SAFE SWIM ZONE - Neem je identiteitskaart mee (VERPLICHT voor bezoekers vanaf 12 jaar). Reserveren blijft verplicht! Reserveer snel je tickets via de webshop. Meer info

FAQ

Maak je je op voor een spetterende uitstap naar LAGO Beveren De Meerminnen,
maar zit je nog met een paar vragen?
Dan vind je je antwoord in dit overzicht met veelgestelde vragen. Toch niet gevonden? Contacteer ons.

Updates COVID-19
Is het zwembad open?

Het sportbad is weer open sinds 1 december. Reservatie is verplicht. 
Het zwemparadijs met wellnesszone en het Rest-eau-café en openen op 9 juni volgens het afgekondigd zomerplan. LAGO VIRTUAL opent vanaf 1 juli de deuren. Een drankje en een hapje op het terras van het Rest-eau-café is weer mogelijk vanaf 8 mei.

Openingsuren Webshop

Is het Rest-eau-café open?

Het Rest-eau-café opent op 9 juni volgens het afgekondigd zomerplan. Een drankje en een hapje op het terras van het Rest-eau-café is weer mogelijk vanaf 8 mei. 

Openingsuren

Is de wellnesszone open?
  • Volgens het afgekondigd zomerplan mag het zwemparadijs met wellnesszone weer openen op 9 juni 2021. 
    De ticketverkoop start op 2 juni.

Webshop

Zijn de kleedkamers of douches toegankelijk?
  • Ja, de kleedkamers en douches zijn toegankelijk voor en na je zwembeurt. Gelieve de signalisatie in het zwembad op te volgen.
    Opgelet: haardroger kunnen helaas nog niet gebruikt worden. 
  • LAGO volgt hierbij het Ministerieel Besluit van de overheid op.
Wanneer opent het zwemparadijs? / Vanaf wanneer kan ik tickets bestellen?
  • Volgens het afgekondigd zomerplan mag het zwemparadijs weer openen op 9 juni 2021. 
    De ticketverkoop start op 2 juni.

Webshop

Moet ik nog steeds reserveren?

Ja, het online reservatiesysteem via de webshop blijft geldig

Webshop

Kan ik mijn zwembeurt verplaatsen?
  • Tot 24 uur voor je zwembeurt kan je zelf je reservatie of ticket verplaatsen naar een later tijdstip. Deze verplaatsing is momenteel kosteloos omwille van COVID-19.
    Zijn er geen tijdsloten meer vrij en kan je je zwembeurt niet verplaatsen naar een andere datum? Neem zo snel mogelijk contact op met het onthaal (telefonisch: 03 750 35 00) om je zwembeurt te annuleren.
    Je zwemticket wordt terugbetaald in 'LAGO money', je online geldbeugel in de webshop. Je kan dit bedrag spenderen aan alle artikels in de webshops van alle LAGO zwemparadijzen. Het saldo van je LAGO money is onbeperkt geldig in tijd en kan altijd opgevolgd worden in je profiel op de webshop.  
  • Kan ik mijn zwembeurt annuleren? 
    Annuleringen en verplaatsingen in minder dan 24 u voor je zwembeurt zijn enkel aanvaardbaar in geval van ziekte of overmacht en kunnen alleen telefonisch via het algemeen nummer van het zwembad.
    Let op! Annuleringen en verplaatsingen via mail, messenger of andere kanalen zijn niet geldig.  
  • Worden tickets terugbetaald op mijn bankrekening?
    Nee, een terugbetaling gebeurt in LAGO money, je online geldbeugel in de webshop. Hiermee kan je vlot én kosteloos je bezoek op een later tijdstip reserveren via de webshop.
    Wil je toch een terugbetaling op je bankrekening? Dan zal er 20% administratieve kost verrekend worden.

Verplaats mijn tickets

Wat met mijn cadeaubon, abonnement of beurtenkaart voor het zwemparadijs/sportbad?

Alle abonnementen voor het SPORTBAD werden verlengd met 50 dagen 
Alle abonnementen voor het ZWEMPARADIJS en cadeaubonnen zullen verlengd worden met 8 maanden.
De verlenging gebeurt automatisch. Je hoeft hier zelf niets voor te doen.  

