Vanaf dinsdag 1 december is het sportbad opnieuw geopend. Het subtropisch zwembad en het Rest-eau-café blijven gesloten om de verspreiding van COVID-19 af te remmen. Reservatie is verplicht. Meer info

FAQ

Maak je je op voor een spetterende uitstap naar LAGO Pelt Dommelslag, maar zit je nog met een paar vragen?
Dan vind je je antwoord in dit overzicht met veelgestelde vragen. Toch niet gevonden? Contacteer ons.

Updates COVID-19
Is het zwembad open?

Het sportbad is weer open sinds 1 december. Reservatie is verplicht. 
Het zwemparadijs, wellness en Rest-eau-café blijven gesloten voor onbepaalde duur. om de verspreiding van COVID-19 af te remmen. Alleen samen kunnen we deze strijd winnen. LAGO volgt hiermee de opgelegde maatregelen van de overheid. 

Lees meer over de heropening van het sportbad

Is het Rest-eau-café open?

Helaas, het Rest-eau-café blijft gesloten.

Hoe lang blijft het zwemparadijs nog gesloten? / Wanneer kan ik weer tickets reserveren?

De sluiting is voor onbepaalde duur. LAGO volgt de opgelegde richtlijnen van de regering op.  
Wil je op de hoogte blijven van de heropening? Schrijf je hier in voor de nieuwsbrief omtrent COVID-19 updates of hou de website en social media in de gaten. 

Moet je bij heropening nog steeds reserveren?

Ja, het online reservatiesysteem via de webshop blijft geldig.  
Wil je op de hoogte blijven van de heropening? Schrijf je hier in voor de nieuwsbrief omtrent COVID-19 updates of hou de website en social media in de gaten. 

Ik heb een mailtje gestuurd maar krijg geen antwoord. / Ik probeer te bellen maar krijg geen gehoor.

Onze onthaalmedewerkers krijgen door de heropening van het sportbad heel wat vragenZij doen hun uiterste best om alle telefoons en mails zo snel mogelijke te beantwoorden. Gelieve rekening te houden met enige vertraging. Bedankt voor je begrip.   
Wil je op de hoogte blijven van de heropening? Schrijf je hier in voor de nieuwsbrief omtrent COVID-19 updates of hou de website en social media in de gaten. 

Gaan de zwemlessen weer door?

Zwemlessen voor kinderen -12 jaar worden opnieuw opgenomen. De zwemacademie neemt contact op met alle ouders van kinderen in of leden van de zwemacademie. 
Wil je op de hoogte blijven? Schrijf je hier in voor de nieuwsbrief omtrent COVID-19 updates of hou de website en social media in de gaten.


Gaan de aquasportlessen weer door?

Aquasportlessen kunnen helaas nog niet doorgaan. Zodra dit weer mogelijk is, communiceren we deze info via onze website en social media. 

Wat met mijn abonnement of beurtenkaart voor het zwemparadijs/sportbad?

Alle abonnementen voor het SPORTBAD zullen verlengd worden met 50 dagen 
Alle abonnementen voor het zwemparadijs zullen verlengd worden met een langere periode cfr. de vorige sluiting. We communiceren meer hierover bij de heropening.  
Wil je op de hoogte blijven? Schrijf je hier in voor de nieuwsbrief omtrent corona updates of hou de website en social media in de gaten. 

Bereikbaarheid
Met de trein

Het station van Neerpelt ligt op 150 meter wandelen van het zwembad.

Voor alle mogelijke treinverbindingen verwijzen we je graag door naar de website van NMBS

Met de bus

Volgende buslijnen hebben een halte (Overpelt zwembad, haltenummer 40265) vlakbij het zwembad:

  • Lijn 743 Hamont – Neerpelt
  • Lijn 743 Neerpelt – Hamont
  • Lijn 744 Neerpelt – Overpelt
  • Lijn 744 Overpelt – Neerpelt
  • Lijn 745 Neerpelt – Overpelt
  • Lijn 745 Overpelt – Neerpelt
Openingsuren en rustige momenten
Hebben jullie een sluitingsdag?

We zijn 7 dagen op 7 geopend! Let wel: we zijn enkele dagen per jaar gesloten. Onze vaste sluitingsdagen zijn 1 januari, 9 t.e.m. 13 september (poetsweek), 24 december, 25 december en 31 december. 

Wat zijn de openingsuren tijdens feestdagen?

Tijdens feestdagen gelden de openingsuren van de vakantie. 

Bekijk de openingsuren

Wanneer zijn de rustige momenten in het zwembad?

Op schooldagen tussen 12u00 en 13u00 of tussen 15u00 en 16u00 is het rustiger. In de vakanties is het vaak drukker, met soms zeer drukke dagen in de wintervakanties. De weersomstandigheden spelen hierbij een grote rol. 

Hoelang mogen we zwemmen?

Normaalgezien staat er geen tijdslimiet op je bezoek en kan je zolang in het zwembad blijven als je wilt. Je dient wel rekening te houden met het sluitingsuur.

! Opgelet: tijdens de periode van de coronamaatregelen is een bezoek aan het sportbad of zwemparadijs WEL gelimiteerd in tijd.
We werken met vaste tijdsloten.

  • Zwemparadijs: max. 4u (te rekenen vanaf de begintijd van het gekozen tijdslot)
  • Sportbad: max. 1,5 (te rekenen vanaf de begintijd van het gekozen tijdslot)

We gaan voor een lagere bezetting in de baden, zodat iedereen in alle rust en veiligheid en met inachtneming van social distancing kan genieten van een vakantiemoment bij LAGO.

Faciliteiten
Kan ik bij jullie een cadeaubon kopen?

Ja, je kan bij ons een cadeaubon kopen met een bedrag naar keuze.

Is jullie parking betalend?

Nee, onze parking is volledig gratis en bevindt zich recht voor het gebouw.

Is er Wifi in het zwembad?

Ja, we beschikken over gratis Wifi voor onze bezoekers.

Regels en voorschriften
Intern reglement

Het intern reglement kan je hier raadplegen.

Zwemkledij

Mogen we jullie vriendelijk vragen de kledingvoorschriften te volgen betreffende de zwemkledij? Bedankt!





Kinderen
Vanaf welke leeftijd worden kinderen toegelaten?

Kinderen jonger dan 3 maanden moeten nog eventjes wachten op een zwembeurt, zij worden omwille van veiligheidsredenen nog niet toegelaten in het zwemparadijs.

Mijn kinderen kunnen zwemmen, mogen zij alleen binnen?

Kinderen vanaf 10 jaar mogen alleen binnen.
Kinderen onder de 10 jaar moeten begeleid worden door een volwassene.

Vragen?

Blijft jouw vraag onbeantwoord of wens je meer te weten? Aarzel dan zeker niet contact met ons op te nemen!

Contacteer ons

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies om goed te functioneren en om je een betere en persoonlijkere gebruikservaring te bieden. Lees meer
Nee, bedankt