Zin in een tropisch avontuur? Reserveer nu je tickets voordelig online. Meer info
Voor je bezoek
Welke zwemkledij moet ik dragen?
  • Draag de correcte zwemkledij tijdens je zwembadbezoek.

SAFE Swim Zone: ID kaart
  • We werken samen aan een veilige zwemomgeving om jou en de andere bezoekers een fijne zwemervaring te bezorgen.
    Om dit te realiseren wordt er SAFE Swim Zone gelanceerd. Dit is een IT-applicatie aan de kassa’s die bezoekers vanaf 12 jaar registreert aan de hand van de identiteitskaart.
    Dankzij bezoekersregistraties is opvolging bij het niet-naleven van het intern reglement mogelijk.
  • Ga je zwemmen bij LAGO Beveren, Gent, Kortrijk of Lier? Breng je ID kaart mee. Verplicht voor alle bezoekers +12 jaar. 
    Opgelet: rijbewijzen, studentenkaarten, een foto van je ID of andere pasjes zijn niet geldig als ID.
    Meer info
Mijn kinderen kunnen zwemmen, mogen zij alleen naar binnen?
  • Kinderen vanaf 10 jaar mogen alleen naar binnen.
    Kinderen onder de 10 jaar moeten steeds begeleid worden door een volwassene (+18 jaar).
Hoe reserveer ik mijn tickets?
  • Individuele tickets
    Nieuwe bezoeker? Meld je aan als nieuwe gebruiker en maak een account aan (op naam van een volwassene).
    Bestaande bezoeker? Log in met jouw gebruikersnaam en wachtwoord.
    Tickets aankopen voor een bezoek aan een LAGO zwemparadijs doe je eenvoudig en veilig in onze webshop. Je kiest hier een datum, tijdslot en het aantal personen (max. 10 personen).
    Print je e-tickets af of bewaar ze op je smartphone.
    Problemen met inloggen? Contacteer de LAGO helpdesk via webshop@lago.be
  • Reservatie met een beurtenkaart, abonnement of familiepas
    Heb je ooit al een beurtenkaart of familiepas aangekocht? Dan kan je een reservatie maken met je bestaande beurtenkaart.
    Log in met jouw tijdelijke gebruikersnaam en wachtwoord bestaande uit een automatisch gegenereerde code.
    Dit is een combinatie van de eerste 2 letters van je familienaam, gevolgd door de eerste 2 letters van je voornaam, de 4 cijfers van je postcode en je geboortedatum volgens de notatie ddmmjj. Gebruikersnaam en wachtwoord zijn dezelfde. Wijzig nadien je gebruikersnaam en wachtwoord.
    Voorbeeld: Je noemt Janssens Bert, woont in postcode 8200 en je bent geboren op 1 juli (19)80. Jouw gebruikersnaam en wachtwoord zijn dan JABE8200010780.
    TIP: LAGO zal alle meerbeurtenkaarten en familiepassen verlengen met 4 maanden (periode van de sluiting).
    Print je e-tickets af of bewaar ze op je smartphone.
    Problemen met inloggen? Contacteer de LAGO helpdesk via webshop@lago.be
  • Wil je een nieuwe beurtenkaart aankopen? Dit kan enkel aan onthaal, niet online.
    Voorbeeld: Je hebt nog 4 beurten op je kaart staan maar wil met 6 komen zwemmen, dan kan je dit via je account wel aanduiden en je nieuwe kaart daarna aankopen aan onthaal. 
    Problemen met inloggen? Contacteer de LAGO helpdesk via webshop@lago.be
  • Reservatie groepen
    Tijdens deze zomervakantie zijn uitstappen in groep nog niet toegelaten.
    Heb je een specifieke vraag over een groepsreservaties? Stuur een mailtje naar jouw gekozen zwemparadijs, we helpen je graag verder.
  • Reservatie zwembeurt met bedrijfs-/lerarenkorting?
    Reserveer je zwembeurt voor maximum 2 volwassenen 16+. De betaling gebeurt aan de kassa's op de dag van je bezoek. De korting wordt toegepast op het inkomticket met volwassentarief volgens woonplaats. Enkel geldig bij het voorleggen van een geldige kortingskaart.
  • Bekijk hieronder de tutorial:
Hoe lang op voorhand moet ik reserveren?
  • Je kan 1 week tot 1 dag voor de gewenste datum van je bezoek reserveren.  
    Bv. wil je dinsdag om 10u00 zwemmen, dan kan tickets bestellen t.e.m. maandag 9u59. 
  • Last minute 'mooi weer'-tickets!
    Zien de weersvoorspellingen er binnen enkele dagen schitterend uit en is het ideaal weer om buiten te zwemmen? Dan hebben we leuk nieuws voor jou want dan verhogen we 3 dagen vooraf het aantal beschikbare tickets.
    Volg ons op facebook en instagram om de 'mooi weer'-tickets te ontdekken!
  • Offline tickets kopen is ook mogelijk indien er nog plaats vrij is die dag. 
    VOLZET = VOLZET
    Tickets aan de kassa zijn €1,00 duurder (per ticket).
    Wil je zeker zijn van je plaats? Reserveer je tickets online!
Waarom moet ik reserveren op datum?
  • We gaan voor een lagere bezetting in de baden, zodat iedereen in alle rust kan genieten van een vakantiemoment bij LAGO.
Kan ik mijn zwembeurt/reservatie verplaatsen, aanpassen of annuleren?
  • Zwembeurt verplaatsen/aanpassen
    Vertoon jij of iemand in jouw gezelschap ziektesymptomen? Stel je zwembadbezoek dan uit. Via je persoonlijk profiel kan je je zwembeurt zelf verplaatsen naar een later tijdstip.
    Je kan je zwembeurt verplaatsen of annuleren tot 24u voor je bezoek.
    Kan je je zwembeurt niet verplaatsen naar een andere datum? Dan annuleer je best je zwembeurt. Je bent je geld niet kwijt, dit wordt verplaatst naar je LAGO Money, je 'online geldbeugel' in de webshop. (meer info hieronder)

