Bestel nu je tickets via de webshop. RESERVATIE IS VERPLICHT Meer info

FAQ

Maak je je op voor een spetterende uitstap naar LAGO Beveren De Meerminnen,
maar zit je nog met een paar vragen?
Dan vind je je antwoord in dit overzicht met veelgestelde vragen. Toch niet gevonden? Contacteer ons.

Coronavirus
Hoe verloopt mijn bezoek vanaf 1 juli 2020?
  • Welkom terug vanaf 1 juli 2020!
    Nu meer dan ooit gaan we er voor om elke bezoeker een vlekkelozeservice en plezierige ervaring te schenken.  
    Een zwembadbezoek bij LAGO is veilig. Bekijk hier de maatregelen die we genomen hebben en hoe jouw bezoek verloopt. 
    Hou zeker onze website en sociale media in de gaten voor verdere info en updates. Alvast bedankt voor het begrip. 
Welke maatregelen heeft LAGO genomen?
  • De LAGO baden openen op woensdag 1 juli. We bereiden alles voor om onze bezoekers opnieuw een heerlijk moment van ontspanning te bieden. Nu meer dan ooit gaan we er voor om elke bezoeker een vlekkeloze service en plezierige ervaring te schenken.  
    Een zwembadbezoek bij LAGO is veilig, bekijk hier de maatregelen die we genomen hebben.



Hoe kan ik een ticket kopen?
  • De LAGO zwembaden openen op 1 juli en een ticket koop je enkel online aan in de webshop
    Het is heel simpel: je kiest een tijdslot op datum en je kiest met hoeveel personen je komt zwemmen (max. 10 personen). 
    Reserveren in de webshop kan vanaf donderdag 25 juniWe gaan voor een lagere bezetting in de baden, zodat iedereen in alle rust en veiligheid en met inachtneming van social distancing kan genieten van een vakantiemoment bij LAGO.  

  • Reserveer je tickets om zeker te zijn van je plaats!  
    Offline tickets kopen is mogelijk indien er nog plaats vrij is die dag. VOLZET = VOLZET
    Tickets aan de kassa zijn €1,00 duurder (per ticket).

Zijn alle attracties geopend?
  • Omwille van het COVID-19 protocol is de hamam gesloten. De warme lagune is geopend maar zonder jets (luchtmassage). De andere attracties en sauna zijn volledig geopend.
    Hou zeker onze website en sociale media in de gaten voor verdere info en updates. Alvast bedankt voor het begrip.
Gaat mijn verjaardagsfeestje / groepsdeal nog door?
  • Neen, alle verjaardagsfeestjes van LAGO gaan niet meer door t.e.m. 31 augustus. De baden openen op 1 juli, maar feestjes zijn tijdens deze zomervakantie niet mogelijk
    Een verjaardagsfeestje kan wel verplaatst worden naar een latere datum. Gelieve een mailtje te sturen naar demeerminnen@lago.be dan bekijken we je vraag zo snel mogelijk. 

    Hou zeker de website en sociale media in de gaten voor verdere info en updates. Alvast bedankt voor het begrip.  

Krijg ik mijn feestje terugbetaald als ik mijn feestje annuleer?
  • Alle verjaardagsfeestjes zijn jammer genoeg geannuleerd tot en met 31 augustus. Tijdens deze zomervakantie zullen enkel online reservaties mogelijk zijn en zijn groepen niet toegelaten
    Van zodra wij meer richtlijnen ontvangen van de overheid omtrent de opening van de baden, kunnen we dit verder toelichten.
     Indien je nog extra vragen hebt, kan je een mailtje sturen naar demeerminnen@lago.be 
    Alvast bedankt voor het begrip. 
Kan ik mijn feestje verzetten naar een latere datum?
  • Ja, een verjaardagsfeestje kan verplaatst worden naar een latere datum. 
    Alle verjaardagsfeestjes van LAGO gaan niet meer door t.e.m. 31 augustus. De baden openen op 1 juli, maar feestjes zijn tijdens deze zomervakantie niet mogelijk
    Gelieve een mailtje te sturen naar demeerminnen@lago.be dan bekijken we je vraag zo snel mogelijk. 

    Hou zeker de website en sociale media in de gaten voor verdere info en updates. Alvast bedankt voor het begrip.  

