalpartner EnvisoPay. Je kan online betalen met Payconiq, Bancontact, credit card en iDEAL.
Onze onthaalmedewerkers krijgen heel wat vragen binnen. Zij doen hun uiterste best om alle telefoons en e-mails zo snel mogelijke te beantwoorden.
Hou rekening met een responstijd van 1 à 3 dagen. Dank je wel voor je begrip.
Kijk eerst even of je je antwoord kan terugvinden in onze FAQ’s. Kon je het toch niet vinden? Onze medewerkers helpen je graag verder tijdens de kantooruren:
Onze medewerkers doen hun uiterste best om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden. Hou rekening met een responstijd van 1 à 3 dagen. Dank je wel voor je begrip.
Let op! Reservaties zijn niet mogelijk via e-mail, telefoon of social media.
Je kan parkeren voor ons sportcomplex op parking Sportpark. Dit parkeerterrein is een slimme parking waarbij de toegang niet wordt geregeld door middel van slagbomen maar door de technologie van ANPR-camera's. Zo wordt de nummerplaat van elke wagen die de parking binnenkomt en achteraf weer verlaat door de camera's gescand worden.
Autonoom Gemeentebedrijf TRUPARK
011 87 28 82
info.trupark@sint-truiden.be
Onze vaste sluitingsdagen zijn 1 januari, 24 december, 25 december en 31 december. We zijn ook jaarlijks gesloten voor onderhoud.
Op alle andere feestdagen is het zwembad geopend.
Het aanbod bestaat uit 2 delen: een sportbad en het zwemparadijs.
Daarnaast krijgt het Bloesembad een LAGO CLUB ecofitness erbovenop.
Sportbad
Zwemparadijs
Aan de inkom, brasserie en zwemmersterras aanvaarden we: cash, Payconiq, Bancontact, Credit card, cadeaubonnen en LAGO Money (geldbeugel in je online account).
Aan de inkomkassa aanvaarden we ook:
Aan de kiosk: Bancontact en Credit card
In de webshop kan je betalen met Payconiq, Bancontact, Credit card, cadeaubonnen en LAGO Money (geldbeugel in je online account).
Opm! In de webshop is het niet mogelijk om je zwembeurt te betalen met ecocheques, maar in het ticketoverzicht van het subtropisch zwembad kan je wel kiezen voor ‘Reservatie met Sodexo-ecocheques’. Geef het aantal reservaties op en betaal je tickets of familiepas op de dag van je zwembeurt met je ecocheques. Hiervoor wordt geen service fee aangerekend.
Het intern reglement kan je hier raadplegen.
Kinderen jonger dan 10 jaar dienen vergezeld en onder toezicht van min. 1 volwassene (+18 jaar) te zijn. Kinderen jonger dan 6 maanden moeten nog eventjes wachten op een zwembeurt, zij worden omwille van veiligheidsredenen nog niet toegelaten in het zwemparadijs.
Welke kleding draag je in de zwembadzone? (Dit geldt ook voor begeleiders van groepen en kinderfeestjes.)
Let op! Enkel kleding vervaardigd in zwembadstof is toegelaten.
Een badmuts is aanbevolen, maar niet verplicht. Lange haren moeten in een staart.
Niet toegelaten:
Ja, dit is mogelijk zolang de drukte het toelaat en er geen hinder is voor andere bezoekers. De redders bepalen of het al dan niet mogelijk is.
Nee, je kan eventueel wel zelf spelmateriaal meebrengen zoals hierboven beschreven staat.
Als je een feestje wil organiseren in ons zwembad, kan je meer informatie krijgen en reserveren aan het onthaal. Je kan ook altijd terecht op onze feestjespagina.
Bij LAGO organiseer je een spetterend verjaardagsfeestje voor 8 kinderen tot en met 15 jaar.
Een feestformule bestaat uit 4 uur waterpret in het subtropisch zwembad en een overheerlijk menu op het zwemmersterras voor elk kind. Bovenop het plezantste feestje met vrienden ontvangt je jarige een leuk LAGO-cadeau.
Tijdens je reservatie kies je de favoriete feestformule van je jarige: huisbereide pannenkoeken, een hamburgermenu met frietjes, een pastamenu of een verrassingsmenu met frietjes, snack en geschenkje.
Ja, begeleiding van 2 meezwemmende volwassenen 18+ is verplicht bij een feestje. Zij betalen een gewoon inkomticket voor 18+.
Ja, WaiWai organiseert zwemlessen voor kinderen en volwassen. Je kan meer info vinden over de zwemacademie terugvinden op deze pagina.
Kinderen vanaf 10 jaar mogen alleen binnen. Kinderen onder de 10 jaar moeten begeleid worden door een volwassene.
Kinderen jonger dan 6 maanden moeten nog eventjes wachten op een zwembeurt, zij worden omwille van veiligheidsredenen nog niet toegelaten in het zwemparadijs.
De familiepas is een 10 beurtenkaart die je kan gebruiken voor het ganse gezin (grootouder, ouder, kind, kleinkind). Kom je op bezoek met 4 personen, dan worden er 4 beurten afgewaardeerd (1 beurt per gezinslid). Deze beurtenkaart is 6 maanden geldig, vanaf de eerste dag van gebruik. Let op! De familiepas is enkel te gebruiken in het LAGO-zwembad waar hij aangekocht werd.