Kan ik een verjaardagsfeestje reserveren?
  • Nee, voorlopig is dit niet mogelijk.
    LAGO volgt hierbij de opgelegde richtlijnen op van de overheid.
    Hou zeker onze website en social media in de gaten voor alle updates.
Gaan de aquasportlessen weer door?

Ja, de aquasportlessen gaan terug van start.
De lessen aquagym starten vanaf donderdag 10 juni, de lessen aquafitness starten vanaf maandag 14 juni en woensdag 16 juni. 

Meer informatie

Wordt de luchtkwaliteit gemeten?
  • NIEUW - CO²-meters
  • In het centrum werden voor de heropening meerder CO²-meters geplaatst. Hierdoor wordt de luchtkwaliteit voortdurend gemeten voor de veiligheid én gezondheid van de bezoekers.
    TIP: doe zelf de test en meet de waarden tijdens je bezoek. Je kan de waarden raadplegen door op de knop te druk.
  • Voldoende ventilatie en extra hygiëne in alle zones
    Alle LAGO zwembaden zijn uitgerust met de recentste technieken luchtgroepen. Er wordt gewerkt met maximale buitenlucht ventilatie. Zo geniet je binnen ook van de verse buitenlucht. Het poetspersoneel zorgt voor netheid en hygiëne in de kleedkamers zodat deze veilig gebruikt kunnen worden.  
Ik heb een mailtje gestuurd maar krijg geen antwoord. / Ik probeer te bellen maar krijg geen gehoor.

Onze onthaalmedewerkers krijgen door de heropening heel wat vragen binnenZij doen hun uiterste best om alle telefoons en mails zo snel mogelijke te beantwoorden. 
Gelieve rekening te houden met enige vertraging. Bedankt voor je begrip.  

Bereikbaarheid
Routebeschrijving - met de auto

Komende vanuit Antwerpen

E17 richting Gent

afslag 16 Kruibeke (16) rechts afslaan naar de Krijgsbaan/N419

Neem derde afslag op de rotonde naar de Beversebaan/N70

+/- 5 km rechtdoor rijden (door centrum Melsele en Beveren)

Na 5 km rechts afslaan in de Pastoor Steenssensstraat

Komende vanuit Gent

E 17 richting Sint-Niklaas

Afrit 15 Sint-Niklaas-centrum nemen

rechts aanhouden naar de Prins Alexanderlaan/N16

N16 rechts aanhouden naar de Koningin Astridlaan/N70

Parking

Onze hoofdparking P1 is gelegen aan de Pastoor Steenssensstraat en biedt plaats aan 200 auto’s. Indien P1 volzet, kan u gebruik maken van parking P2 aan de Lindenlaan. Deze biedt plaats aan 150 auto’s en geeft via het wandelpad naast het voetbalterrein ook rechtstreeks toegang tot het zwembad.

Routebeschrijving - met de trein

Komende vanuit Gent

LIJN 59: Kortrijk-Antwerpen-centraal

Afstappen in station Beveren

Van aan het station tot aan het zwembad is het 2 kilometer stappen. (ca. 20 min.).

uw vertrekpunt is: Stationsplein, Beveren-Waas, Beveren – Beveren (B, 9120)

Komende vanuit Antwerpen

LIJN 59: Antwerpen-centraal-Kortrijk

Afstappen in station Beveren

Van aan het station tot aan het zwembad is het 2 kilometer stappen. (ca. 20 min.)

Routebeschrijving - met de bus

Komende vanuit Lokeren

Lijn 81-lijn 82: Lokeren station-Antwerpen Fr. Van Eedenplein

Afstappen aan halte: Vijfstraten

Nog een 10-tal min. te voet tot aan het zwembad

Komende vanuit Antwerpen Linkeroever

Lijn 81-lijn 82: Fr. Van Eedenplein (Antwerpen Linkeroever)-Lokeren (station)

Afstappen aan halte: Vijfstraten

Nog 10-tal min. te voet tot aan het zwembad

In de week: gemiddeld 2 bussen per uur

In het weekend: 1 bus per uur

Lijn 85: Antwerpen LO-Moerbeke-Waas

Lijn 84: Antwerpen LO-Kieldrecht

Afstappen aan halte: Onze Lieve Vrouwkerk

Van hieruit nog 7-tal min. te voet naar het zwembad

Lijn 83: Antwerpen LO-Kieldrecht

Afstappen aan halte: Triestlaan of Vinkendam

Van hieruit +- 7 min wandelen tot aan het zwembad (langs de Meerminnendam)

Schoolbussen
Schoolbussen (scholen-verenigingen-overige) dienen aan te rijden via Klappersstraat en Meerminnendam, niet langs Pastoor Steenssensstraat.
Groepen dienen langs de zijkant van het gebouw binnen te gaan via de ingang voor groepen.

