Voorlopig blijft het zwemparadijs gesloten. Volg net zoals ons de maatregelen van de overheid om de verspreiding van het coronavirus in te dijken. Stay safe! Meer info

Praktische info

Maak je je op voor een spetterende uitstap naar LAGO Gent Rozebroeken, maar zit je nog met een paar vragen?
Dan vind je je antwoord in dit overzicht met veelgestelde vragen. Toch niet gevonden? Contacteer ons.


CORONAVIRUS: Wil je als eerste informatie ontvangen over 
de heropening van de LAGO zwemparadijzen?

Ja, breng me op de hoogte.

Coronavirus
Zijn jullie open?
  • Alle LAGO zwembaden zijn gesloten in opvolging van de overheidsmaatregelen om de verspreiding van het coronavirus in te dijken.
    Wij willen met deze maatregel onze verantwoordelijkheid opnemen en de zwakkeren in onze maatschappij beschermen. We blijven benadrukken dat zwemmen veilig is en dat dit geen verhoogd risico met zich meebrengt, maar de sociale interactie van onze bezoekers kan wel zorgen voor een verdere verspreiding van het virus. LAGO volgt de richtlijnen van de overheid nauwkeurig op. Hou zeker onze website en sociale media in de gaten voor verdere info en updates. Alvast bedankt voor het begrip.
Wanneer gaan jullie weer open?
  • Alle LAGO zwembaden zijn gesloten in opvolging van de overheidsmaatregelen om de verspreiding van het coronavirus in te dijken.
    Wij willen met deze maatregel onze verantwoordelijkheid opnemen en de zwakkeren in onze maatschappij beschermen. De sluitingsperiode kan steeds verlengd worden. LAGO volgt de richtlijnen van de overheid nauwkeurig op. Hou zeker onze website en sociale media in de gaten voor verdere info en updates. Alvast bedankt voor het begrip.
Ik kwam recentelijk zwemmen/sporten, loop ik risico?
  • Zwemmen heeft geen bewezen nadelige gevolgen voor de gezondheid in relatie tot het coronavirus. 
    Het is zo dat virussen niet overdraagbaar zijn via zwemwater. Bovendien volgt LAGO steeds de voorgeschreven maatregelen zoals het regelmatig wassen van de handen, ontsmetten met alcoholgel, geen handen schudden, etc. Hou zeker onze website en social media in de gaten voor verdere info en updates. Alvast bedankt voor het begrip.
Gaat mijn verjaardagsfeestje / groepsdeal nog door?
  • Neen, alle verjaardagsfeestjes en evenementen van LAGO gaan niet door zolang de maatregelen om de verspreiding van het coronavirus in te dijken van kracht zijn. Je feestje kan wel verplaatst worden naar een andere beschikbare datum via het online inschrijvingsformulier op onze website. Hou zeker onze website en sociale media in de gaten voor verdere info en updates. Alvast bedankt voor het begrip.  
Krijg ik mijn feestje terugbetaald als ik mijn feestje annuleer?
  • Alle verjaardagsfeestjes zijn jammer genoeg geannuleerd zolang de maatregelen om de verspreiding van het coronavirus in te dijken van kracht zijn. Helaas kunnen wij jouw feestje niet cash terugbetalen, maar wij kunnen het bedrag van het feestje wel omzetten naar een waardebon van LAGO. De waardebon is 1 jaar geldig en kan gebruikt worden in het zwemparadijs of het Rest-eau-café. Hou zeker onze website en sociale media in de gaten voor verdere info en updates. Alvast bedankt voor het begrip.
Kan ik mijn feestje verzetten naar een latere datum?
  • Jazeker, alle verjaardagsfeestjes worden geannuleerd zolang de maatregelen om de verspreiding van het coronavirus in te dijken van kracht zijn. Je kan je feestje verplaatsen naar een andere beschikbare datum via het online inschrijvingsformulier op onze website. Indien je nog extra vragen hebt, kan je een mailtje sturen naar karin.standaert@lago.be. Alvast bedankt voor het begrip.
Wat met mijn abonnement of beurtenkaart?
  • LAGO zal alle meerbeurtenkaarten en familiepassen verlengen met de periode van de sluiting. We communiceren alle bijkomende info bij heropening via de website en sociale media. Alvast bedankt voor het begrip.
Ik heb net een abonnement gekocht, kan ik mijn geld terugkrijgen?
  • LAGO zal alle abonnementen verlengen met de periode van de sluiting. We communiceren alle bijkomende info bij heropening aan het onthaal of bij jouw volgend bezoek aan het subtropisch zwembad. Hou zeker onze website en sociale media in de gaten voor verdere info en updates. Alvast bedankt voor het begrip.
Vervallen mijn beurten aquasport?