Wat met mijn abonnement of beurtenkaart?
  • Wat met mijn beurten die vervallen?
    LAGO zal alle meerbeurtenkaarten en familiepassen verlengen met 4 maanden (periode van de sluiting). De baden openen op 1 juli en een ticket koop je enkel online aan in de webshop
    Het is heel simpel: je maakt een reservatie met je bestaande beurtenkaart en je kiest een tijdslot op datum. 
    Reserveren in de webshop kan vanaf donderdag 25 juni. We gaan voor een lagere bezetting in de baden, zodat iedereen in alle rust en veiligheid en met inachtneming van social distancing kan genieten van een vakantiemoment bij LAGO.  
Ik heb net een abonnement gekocht, kan ik mijn geld terugkrijgen?
  • LAGO zal alle abonnementen verlengen met 4 maanden (de periode van de sluiting). We communiceren alle bijkomende info bij heropening aan het onthaal of bij jouw volgend bezoek aan zwembad.
     Hou zeker de website en sociale media in de gaten voor verdere info en updates. Alvast bedankt voor het begrip. 
Vervallen mijn beurten aquasport?
  • LAGO zal alle meerbeurtenkaarten verlengen met de periode van de sluiting (4 maanden).
    Alle ingeschreven leden hebben hierover een email ontvangen hebben. We bekijken om de volgende lessenreeksen wat langer te maken en zo de verloren lessen te compenseren. Een terugbetaling in cash is echter niet mogelijk. Van zodra wij meer informatie hebben, zullen wij dit via email communiceren. Wie vragen heeft, kan een email sturen naar demeerminnen@lago.be. Hou zeker onze website en sociale media in de gaten voor verdere info en updates. Alvast bedankt voor het begrip. 
  • Start nieuwe lessen
    Er zullen geen lessen plaatsvinden deze zomer. We starten onze aquasport weer op in september. 
    Alle ingeschreven leden zouden hierover een mailtje ontvangen hebben. Wie vragen heeft, kan een mailtje sturen naar demeerminnen@lago.be
Gaan de zwemlessen nog door?
  • Neen, in de periode van de sluiting gaan de zwemlessen niet door. 
    Alle ingeschreven leden hebben hierover een email ontvangen. We bekijken samen met de zwemacademie om de volgende lessenreeksen wat langer te maken en zo de verloren lessen te compenseren. Van zodra wij meer informatie hebben, zal dit via email gecommuniceerd worden. Wie vragen heeft, kan een mailtje sturen naar demeerminnen@lago.be. Hou zeker onze website en sociale media in de gaten voor verdere info en updates. Alvast bedankt voor het begrip.
Blijven kortingsbonnen geldig?
  • LAGO zal alle kortingsbonnen verlengen met de periode van de sluiting. 
    Het zwemparadijs is tot nader order gesloten tot en met 30 juniVanaf 1 juli kan een bezoek aan een LAGO zwembad enkel na online reservatie in de webshop
  • Bij aanvang kan je enkel online reserveren en is de verwerking van bestaande bonnen, cadeaubonnen, … online niet mogelijk. Wil je reserveren met een bon of vouchers? Gelieve een mailtje sturen naar webshop@lago.be.
    Kortingsbonnen zijn niet geldig tijdens de periode van online reservatie. Deze worden dus langer verlengd dan de standaard 4 maanden
  • We communiceren alle bijkomende info bij heropening via de website en sociale media. Alvast bedankt voor het begrip. 
Kan ik met mijn groep komen zwemmen?
  • Tijdens deze zomervakantie zullen enkel online reservaties mogelijk zijn en zijn groepen niet toegelaten tot nader order t.e.m. 31 augustus 2020
    Tickets aankopen voor een bezoek aan een LAGO zwemparadijs doe je in onze webshop. Je kiest hier een datum, tijdsslot en het aantal personen (max. 10 personen). 
    De opening van de LAGO baden gebeurt met heel wat voorzorgsmaatregelen. Van zodra wij meer richtlijnen ontvangen van de overheid omtrent de opening van de baden, kunnen we dit verder toelichten. Indien je nog extra vragen hebt, kan je een mailtje sturen
    Alvast bedankt voor het begrip.
Wat doet LAGO zodat legionella geen kans krijgt?
  • Alle LAGO-zwemparadijzen zijn gesloten tijdens de coronaperiode maar de centrummanagers blijven fulltime aan het werk. 
    Hun takenpakket ziet er nu wel wat anders uit dan tijdens een normale werkdag. Zo zorgen ze momenteel voor het dagelijks onderhoud, volgen de technische onderhoudsfirma’s op in hun doorlopend onderhoud van de technische installaties en staan ze in voor de desinfectie van vloeren, baden, kades … 
  • Ook het legionella beheersplan om bacteriegroei te voorkomen blijft van kracht tijdens de sluiting waardoor legionella geen kans krijgt. Ook vandaag zorgen de centrummanagers ervoor dat er geen stilstaand water in de installaties en controleren ze continue de kwaliteit van het water.
    Zo geniet je bij je eerstvolgende zwembeurt van veilig en schoon water in topconditie.
  • En moest je je afvragen of onze centrummanagers ook een plons nemen in het zwembad? Nee hoor, ze hebben hun handen vol met deze dagelijkse taken. 
Ik kwam recentelijk zwemmen/sporten, loop ik risico?
  • Zwemmen heeft geen bewezen nadelige gevolgen voor de gezondheid in relatie tot het coronavirus. 
    Het is zo dat virussen niet overdraagbaar zijn via zwemwater. Bovendien volgt LAGO steeds de voorgeschreven maatregelen zoals het regelmatig wassen van de handen, ontsmetten met alcoholgel, geen handen schudden, etc. Hou zeker onze website en social media in de gaten voor verdere info en updates. Alvast bedankt voor het begrip.
Bereikbaarheid
Routebeschrijving - met de auto

