Je favoriet zwemparadijs is open! Reserveer snel je tickets via de webshop.Zondag 26/09 en zondag 3/10 is het 25m-bad gesloten voor publiek. Het recreatie gedeelte is wel geopend!

FAQ

Maak je je op voor een spetterende uitstap naar LAGO Pelt Dommelslag, maar zit je nog met een paar vragen?
Dan vind je je antwoord in dit overzicht met veelgestelde vragen. Toch niet gevonden? Contacteer ons.

Updates COVID-19
Is het zwembad open?

Het sportbad is weer open sinds 1 december. Reservatie is verplicht. 
Het zwemparadijs met wellnesszone en het Rest-eau-café openen op 9 juni volgens het afgekondigd zomerplan. Een drankje en een hapje op het terras van het Rest-eau-café is weer mogelijk vanaf 8 mei.

Openingsuren Webshop

Is het Rest-eau-café open?

Het Rest-eau-café opent op 9 juni volgens het afgekondigd zomerplan. Een drankje en een hapje op het terras van het Rest-eau-café is weer mogelijk vanaf 8 mei.

Is de wellnesszone open?
  • Volgens het afgekondigd zomerplan mag het zwemparadijs met wellnesszone weer openen op 9 juni 2021. 
    De ticketverkoop start op 2 juni.

Webshop

 

Zijn de kleedkamers of douches toegankelijk?
  • Ja, de kleedkamers en douches zijn toegankelijk voor en na je zwembeurt. Gelieve de signalisatie in het zwembad op te volgen.
    Opgelet: haardroger kunnen helaas nog niet gebruikt worden. 
  • LAGO volgt hierbij het Ministerieel Besluit van de overheid op.
Wanneer opent het zwemparadijs? / Vanaf wanneer kan ik tickets bestellen?

Volgens het afgekondigd zomerplan mag het zwemparadijs weer openen op 9 juni 2021. 
De ticketverkoop start op 2 juni.

Webshop

Moet ik nog steeds reserveren?

Ja, het online reservatiesysteem via de webshop blijft geldig

Webshop

Kan ik mijn zwembeurt verplaatsen?
  • Tot 24 uur voor je zwembeurt kan je zelf je reservatie of ticket verplaatsen naar een later tijdstip. Deze verplaatsing is momenteel kosteloos omwille van COVID-19.
    Zijn er geen tijdsloten meer vrij en kan je je zwembeurt niet verplaatsen naar een andere datum? Neem zo snel mogelijk contact op met het onthaal (telefonisch: 011 60 64 44) om je zwembeurt te annuleren.
    Je zwemticket wordt terugbetaald in 'LAGO money', je online geldbeugel in de webshop. Je kan dit bedrag spenderen aan alle artikels in de webshops van alle LAGO zwempardijzen. Het saldo van je LAGO money is onbeperkt geldig in tijd en kan altijd opgevolgd worden in je profiel op de webshop.  
  • Kan ik mijn zwembeurt annuleren? 
    Annuleringen en verplaatsingen in minder dan 24 u voor je zwembeurt zijn enkel aanvaardbaar in geval van ziekte of overmacht en kunnen alleen telefonisch via het algemeen nummer van het zwembad.
    Let op! Annuleringen en verplaatsingen via mail, messenger of andere kanalen zijn niet geldig.  
  • Worden tickets terugbetaald op mijn bankrekening?
    Nee, een terugbetaling gebeurt in LAGO money, je online geldbeugel in de webshop. Hiermee kan je vlot én kosteloos je bezoek op een later tijdstip reserveren via de webshop.
    Wil je toch een terugbetaling op je bankrekening? Dan zal er 20% administratieve kost verrekend worden.
  • Verplaats mijn tickets

Wat met mijn cadeaubon, abonnement of beurtenkaart voor het zwemparadijs/sportbad?

Alle abonnementen voor het SPORTBAD werden verlengd met 50 dagen 
Alle abonnementen voor het ZWEMPARADIJS en cadeaubonnen zullen verlengd worden met 8 maanden.
De verlenging gebeurt automatisch. Je hoeft hier zelf niets voor te doen.  

Kan ik een verjaardagsfeestje reserveren?
  • Ja, je kan een verjaardagsfeestje reserveren via de webshop.
    Lees voor je reserveert alle info door zodat je feestje veilig en zorgeloos verloopt. 
Gaan de aquasportlessen weer door?

Aquasportlessen kunnen helaas nog niet doorgaan. Zodra dit weer mogelijk is, communiceren we deze info via onze website en social media. 

Kan ik met een groep (+10 personen) komen zwemmen?
  • Voorlopig kan je enkel online reserveren voor max. 10 personen.
    Heb je een groepsaanvraag voor de zomervakantie? Neem contact op via het onthaal dommelslag@lago.be 
Wordt de luchtkwaliteit gemeten?
  • NIEUW - CO²-meters
  • In het centrum werden voor de heropening meerder CO²-meters geplaatst. Hierdoor wordt de luchtkwaliteit voortdurend gemeten voor de veiligheid én gezondheid van de bezoekers.
    TIP: doe zelf de test en meet de waarden tijdens je bezoek. Je kan de waarden raadplegen door op de knop te druk.
  • Voldoende ventilatie en extra hygiëne in alle zones
    Alle LAGO zwembaden zijn uitgerust met de recentste technieken luchtgroepen. Er wordt gewerkt met maximale buitenlucht ventilatie. Zo geniet je binnen ook van de verse buitenlucht. Het poetspersoneel zorgt voor netheid en hygiëne in de kleedkamers zodat deze veilig gebruikt kunnen worden.  
Ik heb een mailtje gestuurd maar krijg geen antwoord. / Ik probeer te bellen maar krijg geen gehoor.

