Voorlopig blijft het zwemparadijs gesloten. Volg net zoals ons de maatregelen van de overheid om de verspreiding van het coronavirus in te dijken. Stay safe! Meer info

Praktische info

Maak je je op voor een spetterende uitstap naar LAGO Pelt Dommelslag, maar zit je nog met een paar vragen?
Dan vind je je antwoord in dit overzicht met veelgestelde vragen. Toch niet gevonden? Contacteer ons.


CORONAVIRUS: Wil je als eerste informatie ontvangen over 
de heropening van de LAGO zwemparadijzen?

Ja, breng me op de hoogte.

Coronavirus
Zijn jullie open?
  • Alle LAGO zwembaden zijn gesloten in opvolging van de maatregelen om de verspreiding van het coronavirus in te dijken.
    Wij willen met deze maatregel onze verantwoordelijkheid opnemen en de zwakkeren in onze maatschappij beschermen. We blijven benadrukken dat zwemmen veilig is en dat dit geen verhoogd risico met zich meebrengt, maar de sociale interactie van onze bezoekers kan wel zorgen voor een verdere verspreiding van het virus. LAGO volgt de richtlijnen van de overheid nauwkeurig op. Hou zeker onze website en sociale media in de gaten voor verdere info en updates. Alvast bedankt voor het begrip.
Wanneer gaan jullie weer open?
  • Alle LAGO zwembaden zijn gesloten in opvolging van de maatregelen om de verspreiding van het coronavirus in te dijken. 
    Wij willen met deze maatregel onze verantwoordelijkheid opnemen en de zwakkeren in onze maatschappij beschermen. De sluitingsperiode kan steeds verlengd worden. LAGO volgt de richtlijnen van de overheid nauwkeurig op. Hou zeker onze website en sociale media in de gaten voor verdere info en updates. Alvast bedankt voor het begrip.
Ik kwam recentelijk zwemmen/sporten, loop ik risico?
  • Zwemmen heeft geen bewezen nadelige gevolgen voor de gezondheid in relatie tot het coronavirus. 
    Het is zo dat virussen niet overdraagbaar zijn via zwemwater. Bovendien volgt LAGO steeds de voorgeschreven maatregelen zoals het regelmatig wassen van de handen, ontsmetten met alcoholgel, geen handen schudden, etc. Hou zeker onze website en social media in de gaten voor verdere info en updates. Alvast bedankt voor het begrip.
Gaat mijn verjaardagsfeestje / groepsdeal nog door?
  • Neen, alle verjaardagsfeestjes en evenementen van LAGO gaan niet door zolang de maatregelen om de versrpeiding van het coronavirus in te dijken van kracht zijn. Je feestje kan wel verplaatst worden naar een andere beschikbare datum via het online inschrijvingsformulier op onze website. Hou zeker onze website en sociale media in de gaten voor verdere info en updates. Alvast bedankt voor het begrip.  
Krijg ik mijn feestje terugbetaald als ik mijn feestje annuleer?
  • Alle verjaardagsfeestjes zijn jammer genoeg geannuleerd zolang de maatregelen om de verspreiding van het coronavirus in te dijken van kracht zijn. Helaas kunnen wij jouw feestje niet cash terugbetalen, maar wij kunnen het bedrag van het feestje wel omzetten naar een waardebon van LAGO. De waardebon is 1 jaar geldig en kan gebruikt worden in het zwemparadijs of het Rest-eau-café. Hou zeker onze website en sociale media in de gaten voor verdere info en updates. Alvast bedankt voor het begrip.
Kan ik mijn feestje verzetten naar een latere datum?
  • Jazeker, alle verjaardagsfeestjes worden geannuleerd zolang de maatregelen om de verspreiding van het coronavirus in te dijken van kracht zijn. Je kan je feestje verplaatsen naar een andere beschikbare datum via het online inschrijvingsformulier op onze website. Indien je nog extra vragen hebt, kan je een mailtje sturen naar dommelslag@lago.be. Alvast bedankt voor het begrip.
Wat met mijn abonnement of beurtenkaart?
  • Wat met mijn beurten die vervallen?
    LAGO zal alle meerbeurtenkaarten en familiepassen verlengen met de periode van de sluiting. We communiceren alle bijkomende info bij heropening via de website en sociale media. Alvast bedankt voor het begrip.
Ik heb net een abonnement gekocht, kan ik mijn geld terugkrijgen?
  • LAGO zal alle abonnementen verlengen met de periode van de sluiting. We communiceren alle bijkomende info bij heropening aan het onthaal of bij jouw volgend bezoek aan het subtropisch zwembad. Hou zeker onze website en sociale media in de gaten voor verdere info en updates. Alvast bedankt voor het begrip.
Vervallen mijn beurten aquasport?
  • LAGO zal alle meerbeurtenkaarten verlengen met de periode van de sluiting. Een terugbetaling in cash is echter niet mogelijk. Van zodra er meer zekerheid is over de opening van het zwemparadijs, plaatsen wij meer informatie omtrent de nieuwe lessenreeksen op de website. Wie vragen heeft, kan een mailtje sturen naar zwemacademie.pelt@lago.be. Alvast bedankt voor het begrip.
Gaan de zwemlessen nog door?
  • Neen, in de periode van de sluiting gaan de zwemlessen niet door. 
  • Voorlopig hebben we nog geen zicht op een nieuwe startdatum van de lessen. De eventuele terugbetaling van de verloren lessen wordt bekeken op het einde van het trimester. Bij vragen kunnen jullie een email sturen naar zwemacademie.pelt@lago.beHou zeker onze website en sociale media in de gaten voor verdere info en updates. Alvast bedankt voor het begrip.
Gaan kampjes en intensieve zwemlessen in de paasvakantie nog door?
  • Neen, alle kampjes en lessen in de paasvakantie mogen niet doorgaan op besluit van minister van Jeugd Benjamin Dalle. Hou zeker onze website en sociale media in de gaten voor verdere info en updates. Alvast bedankt voor het begrip.
Blijven kortingsbonnen geldig?
  • LAGO zal alle kortingsbonnen verlengen met de periode van de sluiting. 
    We communiceren alle bijkomende info bij heropening via onze website en sociale media. Alvast bedankt voor het begrip.
Wat zijn de openingsuren tijdens de zomervakantie?
  • Zijn jullie open tijdens de zomervakantie? 
    LAGO volgt de richtlijnen van de overheid nauwkeurig op. Uiteraard hopen we jullie zo snel mogelijk weer te kunnen ontvangen. Momenteel heeft LAGO nog geen nieuws of advies ontvangen van de veiligheidsraad omtrent de zomervakantie.
    Hou zeker de website en social media in de gaten voor verdere info en updates. Alvast bedankt voor het begrip.
Wat doet LAGO zodat legionella geen kans krijgt?
  • Alle LAGO-zwemparadijzen zijn gesloten tijdens de coronaperiode maar de centrummanagers blijven fulltime aan het werk. 
    Hun takenpakket ziet er nu wel wat anders uit dan tijdens een normale werkdag. Zo zorgen ze momenteel voor het dagelijks onderhoud, volgen de technische onderhoudsfirma’s op in hun doorlopend onderhoud van de technische installaties en staan ze in voor de desinfectie van vloeren, baden, kades … 
  • Ook het legionella beheersplan om bacteriegroei te voorkomen blijft van kracht tijdens de sluiting waardoor legionella geen kans krijgt. Ook vandaag zorgen de centrummanagers ervoor dat er geen stilstaand water in de installaties en controleren ze continue de kwaliteit van het water.
    Zo geniet je bij je eerstvolgende zwembeurt van veilig en schoon water in topconditie.
  • En moest je je afvragen of onze centrummanagers ook een plons nemen in het zwembad? Nee hoor, ze hebben hun handen vol met deze dagelijkse taken. 
Bereikbaarheid
Met de trein