Verplaats mijn tickets

  • Zwembeurt annuleren
    Ben je ziek en kan je je zwembeurt niet verplaatsen naar een andere datum? Je kan je zwembeurt kosteloos annuleren tot 24u voor je bezoek.
    Bij annulatie zal het bedrag geplaatst worden op je webshopprofiel in de 'online geldbeugel'. Je kan dit bedrag spenderen aan alle artikels in de webshop van LAGO. Je bent je geld dus niet kwijt.
    Zo kan je vlot je nieuw bezoek reserveren. Het bedrag in de 'geldbeugel' heeft geen vervaldatum. Je hoeft dit niet op te gebruiken voor een bepaalde datum maar blijft steeds geldig en kan ten alle tijden gebruikt worden.
    Let op! Voor de aankoop van toegangstickets op datum beschik je niet over een herroepingsrecht. Lees er alles over in de algemene voorwaarden van het zwembad dat jij bezoekt.
  • Worden tickets terugbetaald?
    We raden je aan om gebruik te maken van de 'online geldbeugel'. Zo kan je vlot én kosteloos je bezoek op een later tijdstip reserveren.
    Wil je toch een terugbetaling? Dan zal er 20% administratieve kost verrekend worden.
Hoe lang mag ik in het zwembad blijven?
  • We werken met vaste tijdsloten om je in alle comfort te laten genieten van je zwembeurt.
    Zwemparadijs: max. 4u (te rekenen vanaf de begintijd van het gekozen tijdslot)
    Sportbad: max. 1,5 (te rekenen vanaf de begintijd van het gekozen tijdslot)
Ik wil zwemmen in het sportbad, moet ik dan een ticket reserveren?
  • Ja, elke bezoeker heeft een online ticket nodig.
    Tickets aankopen voor een bezoek aan een LAGO zwemparadijs doe je in onze webshop. Heb je een beurtenkaart of abonnement? Maak dan een reservatie via de webshop met je bestaande beurtenkaart en kies een tijdslot op datum.
    Print je e-tickets af of bewaar ze op je smartphone.
Ik heb een voucher/bon/cadeaubon, kan ik deze gebruiken?
  • Bon zonder QR-code of 16-cijferige code
    Bij aanvang kan je enkel online reserveren en is de verwerking van bestaande bonnen, cadeaubonnen, … online niet mogelijk. Wil je reserveren met een bon of vouchers? Gelieve een mailtje sturen naar webshop@lago.be.
  • Bon met QR-code of 16-cijferige code
  • Surf naar de webshop, koop je tickets en ga verder naar het overzicht van je winkelmandje. Hier kan je de code van je voucher, bon en cadeaubon ingeven.
Ik ondervind problemen met de webshop, wat nu?
  • Heb je problemen bij het inloggen of betalen? Je kan tijdens de kantooruren terecht bij de klantendienst van het LAGO zwemparadijs dat je wil bezoeken.
    Let op! Reservaties zijn niet mogelijk via e-mail of telefoon.
Tot wanneer is het zwembad open?
  • Je kan de openingsuren raadplegen op de website van jouw favoriete zwemparadijs. Zowel de sportbaden als de subtropische zwembaden zijn dagelijks geopend. Tijdens deze (zomer)vakanties gelden er langere openingstijden.
Mijn tijdslot loopt pas af na sluitingstijd, wat nu?
  • De sluitingsuren hebben voorrang op het einde van je tijdslot. Alle bezoekers dienen het zwemparadijs te verlaten bij het sluitingsuur.
    Gelieve hier rekening mee te houden tijdens je reservatie.
Tijdens je bezoek
Welke zwemkledij moet ik dragen?
  • Draag de correcte zwemkledij tijdens je zwembadbezoek.

