Update coronavirus: vergeet je Covid Safe Ticket, eID en mondmasker niet! Meer info

FAQ

Updates COVID-19
Is het zwembad open?
  • Ja, alle zones zijn geopend. 
  • Let wel op! 
    • Op voorhand reserveren of tickets aankopen via de webshop is verplicht! 
    • Covid Safe Ticket: verplicht vanaf 16 jaar voor een bezoek aan het subtropisch zwembad en het Rest-eau-café.
      Breng zeker ook je identiteitskaart mee!
    • Mondmaskers: vanaf zaterdag 20/11 geldt de mondmaskerplicht voor alle bezoekers vanaf 10 jaar (i.p.v. 12 jaar).
      Een mondmasker is verplicht in alle publieke ruimtes. Wanneer je het Rest-eau-café bezoekt, draag je altijd een mondmasker behalve aan tafel.
      Kom je naar het zwembad? Dan draag je je mondmasker tot in de kleedkamers.

Openingsuren Webshop

Is de wellnesszone open?
  • Ja, de wellnesszone is open.
    Je kan heerlijk komen genieten in de sauna, hammam of warme lagune.

Webshop

 

Zijn de kleedkamers of douches toegankelijk in het zwembadgedeelte?
  • Ja, de kleedkamers en douches zijn toegankelijk voor en na je zwembeurt. Gelieve de signalisatie in het zwembad op te volgen.
    Let wel op! In de kleedkamer draag je een mondmasker en beperk je je omkleedtijd.
Is het Rest-eau-café open?
  • Ja, het Rest-eau-café is open. Je hoeft geen reservatie te maken.
  • Let wel op! 
    • Covid Safe Ticket: verplicht vanaf 16 jaar voor een bezoek aan het subtropisch zwembad en het Rest-eau-café.
      Breng zeker ook je identiteitskaart mee!
    • Mondmaskers: vanaf zaterdag 20/11 geldt de mondmaskerplicht voor alle bezoekers vanaf 10 jaar (i.p.v. 12 jaar).
      Een mondmasker is verplicht in alle publieke ruimtes. Wanneer je het Rest-eau-café bezoekt, draag je altijd een mondmasker behalve aan tafel.
      Kom je naar het zwembad? Dan draag je je mondmasker tot in de kleedkamers.

Openingsuren

Moet ik nog steeds tickets reserveren?
  • Ja, online reserveren blijft verplicht. We werken nog steeds met een beperkte capaciteit maar dankzij de lange openingsuren vind je altijd een moment om de waterpret te beleven!
    • Altijd zeker van je plek 
    • Zicht op de beschikbare momenten en capaciteit
    • Nergens lang aanschuiven 
    • 100% genieten in alle rust

Webshop

Kan ik mijn zwembeurt verplaatsen?
  • Tot 24 uur voor je zwembeurt kan je zelf je reservatie of ticket verplaatsen naar een later tijdstip. Deze verplaatsing is momenteel kosteloos omwille van COVID-19.
    Zijn er geen tijdsloten meer vrij en kan je je zwembeurt niet verplaatsen naar een andere datum? Neem zo snel mogelijk contact op met het onthaal (telefonisch: 011 60 64 44) om je zwembeurt te annuleren.
    Je zwemticket wordt terugbetaald in 'LAGO money', je online geldbeugel in de webshop. Je kan dit bedrag spenderen aan alle artikels in de webshops van alle LAGO zwempardijzen. Het saldo van je LAGO money is onbeperkt geldig in tijd en kan altijd opgevolgd worden in je profiel op de webshop.  
  • Kan ik mijn zwembeurt annuleren? 
    Annuleringen en verplaatsingen in minder dan 24 u voor je zwembeurt zijn enkel aanvaardbaar in geval van ziekte of overmacht en kunnen alleen telefonisch via het algemeen nummer van het zwembad.
    Let op! Annuleringen en verplaatsingen via mail, messenger of andere kanalen zijn niet geldig.  
  • Worden tickets terugbetaald op mijn bankrekening?
    Nee, een terugbetaling gebeurt in LAGO money, je online geldbeugel in de webshop. Hiermee kan je vlot én kosteloos je bezoek op een later tijdstip reserveren via de webshop.
    Wil je toch een terugbetaling op je bankrekening? Dan zal er 20% administratieve kost verrekend worden.
  • Verplaats mijn tickets

Moet ik een mondmasker dragen?
  • Ja, vanaf zaterdag 20/11 geldt de mondmaskerplicht voor alle bezoekers vanaf 10 jaar (i.p.v. 12 jaar).