Het station van Neerpelt ligt op 150 meter wandelen van het zwembad.

Voor alle mogelijke treinverbindingen verwijzen we je graag door naar de website van NMBS

Met de bus

Volgende buslijnen hebben een halte (Overpelt zwembad, haltenummer 40265) vlakbij het zwembad:

  • Lijn 743 Hamont – Neerpelt
  • Lijn 743 Neerpelt – Hamont
  • Lijn 744 Neerpelt – Overpelt
  • Lijn 744 Overpelt – Neerpelt
  • Lijn 745 Neerpelt – Overpelt
  • Lijn 745 Overpelt – Neerpelt
Openingsuren en rustige momenten
Hebben jullie een sluitingsdag?

We zijn 7 dagen op 7 geopend! Let wel: we zijn enkele dagen per jaar gesloten. Onze vaste sluitingsdagen zijn 1 januari, 9 t.e.m. 13 september (poetsweek), 24 december, 25 december en 31 december. 

Wat zijn de openingsuren tijdens feestdagen?

Tijdens feestdagen gelden de openingsuren van de vakantie. 

Bekijk de openingsuren

Wanneer zijn de rustige momenten in het zwembad?

Op schooldagen is het rustiger. In de vakanties is het vaak drukker, met soms zeer drukke dagen in de wintervakanties. De weersomstandigheden spelen hierbij een grote rol. 

Hoelang mogen we zwemmen?

Er staat geen tijdslimiet op, je kan zolang in het zwembad blijven als je wilt. Je dient wel rekening te houden met het sluitingsuur.

Faciliteiten
Kan ik bij jullie een cadeaubon kopen?

Ja, je kan bij ons een cadeaubon kopen met een bedrag naar keuze.

Is jullie parking betalend?

Nee, onze parking is volledig gratis en bevindt zich recht voor het gebouw.

Is er Wifi in het zwembad?

Ja, we beschikken over gratis Wifi voor onze bezoekers.

Regels en voorschriften
Intern reglement

Het intern reglement kan je hier raadplegen.

Zwemkledij

Mogen we jullie vriendelijk vragen de kledingvoorschriften te volgen betreffende de zwemkledij? Bedankt!





Kinderen
Vanaf welke leeftijd worden kinderen toegelaten?

Kinderen jonger dan 3 maanden moeten nog eventjes wachten op een zwembeurt, zij worden omwille van veiligheidsredenen nog niet toegelaten in het zwemparadijs.

Mijn kinderen kunnen zwemmen, mogen zij alleen binnen?

Kinderen vanaf 10 jaar mogen alleen binnen.
Kinderen onder de 10 jaar moeten begeleid worden door een volwassene.

Vragen?

Blijft jouw vraag onbeantwoord of wens je meer te weten? Aarzel dan zeker niet contact met ons op te nemen!

Contacteer ons

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies om goed te functioneren en om je een betere en persoonlijkere gebruikservaring te bieden. Lees meer
Nee, bedankt