FAQ

Updates COVID-19
Is het zwembad open?
  • Ja, alle zones zijn geopend. 
  • Let wel op! 
    • Op voorhand reserveren of tickets aankopen via de webshop is verplicht! 
    • Covid Safe Ticket: verplicht vanaf 16 jaar voor een bezoek aan het subtropisch zwembad en het Rest-eau-café.
      Breng zeker ook je identiteitskaart mee!
    • Mondmaskers: vanaf zaterdag 20/11 geldt de mondmaskerplicht voor alle bezoekers vanaf 10 jaar (i.p.v. 12 jaar).
      Een mondmasker is verplicht in alle publieke ruimtes. Wanneer je het Rest-eau-café bezoekt, draag je altijd een mondmasker behalve aan tafel.
      Kom je naar het zwembad? Dan draag je je mondmasker tot in de kleedkamers.

Openingsuren Webshop

Is de wellnesszone open?
  • Ja, de wellnesszone is open.
    Je kan heerlijk komen genieten in de sauna, hammam of warme lagune.

Webshop

Zijn de kleedkamers of douches toegankelijk in het zwembadgedeelte?
  • Ja, de kleedkamers en douches zijn toegankelijk voor en na je zwembeurt. Gelieve de signalisatie in het zwembad op te volgen.
    Let wel op! In de kleedkamer draag je een mondmasker en beperk je je omkleedtijd.
Is het Rest-eau-café open?
  • Ja, het Rest-eau-café is open. Je hoeft geen reservatie te maken.
  • Let wel op! 
    • Covid Safe Ticket: verplicht vanaf 16 jaar voor een bezoek aan het subtropisch zwembad en het Rest-eau-café.
      Breng zeker ook je identiteitskaart mee!
    • Mondmaskers: vanaf zaterdag 20/11 geldt de mondmaskerplicht voor alle bezoekers vanaf 10 jaar (i.p.v. 12 jaar).
      Een mondmasker is verplicht in alle publieke ruimtes. Wanneer je het Rest-eau-café bezoekt, draag je altijd een mondmasker behalve aan tafel.
      Kom je naar het zwembad? Dan draag je je mondmasker tot in de kleedkamers.

Openingsuren

Moet ik nog steeds tickets reserveren?
  • Ja, online reserveren blijft verplicht. We werken nog steeds met een beperkte capaciteit maar dankzij de lange openingsuren vind je altijd een moment om de waterpret te beleven!
    • Altijd zeker van je plek 
    • Zicht op de beschikbare momenten en capaciteit
    • Nergens lang aanschuiven 
    • 100% genieten in alle rust

Webshop

Kan ik mijn zwembeurt verplaatsen?

    • Tot 24 uur voor je zwembeurt kan je zelf je reservatie of ticket verplaatsen naar een later tijdstip. Deze verplaatsing is momenteel kosteloos omwille van COVID-19.
      Zijn er geen tijdsloten meer vrij en kan je je zwembeurt niet verplaatsen naar een andere datum? Neem zo snel mogelijk contact op met het onthaal (telefonisch: 09 335 28 88om je zwembeurt te annuleren.
      Je zwemticket wordt terugbetaald in 'LAGO money', je online geldbeugel in de webshop. Je kan dit bedrag spenderen aan alle artikels in de webshops van alle LAGO zwempardijzen. Het saldo van je LAGO money is onbeperkt geldig in tijd en kan altijd opgevolgd worden in je profiel op de webshop.  
    • Kan ik mijn zwembeurt annuleren? 
      Annuleringen en verplaatsingen in minder dan 24 u voor je zwembeurt zijn enkel aanvaardbaar in geval van ziekte of overmacht en kunnen alleen telefonisch via het algemeen nummer van het zwembad.
      Let op! Annuleringen en verplaatsingen via mail, messenger of andere kanalen zijn niet geldig.  
    • Worden tickets terugbetaald op mijn bankrekening?
      Nee, een terugbetaling gebeurt in LAGO money, je online geldbeugel in de webshop. Hiermee kan je vlot én kosteloos je bezoek op een later tijdstip reserveren via de webshop.
      Wil je toch een terugbetaling op je bankrekening? Dan zal er 20% administratieve kost verrekend worden.
  • Verplaats mijn tickets


Moet ik een mondmasker dragen?
  • Ja, vanaf zaterdag 20/11 geldt de mondmaskerplicht voor alle bezoekers vanaf 10 jaar (i.p.v. 12 jaar).

    Je draagt een mondmasker in alle publieke zones: inkom, toiletten ... tot in de kleedkamers. Hier mag je je mondmasker ruilen voor je zwemkleding. Wanneer je je verplaatst in het Rest-eau-café moet je ook verplicht een mondmasker dragen. Aan tafel mag je het afnemen.