Komende vanuit Antwerpen

E17 richting Gent

afslag 16 Kruibeke (16) rechts afslaan naar de Krijgsbaan/N419

Neem derde afslag op de rotonde naar de Beversebaan/N70

+/- 5 km rechtdoor rijden (door centrum Melsele en Beveren)

Na 5 km rechts afslaan in de Pastoor Steenssensstraat

Komende vanuit Gent

E 17 richting Sint-Niklaas

Afrit 15 Sint-Niklaas-centrum nemen

rechts aanhouden naar de Prins Alexanderlaan/N16

N16 rechts aanhouden naar de Koningin Astridlaan/N70

Parking

Onze hoofdparking P1 is gelegen aan de Pastoor Steenssensstraat en biedt plaats aan 200 auto’s. Indien P1 volzet, kan u gebruik maken van parking P2 aan de Lindenlaan. Deze biedt plaats aan 150 auto’s en geeft via het wandelpad naast het voetbalterrein ook rechtstreeks toegang tot het zwembad.

Routebeschrijving - met de trein

Komende vanuit Gent

LIJN 59: Kortrijk-Antwerpen-centraal

Afstappen in station Beveren

Van aan het station tot aan het zwembad is het 2 kilometer stappen. (ca. 20 min.).

uw vertrekpunt is: Stationsplein, Beveren-Waas, Beveren – Beveren (B, 9120)

Komende vanuit Antwerpen

LIJN 59: Antwerpen-centraal-Kortrijk

Afstappen in station Beveren

Van aan het station tot aan het zwembad is het 2 kilometer stappen. (ca. 20 min.)

Routebeschrijving - met de bus

Komende vanuit Lokeren

Lijn 81-lijn 82: Lokeren station-Antwerpen Fr. Van Eedenplein

Afstappen aan halte: Vijfstraten

Nog een 10-tal min. te voet tot aan het zwembad

Komende vanuit Antwerpen Linkeroever

Lijn 81-lijn 82: Fr. Van Eedenplein (Antwerpen Linkeroever)-Lokeren (station)

Afstappen aan halte: Vijfstraten

Nog 10-tal min. te voet tot aan het zwembad

In de week: gemiddeld 2 bussen per uur

In het weekend: 1 bus per uur

Lijn 85: Antwerpen LO-Moerbeke-Waas

Lijn 84: Antwerpen LO-Kieldrecht

Afstappen aan halte: Onze Lieve Vrouwkerk

Van hieruit nog 7-tal min. te voet naar het zwembad

Lijn 83: Antwerpen LO-Kieldrecht

Afstappen aan halte: Triestlaan of Vinkendam

Van hieruit +- 7 min wandelen tot aan het zwembad (langs de Meerminnendam)

Schoolbussen
Schoolbussen (scholen-verenigingen-overige) dienen aan te rijden via Klappersstraat en Meerminnendam, niet langs Pastoor Steenssensstraat.
Groepen dienen langs de zijkant van het gebouw binnen te gaan via de ingang voor groepen.

