Voorlopig blijft het zwemparadijs gesloten. Volg net zoals ons de maatregelen van de overheid om de verspreiding van het coronavirus in te dijken. Stay safe! Meer info

Praktische info

Maak je je op voor een spetterende uitstap naar LAGO Beveren De Meerminnen, maar zit je nog met een paar vragen?
Dan vind je je antwoord in dit overzicht met veelgestelde vragen. Toch niet gevonden? Contacteer ons.


CORONAVIRUS: Wil je als eerste informatie ontvangen over 
de heropening van de LAGO zwemparadijzen?

Ja, breng me op de hoogte.

Coronavirus
Zijn jullie open?
  • LAGO zwemparadijzen volgt de maatregelen van de overheid om de verspreiding van het coronavirus in te dijken en blijft voorlopig gesloten.
    Wij willen met deze maatregel onze verantwoordelijkheid opnemen en de zwakkeren in onze maatschappij beschermen. We blijven benadrukken dat zwemmen veilig is en dat dit geen verhoogd risico met zich meebrengt, maar de sociale interactie van onze bezoekers kan wel zorgen voor een verdere verspreiding van het virus. LAGO volgt de richtlijnen van de overheid nauwkeurig op. Hou zeker onze website en sociale media in de gaten voor verdere info en updates. Alvast bedankt voor het begrip.
Wanneer gaan jullie weer open?
  • Alle LAGO zwembaden zijn voor onbepaalde tijd gesloten. We volgen de maatregelen van de overheid om de verspreiding van het coronavirus in te dijken. 
    Wij willen met deze maatregel onze verantwoordelijkheid opnemen en de zwakkeren in onze maatschappij beschermen. De sluitingsperiode kan steeds verlengd worden. LAGO volgt de richtlijnen van de overheid nauwkeurig op. Hou zeker onze website en sociale media in de gaten voor verdere info en updates. Alvast bedankt voor het begrip.
Ik kwam recentelijk zwemmen/sporten, loop ik risico?
  • Zwemmen heeft geen bewezen nadelige gevolgen voor de gezondheid in relatie tot het coronavirus. 
    Het is zo dat virussen niet overdraagbaar zijn via zwemwater. Bovendien volgt LAGO steeds de voorgeschreven maatregelen zoals het regelmatig wassen van de handen, ontsmetten met alcoholgel, geen handen schudden, etc. Hou zeker onze website en social media in de gaten voor verdere info en updates. Alvast bedankt voor het begrip.
Gaat mijn verjaardagsfeestje / groepsdeal nog door?
  • Neen, alle verjaardagsfeestjes en evenementen van LAGO gaan niet door zolang de maatregelen om de verspreiding van het coronavirus in te dijken van kracht zijn. Je feestje kan wel verplaatst worden naar een andere beschikbare datum via het online inschrijvingsformulier op onze website. Hou zeker onze website en sociale media in de gaten voor verdere info en updates. Alvast bedankt voor het begrip. 
Krijg ik mijn feestje terugbetaald als ik mijn feestje annuleer?
  • Alle verjaardagsfeestjes zijn jammer genoeg geannuleerd zolang de maatregelen om de verspreiding van het coronavirus in te dijken van kracht zijn. Helaas kunnen wij jouw feestje niet cash terugbetalen, maar wij kunnen het bedrag van het feestje wel omzetten naar een waardebon van LAGO. De waardebon is 1 jaar geldig en kan gebruikt worden in het zwemparadijs of het Rest-eau-café. Hou zeker onze website en sociale media in de gaten voor verdere info en updates. Alvast bedankt voor het begrip.
Kan ik mijn feestje verzetten naar een latere datum?
  • Jazeker, alle verjaardagsfeestjes werden geannuleerd tot nader order t.e.m. vrijdag 3 april. Je kan je feestje verplaatsen naar een andere beschikbare datum via het online inschrijvingsformulier op onze website. Indien je nog extra vragen hebt, kan je een mailtje sturen naar demeerminnen@lago.be. Alvast bedankt voor het begrip.
Wat met mijn abonnement of beurtenkaart?
  • Wat met mijn beurten die vervallen?
    LAGO zal alle meerbeurtenkaarten en familiepassen verlengen met de periode van de sluiting. We communiceren alle bijkomende info bij heropening via de website en sociale media. Alvast bedankt voor het begrip.
Ik heb net een abonnement gekocht, kan ik mijn geld terugkrijgen?
  • LAGO zal alle abonnementen verlengen met de periode van de sluiting. We communiceren alle bijkomende info bij heropening aan het onthaal of bij jouw volgend bezoek aan het subtropisch zwembad. Hou zeker onze website en sociale media in de gaten voor verdere info en updates. Alvast bedankt voor het begrip.
Vervallen mijn beurten aquasport?
  • LAGO zal alle meerbeurtenkaarten verlengen met de periode van de sluiting.
    Alle ingeschreven leden hebben hierover een email ontvangen hebben. We bekijken om de volgende lessenreeksen wat langer te maken en zo de verloren lessen te compenseren. Een terugbetaling in cash is echter niet mogelijk. Van zodra wij meer informatie hebben, zullen wij dit via email communiceren. Wie vragen heeft, kan een email sturen naar demeerminnen@lago.be. Hou zeker onze website en sociale media in de gaten voor verdere info en updates. Alvast bedankt voor het begrip. 
Gaan de zwemlessen nog door?
  • Neen, in de periode van de sluiting gaan de zwemlessen niet door. 
    Alle ingeschreven leden hebben hierover een email ontvangen. We bekijken samen met de zwemacademie om de volgende lessenreeksen wat langer te maken en zo de verloren lessen te compenseren. Van zodra wij meer informatie hebben, zal dit via email gecommuniceerd worden. Wie vragen heeft, kan een mailtje sturen naar demeerminnen@lago.be. Hou zeker onze website en sociale media in de gaten voor verdere info en updates. Alvast bedankt voor het begrip.
Gaan kampjes en intensieve zwemlessen in de paasvakantie nog door?
  • Neen, alle kampjes en lessen in de paasvakantie mogen niet doorgaan op besluit van minister van Jeugd Benjamin Dalle. Hou zeker onze website en sociale media in de gaten voor verdere info en updates. Alvast bedankt voor het begrip.
Blijven kortingsbonnen geldig?
  • LAGO zal alle kortingsbonnen verlengen met de periode van de sluiting. 
    We communiceren alle bijkomende info bij heropening via onze website en sociale media. Alvast bedankt voor het begrip.
Wat zijn de openingsuren tijdens de zomervakantie?
  • Zijn jullie open tijdens de zomervakantie? 
    LAGO volgt de richtlijnen van de overheid nauwkeurig op. Uiteraard hopen we jullie zo snel mogelijk weer te kunnen ontvangen. Momenteel heeft LAGO nog geen nieuws of advies ontvangen van de veiligheidsraad omtrent de zomervakantie.
    Hou zeker de website en social media in de gaten voor verdere info en updates. Alvast bedankt voor het begrip.
Wat doet LAGO zodat legionella geen kans krijgt?
  • Alle LAGO-zwemparadijzen zijn gesloten tijdens de coronaperiode maar de centrummanagers blijven fulltime aan het werk. 
    Hun takenpakket ziet er nu wel wat anders uit dan tijdens een normale werkdag. Zo zorgen ze momenteel voor het dagelijks onderhoud, volgen de technische onderhoudsfirma’s op in hun doorlopend onderhoud van de technische installaties en staan ze in voor de desinfectie van vloeren, baden, kades … 
  • Ook het legionella beheersplan om bacteriegroei te voorkomen blijft van kracht tijdens de sluiting waardoor legionella geen kans krijgt. Ook vandaag zorgen de centrummanagers ervoor dat er geen stilstaand water in de installaties en controleren ze continue de kwaliteit van het water.
    Zo geniet je bij je eerstvolgende zwembeurt van veilig en schoon water in topconditie.
  • En moest je je afvragen of onze centrummanagers ook een plons nemen in het zwembad? Nee hoor, ze hebben hun handen vol met deze dagelijkse taken. 
Bereikbaarheid
Routebeschrijving - met de auto