Onze onthaalmedewerkers krijgen door de heropening heel wat vragen binnenZij doen hun uiterste best om alle telefoons en mails zo snel mogelijke te beantwoorden. 
Gelieve rekening te houden met enige vertraging. Bedankt voor je begrip.  

Bereikbaarheid
Met de trein

Het station van Neerpelt ligt op 150 meter wandelen van het zwembad.

TIP! Koop je tickets voor LAGO Pelt Dommelslag online en voeg een NMBS-code toe aan je winkelmandje om een Discovery Ticket aan te kopen. Hiermee reis je H/T met 50% korting naar je favoriet zwemparadijs.
Voor elke reiziger heb je een code nodig. Kinderen onder 12 jaar hebben geen treinticket en dus ook geen code nodig, zij mogen gratis met je mee reizen. Codes zijn enkel geldig op vertoon van geldig ticket voor het zwemparadijs op dezelfde dag van je reis.

Plan je reis met de trein.

Met de bus

Volgende buslijnen hebben een halte (Overpelt zwembad, haltenummer 40265) vlakbij het zwembad:

  • Lijn 743 Hamont – Neerpelt
  • Lijn 743 Neerpelt – Hamont
  • Lijn 744 Neerpelt – Overpelt
  • Lijn 744 Overpelt – Neerpelt
  • Lijn 745 Neerpelt – Overpelt
  • Lijn 745 Overpelt – Neerpelt
Openingsuren en rustige momenten
Hebben jullie een sluitingsdag?

We zijn 7 dagen op 7 geopend! Let wel: we zijn enkele dagen per jaar gesloten. Onze vaste sluitingsdagen zijn 1 januari, 6 t.e.m. 10 september (poetsweek), 24 december, 25 december en 31 december. 

Wat zijn de openingsuren tijdens feestdagen?

Tijdens feestdagen gelden de openingsuren van de vakantie. 

Bekijk de openingsuren

Wanneer zijn de rustige momenten in het zwembad?

Op schooldagen tussen 12u00 en 13u00 of tussen 15u00 en 16u00 is het rustiger. In de vakanties is het vaak drukker, met soms zeer drukke dagen in de wintervakanties. De weersomstandigheden spelen hierbij een grote rol. 

Hoelang mogen we zwemmen?

Normaal gezien staat er geen tijdslimiet op je bezoek en kan je zolang in het zwembad blijven als je wilt. Je dient wel rekening te houden met het sluitingsuur.

! Opgelet: tijdens de periode van de coronamaatregelen is een bezoek aan het sportbad of zwemparadijs WEL gelimiteerd in tijd.
We werken met vaste tijdsloten.

  • Zwemparadijs: max. 4u (te rekenen vanaf de begintijd van het gekozen tijdslot)
  • Sportbad: max. 1,5 u(te rekenen vanaf de begintijd van het gekozen tijdslot)

We gaan voor een lagere bezetting in de baden, zodat iedereen in alle rust en veiligheid en met inachtneming van social distancing kan genieten van een vakantiemoment bij LAGO.

Faciliteiten
Kan ik bij jullie een cadeaubon kopen?

Ja, je kan bij ons een cadeaubon kopen met een bedrag naar keuze.

Is jullie parking betalend?

Nee, onze parking is volledig gratis en bevindt zich recht voor het gebouw.

Is er Wifi in het zwembad?

Ja, we beschikken over gratis Wifi voor onze bezoekers.

Regels en voorschriften
Intern reglement

Het intern reglement kan je hier raadplegen.

Zwemkledij

Mogen we jullie vriendelijk vragen de kledingvoorschriften te volgen betreffende de zwemkledij? Bedankt!





Kinderen
Vanaf welke leeftijd worden kinderen toegelaten?

Kinderen jonger dan 3 maanden moeten nog eventjes wachten op een zwembeurt, zij worden omwille van veiligheidsredenen nog niet toegelaten in het zwemparadijs.

Mijn kinderen kunnen zwemmen, mogen zij alleen binnen?

Kinderen vanaf 10 jaar mogen alleen binnen.
Kinderen onder de 10 jaar moeten begeleid worden door een volwassene.

Klachten?
Heb je een opmerking of klacht?

Was je niet tevreden over je bezoek? Alvast onze excuses voor je onaangename ervaring.
We hechten veel belang aan de feedback van onze klanten.  Gelieve je klacht door te geven via het klachtenportaal. Dit geeft ons de mogelijkheid om de kwaliteit van onze dienstverlening en ons aanbod te verbeteren.
We behandelen deze zo snel mogelijk.

Klachtenplatform

Vragen?

Blijft jouw vraag onbeantwoord of wens je meer te weten? Aarzel dan zeker niet contact met ons op te nemen!

Contacteer ons

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies om goed te functioneren en om je een betere en persoonlijkere gebruikservaring te bieden. Lees meer
Nee, bedankt