Openingsuren en rustige momenten
Hebben jullie een sluitingsdag?

We zijn 7 dagen op 7 geopend! Let wel: we zijn enkele dagen per jaar gesloten. Onze jaarlijkse sluitingsdagen zijn 1 januari, 24 december, Kerstmis en 31 december. In september is het volledige centrum enkele dagen gesloten omwille van jaarlijks onderhoud. Raadpleeg de website voor meer informatie.

Wat zijn de openingsuren tijdens feestdagen?

Tijdens feestdagen gelden de openingsuren van de vakantie. Bekijk de openingsuren hier.

Hoelang mogen we zwemmen?

Er staat geen tijdslimiet op, je kan zolang in het zwembad blijven als je wilt. Je dient wel rekening te houden met het sluitingsuur.

Kledingsvoorschriften


Faciliteiten
Kan ik bij jullie een cadeaubon kopen?

Ja, je kan bij ons een cadeaubon kopen. Vraag ernaar aan ons onthaal. 

Is jullie parking betalend?

Nee, onze parking is volledig gratis en bevindt zich recht voor het gebouw.

Is er Wifi in het zwembad?

Ja, we beschikken over gratis Wifi voor onze bezoekers in de horecazones en aan het onthaal.

Kinderen
Mijn kinderen kunnen zwemmen, mogen zij alleen binnen?

Kinderen vanaf 10 jaar mogen alleen binnen.
Kinderen onder de 10 jaar moeten begeleid worden door een volwassene.

Mijn kinderen kunnen zwemmen, mogen zij alleen binnen?

Kinderen vanaf 10 jaar mogen alleen binnen.
Kinderen onder de 10 jaar moeten begeleid worden door een volwassene.

Vanaf welke leeftijd worden kinderen toegelaten?

Kinderen jonger dan 3 maanden moeten nog eventjes wachten op een zwembeurt, zij worden omwille van veiligheidsredenen nog niet toegelaten in het zwemparadijs.

Regels en voorschriften
Intern reglement

Het intern reglement kan je hier raadplegen.

SAFE Swim Zone

We werken samen aan een veilige zwemomgeving om jou en de andere bezoekers een fijne zwemervaring te bezorgen.
Om dit te realiseren wordt er SAFE Swim Zone gelanceerd. Dit is een IT-applicatie aan de kassa’s die bezoekers vanaf 12 jaar registreert aan de hand van de identiteitskaart.
Dankzij bezoekersregistraties is opvolging bij het niet-naleven van het intern reglement mogelijk.

Wat?
Identiteitskaarten worden ingelezen aan de kassa bij bezoekers vanaf 12 jaar.

Welke gegevens worden geregistreerd?
Naam, voornaam, geboortedatum, pasfoto, nationaal nummer en geslacht.

Wat gebeurt er met mijn gegevens?
Gegevens worden tijdelijk geregistreerd in een beveiligde database en worden automatisch verwijderd na 72 uren, tenzij er overtredingen vastgesteld werden.
Na het vaststellen van een overtreding blijven de gegevens bewaard in de beveiligde database om accuraat te kunnen optreden indien er opnieuw overtredingen zouden vastgesteld worden.
De gegevens worden niet gebruikt voor commerciële doeleinden.

Kan ik mijn gegevens opvragen?
Je gegevens kunnen na je bezoek opgevraagd worden via email: demeerminnen@lago.be.

Breng bij je volgend bezoek dus zeker je identiteitskaart mee.


Meer info

Vragen?

Zit je nog met een vraag? Aarzel dan zeker niet ons te contacteren via het online contactformulier op telefonisch op 03 750 35 00.

Contacteer ons   Onze openingsuren

Let op!
Ben je 12 jaar of ouder? Breng altijd je identiteitskaart mee.

Breng bij elk bezoek je identiteitskaart mee. Een rijbewijs is niet geldig. Er worden verplichte bezoekersregistraties uitgevoerd aan de kassa’s.

Lees er hier alles over
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies om goed te functioneren en om je een betere en persoonlijkere gebruikservaring te bieden. Lees meer
Nee, bedankt