Vanaf dinsdag 1 december is het sportbad opnieuw geopend. Het zwemparadijs, LAGO VIRTUAL en het Rest-eau-café blijven gesloten om de verspreiding van COVID-19 af te remmen. Reservatie is verplicht. Meer info

FAQ

Maak je je op voor een spetterende uitstap naar LAGO Beveren De Meerminnen,
maar zit je nog met een paar vragen?
Dan vind je je antwoord in dit overzicht met veelgestelde vragen. Toch niet gevonden? Contacteer ons.

Updates COVID-19
Is het zwembad open?

Het sportbad is weer open sinds 1 december. Reservatie is verplicht. 
Het zwemparadijs, wellness en Rest-eau-café blijven gesloten voor onbepaalde duur. om de verspreiding van COVID-19 af te remmen. Alleen samen kunnen we deze strijd winnen. LAGO volgt hiermee de opgelegde maatregelen van de overheid. 

Lees meer over de heropening van het sportbad

Is het Rest-eau-café open?

Helaas, het Rest-eau-café blijft gesloten.

Hoe lang blijft het zwemparadijs nog gesloten? / Wanneer kan ik weer tickets reserveren?

De sluiting is voor onbepaalde duur. LAGO volgt de opgelegde richtlijnen van de regering op.  
Wil je op de hoogte blijven van de heropening? Schrijf je hier in voor de nieuwsbrief omtrent COVID-19 updates of hou de website en social media in de gaten. 

Moet je bij heropening nog steeds reserveren?

Ja, het online reservatiesysteem via de webshop blijft geldig 
Wil je op de hoogte blijven van de heropening? Schrijf je hier in voor de nieuwsbrief omtrent COVID-19 updates of hou de website en social media in de gaten. 

Ik heb een mailtje gestuurd maar krijg geen antwoord. / Ik probeer te bellen maar krijg geen gehoor.

Onze onthaalmedewerkers krijgen door de heropening van het sportbad heel wat vragenZij doen hun uiterste best om alle telefoons en mails zo snel mogelijke te beantwoorden. Gelieve rekening te houden met enige vertraging. Bedankt voor je begrip.   
Wil je op de hoogte blijven van de heropening? Schrijf je hier in voor de nieuwsbrief omtrent COVID-19 updates of hou de website en social media in de gaten. 

Gaan de zwemlessen weer door?

Zwemlessen voor kinderen -12 jaar worden opnieuw opgenomen. De zwemacademie neemt contact op met alle ouders van kinderen in of leden van de zwemacademie. 
Wil je op de hoogte blijven? Schrijf je hier in voor de nieuwsbrief omtrent COVID-19 updates of hou de website en social media in de gaten.

Gaan de aquasportlessen weer door?

Aquasportlessen kunnen helaas nog niet doorgaan. Zodra dit weer mogelijk is, communiceren we deze info via onze website en social media. 

Wat met mijn abonnement of beurtenkaart voor het zwemparadijs/sportbad?

Alle abonnementen voor het SPORTBAD zullen verlengd worden met 50 dagen 
Alle abonnementen voor het zwemparadijs zullen verlengd worden met een langere periode cfr. de vorige sluiting. We communiceren meer hierover bij de heropening.  
Wil je op de hoogte blijven? Schrijf je hier in voor de nieuwsbrief omtrent corona updates of hou de website en social media in de gaten. 

Kan ik mijn zwembeurt verplaatsen?
  • Zwembeurt verplaatsen/aanpassen
    Vertoon jij of iemand in jouw gezelschap ziektesymptomen? Stel je zwembadbezoek dan uit. Via je persoonlijk profiel kan je je zwembeurt zelf verplaatsen naar een later tijdstip.
    Je kan je zwembeurt best verplaatsen of annuleren 24u voor je bezoek*.
    Kan je je zwembeurt niet verplaatsen naar een andere datum? Dan annuleer je best je zwembeurt. Je bent je geld niet kwijt, dit wordt verplaatst naar je 'online geldbeugel' in de webshop. (meer info hieronder)
  • *Als de zwembeurt al plaatsgevonden heeft, neem je zo snel mogelijk contact op met het onthaal (telefonisch: 03 750 35 00 ) of via helpdesk om terug te plaatsen in geldbeugel (indien betaling reeds plaats heeft gevonden).
  • Verplaatsen naar verder in toekomst kan, enkel naar de toekomstige vrije tijdsloten, neem je zo snel mogelijk contact op met het onthaal (telefonisch: 03 750 35 00 ) of via helpdesk om terug te plaatsen in geldbeugel (indien betaling reeds plaats heeft gevonden).
    ! Opgelet: nieuwe tarieven vanaf 1 januari. Zwembeurt verplaatsen naar een datum vanaf 2 januari? Mogelijk komt de prijs van je bestelde ticket niet overeen met het nieuwe ticket die je wil bestellen. Neem contact op met helpdesk (webshop@lago.be).