Openingsuren en rustige momenten
Hebben jullie een sluitingsdag?

We zijn 7 dagen op 7 geopend! Let wel: we zijn enkele dagen per jaar gesloten. Onze jaarlijkse sluitingsdagen zijn 1 januari, 24 december, Kerstmis en 31 december. In september is het volledige centrum enkele dagen gesloten omwille van jaarlijks onderhoud. Raadpleeg de website voor meer informatie.

Wat zijn de openingsuren tijdens feestdagen?

Tijdens feestdagen gelden de openingsuren van de vakantie. Bekijk de openingsuren hier.

Hoelang mogen we zwemmen?

Er staat geen tijdslimiet op, je kan zolang in het zwembad blijven als je wilt. Je dient wel rekening te houden met het sluitingsuur.

Maar zolang de coronamaatregelen gelden:

Een bezoek aan het sportbad of zwemparadijs zal gelimiteerd zijn in tijd.
We werken met vaste tijdsloten.
Zwemparadijs: Max. 4 uur (te rekenen vanaf de begintijd van het gekozen tijdslot)
Sportbad: Max. 1,5 uur (te rekenen vanaf de begintijd van het gekozen tijdslot)
We gaan voor een lagere bezetting in de baden, zodat iedereen in alle rust en veiligheid en met inachtneming van social distancing kan genieten van een vakantiemoment bij LAGO.

Faciliteiten
Wat zijn de betalingsmogelijkheden?

Aan het onthaal, in onze brasserie en op ons zwemmersterras kan je cash of met bancontact betalen. Voor de zwembeurten kan je eveneens betalen met sport- en cultuurcheques van Sodexo of Ticket Compliments. Onze cadeaubon kan je zowel in het zwembad als in de brasserie gebruiken.

Kan ik bij jullie een cadeaubon kopen?

Ja, je kan bij ons een cadeaubon kopen met een bedrag naar keuze waarmee de gelukkige ontvanger zowel in het zwembad als in de brasserie kan betalen.
Daarnaast kan je ook vouchers kopen. Er zijn twee soorten vouchers: volwassenen en kind.

Is jullie parking betalend?

Nee, onze parking is volledig gratis en bevindt zich recht voor het gebouw.

Indien de parking volzet is kan je gratis parkeren op onze tweede parking, gelegen in de Lindenlaan.

Is er Wifi in het zwembad?

Ja, we beschikken over gratis Wifi voor onze bezoekers in de horecazones en aan het onthaal.

Zijn er kleerhangers?

We hebben geen losse kleerhangers, maar er zijn wel haakjes in de lockers waar je kleding kan ophangen.

Hoe werken de lockers?

Deze werken met een toegangsbandje die je aan het onthaal meekrijgt.
Je hebt dus geen muntstukken / jetons nodig.

Zwemuitrusting en speelmateriaal
Mag ik met een short zwemmen?

Ja, een zwemshort is toegestaan wanneer deze tot boven de knie komt en gemaakt is van badstof.

Mag ik eigen spelmateriaal meebrengen naar het zwembad?

Ja, dit is mogelijk zolang de drukte het toelaat en er geen hinder is voor andere bezoekers. De redders bepalen of het al dan niet mogelijk is.

Kan ik spelmateriaal lenen?

Nee, je kan eventueel wel zelf spelmateriaal meebrengen zoals hierboven beschreven staat.

Zijn zeemeerminstaarten toegelaten?

JA zeker, er mag gezwommen worden in het sportbad met een zeemeerminstaart.
We raden aan om te zwemmen tijdens de dalmomenten omwille van jouw eigen veiligheid, maar ook omwille van de veiligheid van de andere bezoekers.