LAGO zal alle meerbeurtenkaarten verlengen met de periode van de sluiting. Een terugbetaling in cash is echter niet mogelijk. Alle ingeschreven leden werden persoonlijk verwittigd via mail met info op maat. Door de zwemwedstrijden in LAGO Gent Rozebroeken zijn er helaas geen extra inhaalmogelijkheden voor WaiWai-lessen. 

Hoe worden de vervallen beurten opgevangen?

  • Heb je een aquafitness-beurtenkaart? Je  krijgt je ‘verloren’ weken terug; de extra beurten worden toegevoegd aan het ingangsbandje.
  • Heb je een aquafitness-abonnement? Je krijgt een nieuw betaalmoment waarop het correcte bedrag gevraagd zal worden.

Van zodra er meer zekerheid is over de opening van het zwemparadijs en de nieuwe lesdata zal je bij nieuwe inschrijvingen meer informatie ontvangen.  
Wie toch nog vragen heeft, kan een email sturen naar waiwai.gent@lago.be

Hou zeker onze website en sociale media in de gaten voor verdere info en updates. Alvast bedankt voor het begrip. 

Gaan de zwemlessen nog door?

Neen, in de periode van de sluiting gaan de zwemlessen niet door. 
Alle ingeschreven leden werden persoonlijk verwittigd via mail met info op maat. Door de zwemwedstrijden in LAGO Gent Rozebroeken zijn er helaas geen extra inhaalmogelijkheden voor WaiWai-lessen mogelijk.

  • Leden van ‘Reeks 2’ die alle lessen gevolgd hebben (maandag-, dinsdag- en woensdaglessen), schuiven door naar één van de volgende mogelijkheden van leden van ‘Reeks 3’. 
  • Leden van ‘Reeks 2’ die op zaterdag les volgen en dus 1 les te weinig gehad hebben, kunnen eventueel in de paasvakantie een les inhalen indien het zwemparadijs reeds geopend zou zijn. We houden jullie op de hoogte.
  • Leden van ‘Reeks 2’ die op zondag les volgen en dus 2 lessen te weinig gehad hebben, kunnen eventueel in de paasvakantie een les inhalen indien het zwemparadijs reeds geopend zou zijn. We houden jullie op de hoogte.  
  • Leden van ‘Reeks 3’ die reeds betaald hebben, hebben de info over de compensatie via waardebon gekregen.
  • Leden van ‘Reeks 3’ die nog niet betaald hebben, krijgen een nieuw betaalmoment mee waarop het correcte bedrag gevraagd zal worden.

Van zodra er meer zekerheid is over de opening van het zwemparadijs en de nieuwe lesdata, zullen de mensen bij de nieuwe inschrijvingen meer informatie ontvangen.
Wie toch nog vragen heeft, kan een mailtje sturen naar waiwai.gent@lago.be. Hou zeker onze website en sociale media in de gaten voor verdere info en updates. Alvast bedankt voor het begrip.

Gaan kampjes en intensieve zwemlessen in de paasvakantie nog door?
  • Neen, alle kampjes en lessen in de paasvakantie mogen niet doorgaan op besluit van minister van Jeugd Benjamin Dalle. Hou zeker onze website en sociale media in de gaten voor verdere info en updates. Alvast bedankt voor het begrip.
Blijven kortingsbonnen geldig?
  • LAGO zal alle kortingsbonnen verlengen met de periode van de sluiting. 
    We communiceren alle bijkomende info bij heropening via onze website en sociale media. Alvast bedankt voor het begrip.
Wat zijn de openingsuren tijdens de zomervakantie?
  • Zijn jullie open tijdens de zomervakantie? 
    LAGO volgt de richtlijnen van de overheid nauwkeurig op. Uiteraard hopen we jullie zo snel mogelijk weer te kunnen ontvangen. Momenteel heeft LAGO nog geen nieuws of advies ontvangen van de veiligheidsraad omtrent de zomervakantie.
    Hou zeker de website en social media in de gaten voor verdere info en updates. Alvast bedankt voor het begrip.
Bereikbaarheid
Routebeschrijving - met de auto