Verplaats mijn tickets

  • Zwembeurt annuleren
    Ben je ziek en kan je je zwembeurt niet verplaatsen naar een andere datum? Je kan je zwembeurt kosteloos annuleren tot 24u voor je bezoek.
    Bij annulatie zal het bedrag geplaatst worden op je webshopprofiel in de 'online geldbeugel'. Je kan dit bedrag spenderen aan alle artikels in de webshop van LAGO. Je bent je geld dus niet kwijt.
    Zo kan je vlot je nieuw bezoek reserveren. Het bedrag in de 'geldbeugel' heeft geen vervaldatum. Je hoeft dit niet op te gebruiken voor een bepaalde datum maar blijft steeds geldig en kan ten alle tijden gebruikt worden.
  • Worden tickets terugbetaald?
    We raden je aan om gebruik te maken van de 'online geldbeugel'. Zo kan je vlot én kosteloos je bezoek op een later tijdstip reserveren.
    Wil je toch een terugbetaling? Dan zal er 20% administratieve kost verrekend worden.
Bereikbaarheid
Routebeschrijving - met de auto

Komende vanuit Antwerpen

E17 richting Gent

afslag 16 Kruibeke (16) rechts afslaan naar de Krijgsbaan/N419

Neem derde afslag op de rotonde naar de Beversebaan/N70

+/- 5 km rechtdoor rijden (door centrum Melsele en Beveren)

Na 5 km rechts afslaan in de Pastoor Steenssensstraat

Komende vanuit Gent

E 17 richting Sint-Niklaas

Afrit 15 Sint-Niklaas-centrum nemen

rechts aanhouden naar de Prins Alexanderlaan/N16

N16 rechts aanhouden naar de Koningin Astridlaan/N70

Parking

Onze hoofdparking P1 is gelegen aan de Pastoor Steenssensstraat en biedt plaats aan 200 auto’s. Indien P1 volzet, kan u gebruik maken van parking P2 aan de Lindenlaan. Deze biedt plaats aan 150 auto’s en geeft via het wandelpad naast het voetbalterrein ook rechtstreeks toegang tot het zwembad.

Routebeschrijving - met de trein

Komende vanuit Gent

LIJN 59: Kortrijk-Antwerpen-centraal

Afstappen in station Beveren

Van aan het station tot aan het zwembad is het 2 kilometer stappen. (ca. 20 min.).

uw vertrekpunt is: Stationsplein, Beveren-Waas, Beveren – Beveren (B, 9120)

Komende vanuit Antwerpen

LIJN 59: Antwerpen-centraal-Kortrijk

Afstappen in station Beveren

Van aan het station tot aan het zwembad is het 2 kilometer stappen. (ca. 20 min.)

Routebeschrijving - met de bus

Komende vanuit Lokeren

Lijn 81-lijn 82: Lokeren station-Antwerpen Fr. Van Eedenplein

Afstappen aan halte: Vijfstraten

Nog een 10-tal min. te voet tot aan het zwembad

Komende vanuit Antwerpen Linkeroever

Lijn 81-lijn 82: Fr. Van Eedenplein (Antwerpen Linkeroever)-Lokeren (station)

Afstappen aan halte: Vijfstraten

Nog 10-tal min. te voet tot aan het zwembad

In de week: gemiddeld 2 bussen per uur

In het weekend: 1 bus per uur

Lijn 85: Antwerpen LO-Moerbeke-Waas

Lijn 84: Antwerpen LO-Kieldrecht

Afstappen aan halte: Onze Lieve Vrouwkerk

Van hieruit nog 7-tal min. te voet naar het zwembad

Lijn 83: Antwerpen LO-Kieldrecht

Afstappen aan halte: Triestlaan of Vinkendam

Van hieruit +- 7 min wandelen tot aan het zwembad (langs de Meerminnendam)

Schoolbussen
Schoolbussen (scholen-verenigingen-overige) dienen aan te rijden via Klappersstraat en Meerminnendam, niet langs Pastoor Steenssensstraat.
Groepen dienen langs de zijkant van het gebouw binnen te gaan via de ingang voor groepen.