    Je draagt een mondmasker in alle publieke zones: inkom, toiletten ... tot in de kleedkamers. Hier mag je je mondmasker ruilen voor je zwemkleding. Wanneer je je verplaatst in het Rest-eau-café moet je ook verplicht een mondmasker dragen. Aan tafel mag je het afnemen.

Heb ik een Covid Safe Ticket nodig voor een bezoek aan het zwemparadijs?
  • Ja, het Covid Safe Ticket is verplicht vanaf 16 jaar in alle horecagelegenheden. In het zwemparadijs is er ook de mogelijkheid om te genieten van een hapje en een drankje op het zwemmersterras. Daarom worden hier de horecaprotocollen gevolgd en is het tonen van het Covid Safe Ticket samen met je identiteitskaart verplicht.
  • Alle coronamaatregelen
Heb ik een Covid Safe Ticket nodig voor het sportbad?
  • Nee, je hebt geen Covid Safe Ticket nodig voor het sportbad. Voor het zwemparadijs moet je vanaf 16 jaar wel je Covid Safe Ticket samen met je identiteitskaart tonen aan de kassa. 
  • Alle coronamaatregelen
Ik heb geen Covid Safe Ticket. Wat met mijn abonnement of beurtenkaart voor het zwemparadijs?
  • Neem contact op met onze klantendienst via e-mail naar dommelslag@lago.be om je abonnement of beurtenkaart tijdelijk te bevriezen.
Ik heb geen Covid Safe Ticket. Kan ik het verjaardagsfeestje naar een andere datum verplaatsen?
  • Sorry, het is niet mogelijk om je verjaardagsfeestje naar een andere datum te verplaatsen. Vraag aan andere begeleiders (18+) die wel een Covid Safe Ticket hebben om voor je in te springen.
Ik heb geen Covid Safe Ticket. Wat gebeurt er met mijn beurtenkaart voor aquasportlessen?
  • Neem contact op met onze klantendienst via e-mail naar dommelslag@lago.be om je beurtenkaart te bevriezen.
Kan ik een verjaardagsfeestje reserveren?

    • Ja, je kan een verjaardagsfeestje reserveren via de webshop.
      Lees voor je reserveert alle info door zodat je feestje veilig en zorgeloos verloopt.
    • Let wel op! 
      • Vanaf 16 jaar is het verplicht om je Covid Safe Ticket samen met je identiteitskaart te tonen aan de kassa.
      • Vanaf zaterdag 20/11 geldt de mondmaskerplicht voor alle bezoekers vanaf 10 jaar (i.p.v. 12 jaar) in alle publieke zones. In het zwembad zelf draag je geen mondmasker.
  • Ontdek alles over jouw verjaardagsfeestje

Kan ik met een groep (+10 personen) komen zwemmen?
  • Voorlopig kan je enkel online reserveren voor max. 10 personen.
    Heb je een groepsaanvraag? Neem contact op via het onthaal:
    Telefoon: 011 60 64 44 
    E-mail: dommelslag@lago.be 
  • Onze directie bekijkt graag wat mogelijk is.
    Geef bij je aanvraag zeker de datum (met tijdstip) en aantal personen (mét aantal begeleiders) door. We helpen je graag verder.
Wordt de luchtkwaliteit gemeten?
  • CO²-meters
  • In het centrum werden voor de heropening meerder CO²-meters geplaatst. Hierdoor wordt de luchtkwaliteit voortdurend gemeten voor de veiligheid én gezondheid van de bezoekers.
    TIP: doe zelf de test en meet de waarden tijdens je bezoek. Je kan de waarden raadplegen door op de knop te druk.
  • Voldoende ventilatie en extra hygiëne in alle zones
    Alle LAGO zwembaden zijn uitgerust met de recentste technieken luchtgroepen. Er wordt gewerkt met maximale buitenlucht ventilatie. Zo geniet je binnen ook van de verse buitenlucht. Het poetspersoneel zorgt voor netheid en hygiëne in de kleedkamers zodat deze veilig gebruikt kunnen worden.  
Ik heb een mailtje gestuurd maar krijg geen antwoord. / Ik probeer te bellen maar krijg geen gehoor.

Onze onthaalmedewerkers krijgen door de heropening heel wat vragen binnenZij doen hun uiterste best om alle telefoons en mails zo snel mogelijke te beantwoorden. 
Gelieve rekening te houden met enige vertraging. Bedankt voor je begrip.  

Maak je je op voor een spetterende uitstap naar LAGO Pelt Dommelslag, maar zit je nog met een paar vragen?
Dan vind je je antwoord in dit overzicht met veelgestelde vragen. Toch niet gevonden? Contacteer ons.