Eten & drinken
Mag ik eigen eten en/of drinken meebrengen?

Koeltassen, koelboxen, eigen versnaperingen, picknick of drank zijn niet toegestaan in het zwemparadijs.
Dit omwille van hygiënische redenen. Bij het niet naleven van het reglement, kan je toegang tot het zwemparadijs geweigerd worden.

Babyvoeding

Babyvoeding is toegelaten in een kleine hoeveelheid. Zo krijgt je kleine spruit genoeg energie binnen voor een leuke dag vol waterpret. 


Regels en voorschriften
Intern reglement

Het intern reglement kan je hier raadplegen.

Opgelet: in de strijd tegen Covid-19 werden er extra veiligheidsmaatregels opgesteld. Lees deze hier.  

SAFE Swim Zone

We werken samen aan een veilige zwemomgeving om jou en de andere bezoekers een fijne zwemervaring te bezorgen.
Om dit te realiseren wordt er SAFE Swim Zone gelanceerd. Dit is een IT-applicatie aan de kassa’s die bezoekers vanaf 12 jaar registreert aan de hand van de identiteitskaart.
Dankzij bezoekersregistraties is opvolging bij het niet-naleven van het intern reglement mogelijk.

Wat?
Identiteitskaarten worden ingelezen aan de kassa bij bezoekers vanaf 12 jaar.

Welke gegevens worden geregistreerd?
Naam, voornaam, geboortedatum, pasfoto, nationaal nummer en geslacht.

Wat gebeurt er met mijn gegevens?
Gegevens worden tijdelijk geregistreerd in een beveiligde database en worden automatisch verwijderd na 72 uren, tenzij er overtredingen vastgesteld werden.
Na het vaststellen van een overtreding blijven de gegevens bewaard in de beveiligde database om accuraat te kunnen optreden indien er opnieuw overtredingen zouden vastgesteld worden.
De gegevens worden niet gebruikt voor commerciële doeleinden.

Kan ik mijn gegevens opvragen?
Je gegevens kunnen na je bezoek opgevraagd worden via email: demeerminnen@lago.be.

Breng bij je volgend bezoek dus zeker je identiteitskaart mee.


Meer info

Kledingsvoorschriften


Beurtenkaarten
Hebben jullie jaarabonnementen?

Nee, maar we hebben wel verschillende beurtenkaarten en een familiepas. Deze zijn 1 jaar (10 beurtenkaart) / 6 maanden (familiepas en 5 beurtenkaarten) geldig vanaf het gebruik van de eerste zwembeurt.

Bekijk het aanbod hier.

Zijn er regels verbonden aan een 10 beurtenkaart?

Een beurtenkaart is aan een leeftijdsgroep en adres gebonden. Deze zijn op naam te gebruiken en kunnen niet gedeeld worden tussen verschillende personen.
Enkel de familiepas kan gedeeld worden door iedereen die op hetzelfde adres woont (zelfde gezin). Het is dus niet toegelaten om jouw kaart te gebruiken voor vrienden, buren, familieleden… die niet bij jou wonen.
1 beurt per gezinslid

Hoe weet ik hoeveel beurten er nog op mijn kaart staan of hoelang mijn kaart nog geldig is?

Het resterende aantal beurten en de geldigheidsduur van jouw kaart staan steeds onderaan vermeld op je kassaticket dat je ontvangt aan het onthaal.

Ik ben mijn beurtenkaart kwijt. Wat moet ik doen?

Indien je de naam van de kaart weet, kunnen wij de beurten nog registreren in het systeem.
Je dient hiervoor naar het onthaal te bellen en/of langs te komen.

Mijn beurten zijn vervallen, wat nu?

Jouw vervallen beurten kunnen enkel gerecupereerd worden als je omwille van medische redenen niet kon zwemmen tijdens de lopende periode van je 10 beurtenkaart. Je brengt dan een medisch attest binnen. Indien je geen attest kan voorleggen, zijn jouw beurten verloren.
Je kan altijd zelf het aantal beurten en de looptijd van je kaart volgen onderaan je kassaticket, zo voorkom je het onnodig vervallen van beurten.

Wat houdt de familiepas in?