Openingsuren en rustige momenten
Hebben jullie een sluitingsdag?

We zijn 7 dagen op 7 geopend! Let wel: we zijn enkele dagen per jaar gesloten. Onze jaarlijkse sluitingsdagen zijn 1 januari, 24 december, Kerstmis en 31 december. In september is het volledige centrum enkele dagen gesloten omwille van jaarlijks onderhoud. Raadpleeg de website voor meer informatie.

Wat zijn de openingsuren tijdens feestdagen?

Tijdens feestdagen gelden de openingsuren van de vakantie. Bekijk de openingsuren hier.

Hoelang mogen we zwemmen?

Er staat geen tijdslimiet op, je kan zolang in het zwembad blijven als je wilt. Je dient wel rekening te houden met het sluitingsuur.

Kledingsvoorschriften


Faciliteiten
Kan ik bij jullie een cadeaubon kopen?

Ja, je kan bij ons een cadeaubon kopen. Vraag ernaar aan ons onthaal. 

Is jullie parking betalend?

Nee, onze parking is volledig gratis en bevindt zich recht voor het gebouw.

Is er Wifi in het zwembad?

Ja, we beschikken over gratis Wifi voor onze bezoekers in de horecazones en aan het onthaal.

Kinderen
Mijn kinderen kunnen zwemmen, mogen zij alleen binnen?

Kinderen vanaf 10 jaar mogen alleen binnen.
Kinderen onder de 10 jaar moeten begeleid worden door een volwassene.

Mijn kinderen kunnen zwemmen, mogen zij alleen binnen?

Kinderen vanaf 10 jaar mogen alleen binnen.
Kinderen onder de 10 jaar moeten begeleid worden door een volwassene.

Vanaf welke leeftijd worden kinderen toegelaten?

Kinderen jonger dan 3 maanden moeten nog eventjes wachten op een zwembeurt, zij worden omwille van veiligheidsredenen nog niet toegelaten in het zwemparadijs.

Regels en voorschriften
Intern reglement

Het intern reglement kan je hier raadplegen.

SAFE Swim Zone

We werken samen aan een veilige zwemomgeving om jou en de andere bezoekers een fijne zwemervaring te bezorgen.
Om dit te realiseren wordt er SAFE Swim Zone gelanceerd. Dit is een IT-applicatie aan de kassa’s die bezoekers vanaf 12 jaar registreert aan de hand van de identiteitskaart.
Dankzij bezoekersregistraties is opvolging bij het niet-naleven van het intern reglement mogelijk.

Wat?
Identiteitskaarten worden ingelezen aan de kassa bij bezoekers vanaf 12 jaar.

Welke gegevens worden geregistreerd?
Naam, voornaam, geboortedatum, pasfoto, nationaal nummer en geslacht.

Wat gebeurt er met mijn gegevens?
Gegevens worden tijdelijk geregistreerd in een beveiligde database en worden automatisch verwijderd na 72 uren, tenzij er overtredingen vastgesteld werden.
Na het vaststellen van een overtreding blijven de gegevens bewaard in de beveiligde database om accuraat te kunnen optreden indien er opnieuw overtredingen zouden vastgesteld worden.
De gegevens worden niet gebruikt voor commerciële doeleinden.

Kan ik mijn gegevens opvragen?
Je gegevens kunnen na je bezoek opgevraagd worden via email: demeerminnen@lago.be.

Breng bij je volgend bezoek dus zeker je identiteitskaart mee.


Meer info

Vragen?

Zit je nog met een vraag? Aarzel dan zeker niet ons te contacteren via het online contactformulier op telefonisch op 03 750 35 00.

Contacteer ons   Onze openingsuren

Let op!
Ben je 12 jaar of ouder? Breng altijd je identiteitskaart mee.

Breng bij elk bezoek je identiteitskaart mee. Een rijbewijs is niet geldig. Er worden verplichte bezoekersregistraties uitgevoerd aan de kassa’s.

Lees er hier alles over
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies om goed te functioneren en om je een betere en persoonlijkere gebruikservaring te bieden. Lees meer
Nee, bedankt