Ons zwemparadijs bevindt zich op dit adres: Victor Braeckmanlaan 180, 9040 Gent. Er is gratis parkeerruimte voorzien voor alle bezoekers

Routebeschrijving - met de trein

Het station Gent-Dampoort ligt op 1,2 km van het zwembad. Voor alle mogelijke treinverbindingen, klik op volgende link: www.b-rail.be

Routebeschrijving - met de bus

Neem lijn 17 of 18 vanaf Dampoort richting Oostakker en stap af aan de halte ‘Sint Amandsberg-Jef Crickstraat’(ter hoogte van het kruispunt): nog 100 meter te voet af te leggen. 

Neem lijn 38, 39, 70, 76, 77 en stap af aan de halte ‘Sint Amandsberg-Dienstencentrum’ (op de Antwerpsesteenweg): nog 800 meter te voet af te leggen.

Routebeschrijving - met de fiets

Met deze fiets routeplanner kan je je fietstocht tot bij ons in kaart brengen.

Openingsuren en rustige momenten
Wat zijn de openingsuren tijdens feestdagen?

Op feestdagen is het volledige complex open van 9u00 tot 18u00. De kassa’s sluiten één uur vroeger.

Wat zijn de vaste sluitingsdagen?

We zijn gesloten op deze data: 1 januari, 18 juni t.e.m. 22 juni 2018 (jaarlijks onderhoud), 24 december, 25 december & 31 december.

Wanneer kan ik, als particulier, baantjes komen trekken?

Het sportbad blijft doorlopend open. Kom je liever langs wanneer het minder druk is, kijk dan even de rustige zwemmomenten in de schoolweken van het 50 meterbad na:

Maandag:

08u30 - 08u50

12u00 - 13u30

16u00 - 17u30

Dinsdag:

07u30 - 08u50*

12u00 - 13u30

16u00 - 17u30

Woensdag:

07u30 - 08u50*

12u00 - 14u00

Donderdag:

07u30 - 08u50*

12u00 - 13u30

20u00 - 22u00**

Vrijdag:

08u30 - 08u50

12u00 - 13u30

16u00 - 17u30

Zaterdag:

17u00 - 19u00**

Zondag:

09u00 - 18u00


*Vroegzwemmen enkel met vooraf aangekochte 11 beurtenkaart. ** Alle banen zijn 50 meter lang en 2 meter diep.

Welke zijn de rustige openingsuren voor het subtropisch zwemparadijs?

Doorgaans tijdens schoolweken van maandag t.e.m. vrijdag (13u30-21u30). In de vakantie in de voormiddag.

Welke zijn de minder drukke momenten om een bezoek te brengen aan de sauna’s, bubbelbaden, …?

Er zijn enkele speciale wellness momenten voorzien in het badhuis uitsluitend voor volwassenen, senioren en ladies. Ook doorgaans op schooldagen van 13u30-22u00.

Faciliteiten
Waar kan ik de foto’s van de glijbaan terugvinden?

Sinds kort kan je de foto’s meteen doorsturen naar een emailadres naar keuze. Dit kan eenvoudig via de tablet die je onderaan het scherm vindt aan het einde van de glijbaan.

Hoe reserveer ik een sportterein?

Dit kan via de Sportdienst van Gent: 09 266 80 00 of sportdienst@stad.gent.be

Kan er een privéfeest / teambuilding georganiseerd worden bij Rozebroeken?

Lago Gent Rozebroeken kan op vele manieren samenwerken met jouw bedrijf en op verschillende niveaus van betekeniszijn voor jou. Alle informatie vind je terug op onze B2B-pagina.

Wat zijn de betalingsmogelijkheden?

Aan het onthaal, in onze brasserie en in de B’eau Wellness kan je betalen met:

  • cash
  • Bancontact, Maestro, Visa, MasterCard
  • cadeaubonnen van Lago Gent
  • sport -en cultuurcheques*
  • lidkaart Gezinsbond**

Aan de zwemmersbar kan je betalen met:

  • cash
  • Bancontact, Maestro, Visa, MasterCard
  • cadeaubonnen van Lago Gent

*Edenred/Sodexo-uitsluitend aan het onthaal
**Sport, spel en avontuur mét 10% ledenkorting van de Gezinsbond. Vergeet je lidkaart niet mee te nemen en spaar!

Formules en groepslessen
Wat houdt de familiepas in en hoelang is deze geldig?