Komende vanuit Antwerpen

E17 richting Gent

afslag 16 Kruibeke (16) rechts afslaan naar de Krijgsbaan/N419

Neem derde afslag op de rotonde naar de Beversebaan/N70

+/- 5 km rechtdoor rijden (door centrum Melsele en Beveren)

Na 5 km rechts afslaan in de Pastoor Steenssensstraat

Komende vanuit Gent

E 17 richting Sint-Niklaas

Afrit 15 Sint-Niklaas-centrum nemen

rechts aanhouden naar de Prins Alexanderlaan/N16

N16 rechts aanhouden naar de Koningin Astridlaan/N70

Parking

Onze hoofdparking P1 is gelegen aan de Pastoor Steenssensstraat en biedt plaats aan 200 auto’s. Indien P1 volzet, kan u gebruik maken van parking P2 aan de Lindenlaan. Deze biedt plaats aan 150 auto’s en geeft via het wandelpad naast het voetbalterrein ook rechtstreeks toegang tot het zwembad.

Routebeschrijving - met de trein

Komende vanuit Gent

LIJN 59: Kortrijk-Antwerpen-centraal

Afstappen in station Beveren

Van aan het station tot aan het zwembad is het 2 kilometer stappen. (ca. 20 min.).

uw vertrekpunt is: Stationsplein, Beveren-Waas, Beveren – Beveren (B, 9120)

Komende vanuit Antwerpen

LIJN 59: Antwerpen-centraal-Kortrijk

Afstappen in station Beveren

Van aan het station tot aan het zwembad is het 2 kilometer stappen. (ca. 20 min.)