De familiepas is een 10 beurtenkaart die je kan gebruiken voor het ganse gezin. Kom je op bezoek met 4 personen, dan worden er 4 beurten afgewaardeerd (1 beurt per gezinslid).
Deze beurtenkaart is 6 maanden geldig, vanaf de eerste dag van gebruik.

Kinderen
Vanaf welke leeftijd worden kinderen toegelaten?

Kinderen jonger dan 3 maanden moeten nog eventjes wachten op een zwembeurt, zij worden omwille van veiligheidsredenen nog niet toegelaten in het zwemparadijs.

Mijn kinderen kunnen zwemmen, mogen zij alleen binnen?

Kinderen vanaf 10 jaar mogen alleen binnen.
Kinderen onder de 10 jaar moeten begeleid worden door een volwassene.

Kan ik binnengaan in het subtropisch zwembad om mijn kinderen te zien?

Dit is niet toegestaan. Indien je jouw kinderen wil zien zwemmen, dien je badkledij te dragen en een toegangsticket te kopen. Je kan wel naar je kinderen kijken vanaf de kijkzone (uitzicht op sportbad + naast zwemmersterras).
Let op: Kinderen onder de 10 jaar mogen enkel met begeleiding (+18 jaar.) binnen.

Kan ik mijn kinderen in het oog houden vanuit de kijkzone?

Vanuit onze kijkzone heb je voornamelijk zicht op het sportbad. 


Mijn kinderen kunnen zwemmen, mogen zij alleen binnen?

Kinderen vanaf 10 jaar mogen alleen binnen. Kinderen onder de 10 jaar moeten begeleid worden door een volwassene.

Hebben jullie zwembandjes?

Omdat we veiligheid hoog in het vaandel dragen, kan je zwembandjes uitlenen. Vraag er naar bij één van onze redders.
Het kan altijd dat alle bandjes uitgeleend zijn. Wil je zeker zijn van je bandjes? Aan het onthaal kan je steeds zwembandjes kopen.  

Hebben jullie zwempampers?

Aan het onthaal kan je bij aankoop van je tickets ook zwempampers verkrijgen. 

Evenementen
Kan ik een teambuilding / privéfeest organiseren bij jullie?

LAGO Beveren De Meerminnen bekijkt graag met jou je wensen en noden en werkt een voorstel op maat uit. Neem gerust contact met ons op, we helpen je graag verder!

Kan ik het zwembad afhuren?

Ja, dat is zeker mogelijk. Het is noodzakelijk om minimum twee weken op voorhand te reserveren.
Er is een onderscheid tussen de tarieven voor het afhuren van het 25 meterbad of het recreatiegedeelte. Je kan ze beide afhuren of apart. De recreatiebaden worden wel als één geheel verhuurd, opsplitsen is niet mogelijk.

Groepen
Moet ik reserveren als ik met een groep kom zwemmen?

Als je ons zwembad bezoekt in groep, raden we je aan om te reserveren. Vanaf 15 personen geniet je van een voordelig groepstarief.
Telefonisch reserveren? 03 750 35 00
Per mail reserveren? demeerminnen@lago.be 

Klachten?
Heb je een opmerking of klacht?

Was je niet tevreden over je bezoek? Alvast onze excuses voor je onaangename ervaring.
We hechten veel belang aan de feedback van onze klanten.  Gelieve je klacht door te geven via het klachtenportaal. Dit geeft ons de mogelijkheid om de kwaliteit van onze dienstverlening en ons aanbod te verbeteren.
We behandelen deze zo snel mogelijk.

Klachtenplatform

Vragen?

Zit je nog met een vraag? Aarzel dan zeker niet ons te contacteren via het online contactformulier op telefonisch op 03 750 35 00.

Contacteer ons   Onze openingsuren

Let op!
Ben je 12 jaar of ouder? Breng altijd je identiteitskaart mee.

Breng bij elk bezoek je identiteitskaart mee. Een rijbewijs is niet geldig. Er worden verplichte bezoekersregistraties uitgevoerd aan de kassa’s.

Lees er hier alles over
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies om goed te functioneren en om je een betere en persoonlijkere gebruikservaring te bieden. Lees meer
Nee, bedankt