Bereikbaarheid
Met de trein

Het station van Neerpelt ligt op 150 meter wandelen van het zwembad.

TIP! Koop je tickets voor LAGO Pelt Dommelslag online en voeg een NMBS-code toe aan je winkelmandje om een Discovery Ticket aan te kopen. Hiermee reis je H/T met 50% korting naar je favoriet zwemparadijs.
Voor elke reiziger heb je een code nodig. Kinderen onder 12 jaar hebben geen treinticket en dus ook geen code nodig, zij mogen gratis met je mee reizen. Codes zijn enkel geldig op vertoon van geldig ticket voor het zwemparadijs op dezelfde dag van je reis.

Plan je reis met de trein.

Met de bus

Volgende buslijnen hebben een halte (Overpelt zwembad, haltenummer 40265) vlakbij het zwembad:

  • Lijn 743 Hamont – Neerpelt
  • Lijn 743 Neerpelt – Hamont
  • Lijn 744 Neerpelt – Overpelt
  • Lijn 744 Overpelt – Neerpelt
  • Lijn 745 Neerpelt – Overpelt
  • Lijn 745 Overpelt – Neerpelt
Openingsuren en rustige momenten
Hebben jullie een sluitingsdag?

We zijn 7 dagen op 7 geopend! Let wel: we zijn enkele dagen per jaar gesloten. Onze vaste sluitingsdagen zijn 1 januari, 6 t.e.m. 10 september (poetsweek), 24 december, 25 december en 31 december. 

Wat zijn de openingsuren tijdens feestdagen?

Tijdens feestdagen gelden de openingsuren van de vakantie. 

Bekijk de openingsuren

Wanneer zijn de rustige momenten in het zwembad?

Op schooldagen tussen 12u00 en 13u00 of tussen 15u00 en 16u00 is het rustiger. In de vakanties is het vaak drukker, met soms zeer drukke dagen in de wintervakanties. De weersomstandigheden spelen hierbij een grote rol. 

Hoelang mogen we zwemmen?

Normaal gezien staat er geen tijdslimiet op je bezoek en kan je zolang in het zwembad blijven als je wilt. Je dient wel rekening te houden met het sluitingsuur.

! Opgelet: tijdens de periode van de coronamaatregelen is een bezoek aan het sportbad of zwemparadijs WEL gelimiteerd in tijd.
We werken met vaste tijdsloten.

  • Zwemparadijs: max. 4u (te rekenen vanaf de begintijd van het gekozen tijdslot)
  • Sportbad: max. 1,5 u(te rekenen vanaf de begintijd van het gekozen tijdslot)

We gaan voor een lagere bezetting in de baden, zodat iedereen in alle rust en veiligheid en met inachtneming van social distancing kan genieten van een vakantiemoment bij LAGO.

Faciliteiten
Kan ik bij jullie een cadeaubon kopen?

Ja, je kan bij ons een cadeaubon kopen met een bedrag naar keuze.

Is jullie parking betalend?

Nee, onze parking is volledig gratis en bevindt zich recht voor het gebouw.

Is er Wifi in het zwembad?

Ja, we beschikken over gratis Wifi voor onze bezoekers.

Regels en voorschriften
Intern reglement

Het intern reglement kan je hier raadplegen.

Zwemkledij

Mogen we jullie vriendelijk vragen de kledingvoorschriften te volgen betreffende de zwemkledij? Bedankt!





Kinderen
Vanaf welke leeftijd worden kinderen toegelaten?

Kinderen jonger dan 3 maanden moeten nog eventjes wachten op een zwembeurt, zij worden omwille van veiligheidsredenen nog niet toegelaten in het zwemparadijs.

Mijn kinderen kunnen zwemmen, mogen zij alleen binnen?

Kinderen vanaf 10 jaar mogen alleen binnen.
Kinderen onder de 10 jaar moeten begeleid worden door een volwassene.

Klachten?
Heb je een opmerking of klacht?

Was je niet tevreden over je bezoek? Alvast onze excuses voor je onaangename ervaring.
We hechten veel belang aan de feedback van onze klanten.  Gelieve je klacht door te geven via het klachtenportaal. Dit geeft ons de mogelijkheid om de kwaliteit van onze dienstverlening en ons aanbod te verbeteren.
We behandelen deze zo snel mogelijk.

Klachtenplatform

Vragen?

Blijft jouw vraag onbeantwoord of wens je meer te weten? Aarzel dan zeker niet contact met ons op te nemen!

Contacteer ons

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies om goed te functioneren en om je een betere en persoonlijkere gebruikservaring te bieden. Lees meer
Nee, bedankt