Routebeschrijving - met de bus

Komende vanuit Lokeren

Lijn 81-lijn 82: Lokeren station-Antwerpen Fr. Van Eedenplein

Afstappen aan halte: Vijfstraten

Nog een 10-tal min. te voet tot aan het zwembad

Komende vanuit Antwerpen Linkeroever

Lijn 81-lijn 82: Fr. Van Eedenplein (Antwerpen Linkeroever)-Lokeren (station)

Afstappen aan halte: Vijfstraten

Nog 10-tal min. te voet tot aan het zwembad

In de week: gemiddeld 2 bussen per uur

In het weekend: 1 bus per uur

Lijn 85: Antwerpen LO-Moerbeke-Waas

Lijn 84: Antwerpen LO-Kieldrecht

Afstappen aan halte: Onze Lieve Vrouwkerk

Van hieruit nog 7-tal min. te voet naar het zwembad

Lijn 83: Antwerpen LO-Kieldrecht

Afstappen aan halte: Triestlaan of Vinkendam

Van hieruit +- 7 min wandelen tot aan het zwembad (langs de Meerminnendam)

Schoolbussen
Schoolbussen (scholen-verenigingen-overige) dienen aan te rijden via Klappersstraat en Meerminnendam, niet langs Pastoor Steenssensstraat.
Groepen dienen langs de zijkant van het gebouw binnen te gaan via de ingang voor groepen.

Openingsuren en rustige momenten
Hebben jullie een sluitingsdag?

We zijn 7 dagen op 7 geopend! Let wel: we zijn enkele dagen per jaar gesloten. Onze jaarlijkse sluitingsdagen zijn 1 januari, 24 december, Kerstmis en 31 december. In september is het volledige centrum enkele dagen gesloten omwille van jaarlijks onderhoud. Raadpleeg de website voor meer informatie.

Wat zijn de openingsuren tijdens feestdagen?

Tijdens feestdagen gelden de openingsuren van de vakantie. Bekijk de openingsuren hier.

Hoelang mogen we zwemmen?

Er staat geen tijdslimiet op, je kan zolang in het zwembad blijven als je wilt. Je dient wel rekening te houden met het sluitingsuur.

Kledingsvoorschriften


Faciliteiten
Kan ik bij jullie een cadeaubon kopen?

Ja, je kan bij ons een cadeaubon kopen. Vraag ernaar aan ons onthaal. 

Is jullie parking betalend?

Nee, onze parking is volledig gratis en bevindt zich recht voor het gebouw.

Is er Wifi in het zwembad?

Ja, we beschikken over gratis Wifi voor onze bezoekers in de horecazones en aan het onthaal.

Kinderen
Mijn kinderen kunnen zwemmen, mogen zij alleen binnen?

Kinderen vanaf 10 jaar mogen alleen binnen.
Kinderen onder de 10 jaar moeten begeleid worden door een volwassene.

Mijn kinderen kunnen zwemmen, mogen zij alleen binnen?

Kinderen vanaf 10 jaar mogen alleen binnen.
Kinderen onder de 10 jaar moeten begeleid worden door een volwassene.

Vanaf welke leeftijd worden kinderen toegelaten?

Kinderen jonger dan 3 maanden moeten nog eventjes wachten op een zwembeurt, zij worden omwille van veiligheidsredenen nog niet toegelaten in het zwemparadijs.

Regels en voorschriften
Intern reglement

Het intern reglement kan je hier raadplegen.

SAFE Swim Zone

We werken samen aan een veilige zwemomgeving om jou en de andere bezoekers een fijne zwemervaring te bezorgen.
Om dit te realiseren wordt er SAFE Swim Zone gelanceerd. Dit is een IT-applicatie aan de kassa’s die bezoekers vanaf 12 jaar registreert aan de hand van de identiteitskaart.
Dankzij bezoekersregistraties is opvolging bij het niet-naleven van het intern reglement mogelijk.

Wat?
Identiteitskaarten worden ingelezen aan de kassa bij bezoekers vanaf 12 jaar.

Welke gegevens worden geregistreerd?
Naam, voornaam, geboortedatum, pasfoto, nationaal nummer en geslacht.

Wat gebeurt er met mijn gegevens?
Gegevens worden tijdelijk geregistreerd in een beveiligde database en worden automatisch verwijderd na 72 uren, tenzij er overtredingen vastgesteld werden.
Na het vaststellen van een overtreding blijven de gegevens bewaard in de beveiligde database om accuraat te kunnen optreden indien er opnieuw overtredingen zouden vastgesteld worden.
De gegevens worden niet gebruikt voor commerciële doeleinden.

Kan ik mijn gegevens opvragen?
Je gegevens kunnen na je bezoek opgevraagd worden via email: demeerminnen@lago.be.

Breng bij je volgend bezoek dus zeker je identiteitskaart mee.


Meer info

Vragen?

Zit je nog met een vraag? Aarzel dan zeker niet ons te contacteren via het online contactformulier op telefonisch op 03 750 35 00.

Contacteer ons   Onze openingsuren

Let op!
Ben je 12 jaar of ouder? Breng altijd je identiteitskaart mee.

Breng bij elk bezoek je identiteitskaart mee. Een rijbewijs is niet geldig. Er worden verplichte bezoekersregistraties uitgevoerd aan de kassa’s.

Lees er hier alles over
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies om goed te functioneren en om je een betere en persoonlijkere gebruikservaring te bieden. Lees meer
Nee, bedankt