Kan ik contactloos betalen?
  • Ja, zowel aan het onthaal als in het Rest-eau-café kan je veilig contactloos betalen met Bancontact of Payconic.
    Opgelet: je kan geen tickets kopen aan het onthaal. Enkel met een online ticket krijg je toegang tot het subtropisch zwembad of sportbad.
    Voor het Rest-eau-café hoef je geen reservatie te maken.
Kan ik me omkleden voor en na mijn zwembeurt?
  • Ja, er zijn kleedkamers voor individuele bezoekers. Er zijn ook familie- en groepskleedkamers. Al onze kleedkamers worden regelmatig ontsmet en gereinigd.
Zijn er lockers om mijn spullen op te bergen?
  • Ja, onze lockers zijn beschikbaar voor bezoekers. Afhankelijk van het zwemparadijs van je keuze heb je een muntstuk nodig om dit af te sluiten. Anderen kunnen geopend en gesloten worden met je toegangsbandje.
Zijn er douches en toiletten in het zwembadgedeelte?
  • Ja, de douches en toiletten zijn toegankelijk en worden regelmatig ontsmet en gereinigd.
Moet ik verplicht douchen voor mijn zwembeurt?
  • Ja, elke bezoeker is verplicht om te douchen een zwembeurt omwille van hygiënische redenen. 
    De douches worden regelmatig ontsmet en gereinigd.
Zijn alle attracties en baden open?
  • Raadpleeg de website van jouw favoriete zwemparadijs om het aanbod en de openingsuren te bekijken. Let op! Sommige attracties in het subtropisch zwembad zijn pas geopend na schooltijd. 
Hoe lang mag ik in het zwembad blijven?
  • Om je in alle comfort en rust te laten genieten van onze zwembaden werken we met vaste tijdsloten.
    Zwemparadijs: max. 4u (te rekenen vanaf de begintijd van het gekozen tijdslot)
    Sportbad: max. 1,5 (te rekenen vanaf de begintijd van het gekozen tijdslot) 
  • We gaan voor een lagere bezetting in de baden, zodat iedereen in alle rust en veiligheid en met inachtneming van social distancing kan genieten van een vakantiemoment bij LAGO.
Hoe weet ik wanneer mijn zwembeurt is afgelopen?
  • LAGO werkt met een bandjessysteem. Op jouw bandje staat het einduur van jouw bezoek.
Kan ik eten en drinken op het zwemmersterras?
  • Je kan eten en drinken bestellen en nuttigen op het zwemmersterras. Na je zwembeurt kan je ook in het Rest-eau-café terecht.
Kan ik contactloos betalen op het zwemmersterras?
  • Ja, zowel aan het onthaal, het zwemmersterras als in het Rest-eau-café kan je veilig contactloos betalen met Bancontact of Payconic.
Na je bezoek
Is LAGO Bistro altijd open?
  • De openingsuren zijn afhankelijk van de locatie die je wil bezoeken. Check de website van je LAGO zwemparadijs.
Waterpret bij je thuis
  • Beleef thuis nog meer waterpret met de kidsblog van LAGO. Je vindt er leuke kleurplaten, te gekke spelletjes en lekkere recepten. Kortom, dé ideale activiteiten voor tijdens de weekends en schoolvakanties.
    Ga naar de LAGO Kidsblog
Ik wil nieuws en updates ontvangen
  • Wil je op de hoogte blijven van alle acties en updates?
    Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief van jouw favoriete zwemparadijs en volg ons op facebook en instagram.
    TIP! Op onze LAGO Blog ontdek je leuke nieuwtjes, weetjes en tips.

Reserveer nu je tickets!

Kies je locatie en plan je zwemmoment.

LAGO Beveren De Meerminnen

LAGO Brugge Olympia

LAGO Eupen Wetzlarbad

LAGO Gent Rozebroeken

LAGO Kortrijk Weide

LAGO Lier De Waterperels

LAGO Mons Piscine du Grand Large

LAGO Pelt Dommelslag

LAGO CLUB Zwevegem Fit.