De familiepas is een 10 beurtenkaart die je kan gebruiken voor het ganse gezin. Kom je op bezoek met 4 personen,dan worden er 4 beurten afgewaardeerd. Deze pas is 6 maanden geldig, vanaf de eerste dag van gebruik.

Waar vind ik het saldo en de geldigheidsduur van mijn abonnementen terug?

Aan de rechterzijde van het onthaal hangt een metalen bakje met scherm. Als je daar jouw polsband aanbiedt, verschijnthet resterend aantal beurten en de einddatum van jouw meerbeurtenkaart.

Ik ben geïnteresseerd in zwemlessen en aquasports voor volwassenen. Worden deze aangeboden en hoe schrijf ik me hiervoor in?

Aqua and Move biedt verschillende lessenreeksen aan: learn 2 swim, crawl beginners, crawl gevorderden, zwemmenvoor senioren, individuele zwemlessen, … Indien je interesse hebt hieromtrent, stuur een email naar zwemmen@aquaandmove.be.

Wordt er watergewenning en zwemles gegeven aan kinderen?

Deze lessen worden gegeven door Aqua and Move. Meer info vind je terug opaquaandmove.peepl.be.

Regels en voorschriften
Mag ik met een zwemshort zwemmen?

Ja, indien ze boven de knieën komen.
Raadpleeg hier onze kledijvoorschriften


Kan ik binnengaan in het subtropisch zwembad om mijn kinderen te zien?

Als je bij je kinderen wilt zijn, dien je badkledij te dragen en een entreebewijs te betalen.

Intern reglement

Het intern reglement kan je hier raadplegen.

SAFE Swim Zone

We werken samen aan een veilige zwemomgeving om jou en de andere bezoekers een fijne zwemervaring te bezorgen.
Om dit te realiseren wordt er SAFE Swim Zone gelanceerd. Dit is een IT-applicatie aan de kassa’s die bezoekers vanaf 12 jaar registreert aan de hand van de identiteitskaart.
Dankzij bezoekersregistraties is opvolging bij het niet-naleven van het intern reglement mogelijk.

Wat?
Identiteitskaarten worden ingelezen aan de kassa bij bezoekers vanaf 12 jaar.

Welke gegevens worden geregistreerd?
Naam, voornaam, geboortedatum, pasfoto, nationaal nummer en geslacht. 


Wat gebeurt er met mijn gegevens?
Gegevens worden tijdelijk geregistreerd in een beveiligde database en worden automatisch verwijderd na 72 uren, tenzij er overtredingen vastgesteld werden.
Na het vaststellen van een overtreding blijven de gegevens bewaard in de beveiligde database om accuraat te kunnen optreden indien er opnieuw overtredingen zouden vastgesteld worden.
De gegevens worden niet gebruikt voor commerciële doeleinden.

Kan ik mijn gegevens opvragen?
Je gegevens kunnen na je bezoek opgevraagd worden via email: rozebroeken@lago.be.

Breng bij je volgend bezoek dus zeker je identiteitskaart mee.


Meer info

Mogen mijn kinderen alleen komen zwemmen?

Kinderen jonger dan 10 jaar dienen vergezeld en onder toezicht van minstens 1 volwassene (+ 18 jaar) te zijn.

Bezoekers vanaf 12 jaar dienen hun identiteitskaart bij te hebben. Meer info kan je hier terugvinden.

Kinderen
Vanaf welke leeftijd worden kinderen toegelaten?

Kinderen jonger dan 3 maanden moeten nog eventjes wachten op een zwembeurt, zij worden omwille van veiligheidsredenen nog niet toegelaten in het zwemparadijs.

Mijn kinderen kunnen zwemmen, mogen zij alleen binnen?

Kinderen vanaf 10 jaar mogen alleen binnen.
Kinderen onder de 10 jaar moeten begeleid worden door een volwassene.

Kinderen vanaf 12 jaar dienen hun identiteitskaart bij te hebben. Meer info kan je hier terugvinden.

Let op!
Ben je 12 jaar of ouder? Breng altijd je identiteitskaart mee.

Breng bij elk bezoek je identiteitskaart mee. Een rijbewijs is niet geldig. Er worden verplichte bezoekersregistraties uitgevoerd aan de kassa’s.

Lees er hier alles over
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies om goed te functioneren en om je een betere en persoonlijkere gebruikservaring te bieden. Lees meer
Nee, bedankt