Heb ik een Covid Safe Ticket nodig voor een bezoek aan het zwemparadijs?
  • Ja, het Covid Safe Ticket is verplicht vanaf 16 jaar in alle horecagelegenheden. In het zwemparadijs is er ook de mogelijkheid om te genieten van een hapje en een drankje op het zwemmersterras. Daarom worden hier de horecaprotocollen gevolgd en is het tonen van het Covid Safe Ticket samen met je identiteitskaart verplicht.
  • Alle coronamaatregelen
Heb ik een Covid Safe Ticket nodig voor het sportbad?
  • Nee, je hebt geen Covid Safe Ticket nodig voor het sportbad. Voor het zwemparadijs moet je vanaf 16 jaar wel je Covid Safe Ticket samen met je identiteitskaart tonen aan de kassa. 
  • Alle coronamaatregelen
Ik heb geen Covid Safe Ticket. Wat met mijn abonnement of beurtenkaart voor het zwemparadijs?
  • Neem contact op met onze klantendienst via e-mail naar rozebroeken@lago.be om je abonnement of beurtenkaart tijdelijk te bevriezen.
Ik heb geen Covid Safe Ticket. Kan ik het verjaardagsfeestje naar een andere datum verplaatsen?
  • Sorry, het is niet mogelijk om je verjaardagsfeestje naar een andere datum te verplaatsen. Vraag aan andere begeleiders (18+) die wel een Covid Safe Ticket hebben om voor je in te springen.
Ik heb geen Covid Safe Ticket. Wat gebeurt er met mijn beurtenkaart voor aquasportlessen?
  • Neem contact op met onze klantendienst via e-mail naar rozebroeken@lago.be om je beurtenkaart te bevriezen.
Kan ik een verjaardagsfeestje reserveren?
  • Ja, je kan een verjaardagsfeestje reserveren via de webshop.
  • Lees voor je reserveert alle info door zodat je feestje veilig en zorgeloos verloopt.
  • Let wel op! 
    • Vanaf 16 jaar is het verplicht om je Covid Safe Ticket samen met je identiteitskaart te tonen aan de kassa.
    • Vanaf 12 jaar draag je een mondmasker in alle publieke binnenruimtes tot in de kleedkamers. In het zwembad zelf draag je geen mondmasker.
  • Ontdek alles over jouw verjaardagsfeestje

Kan ik met een groep (+10 personen) komen zwemmen?
  • Voorlopig kan je enkel online reserveren voor max. 10 personen.
    Heb je een groepsaanvraag? Neem contact op via het onthaal:
    Telefoon: 09 335 28 88 
    E-mail: rozebroeken@lago.be 
  • Onze directie bekijkt graag wat mogelijk is.
    Geef bij je aanvraag zeker de datum (met tijdstip) en aantal personen (mét aantal begeleiders) door. We helpen je graag verder.
Wordt de luchtkwaliteit gemeten?
  • CO²-meters
  • In het centrum werden voor de heropening meerder CO²-meters geplaatst. Hierdoor wordt de luchtkwaliteit voortdurend gemeten voor de veiligheid én gezondheid van de bezoekers.
    TIP: doe zelf de test en meet de waarden tijdens je bezoek. Je kan de waarden raadplegen door op de knop te druk.
  • Voldoende ventilatie en extra hygiëne in alle zones
    Alle LAGO zwembaden zijn uitgerust met de recentste technieken luchtgroepen. Er wordt gewerkt met maximale buitenlucht ventilatie. Zo geniet je binnen ook van de verse buitenlucht. Het poetspersoneel zorgt voor netheid en hygiëne in de kleedkamers zodat deze veilig gebruikt kunnen worden.  
Ik heb een mailtje gestuurd maar krijg geen antwoord. / Ik probeer te bellen maar krijg geen gehoor.

Onze onthaalmedewerkers krijgen door de heropening heel wat vragen binnenZij doen hun uiterste best om alle telefoons en mails zo snel mogelijke te beantwoorden. 
Gelieve rekening te houden met enige vertraging. Bedankt voor je begrip.  

Zijn de sporthallen open?

Ja, de sporthallen blijven geopend. 

Is B'eau Wellness open?

Ja, het schoonheidssalon is geopend. Hou zeker de social media in de gaten voor verdere updates.

Maak je je op voor een spetterende uitstap naar LAGO Gent Rozebroeken, maar zit je nog met een paar vragen?
Dan vind je je antwoord in dit overzicht met veelgestelde vragen. Toch niet gevonden? Contacteer ons.

Reservaties en tickets bestellen via de webshop
Ik heb problemen met mijn login, bestelling of betaling via de webshop. Wat nu?
  • Kijk eerst even of je je antwoord kan terugvinden in onze FAQ’s. Kon je het toch niet vinden? Onze medewerkers helpen je graag verder tijdens de kantooruren:
    - E-mail: rozebroeken@lago.be
    - Telefoon: 09 335 28 88 
    - Social media: stel je vraag via Facebook Messenger.
    Onze medewerkers doen hun uiterste best om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden. Hou rekening met een responstijd van 1 à 3 dagen. Dank je wel voor je begrip.
    Let op! Reservaties zijn niet mogelijk via e-mail, telefoon of social media.
  • Enkele tips: 
    - Om in alle comfort je tickets te bestellen, doe je dit best via je laptop of computer, niet met je smartphone.
    - Gebruik bij voorkeur Google Chrome als webbrowser en geen Internet Explorer.
Waar kan ik tickets aankopen of reserveren?
  • Reserveren en tickets aankopen kan enkel via de webshop.
    Let op! Reservaties per e-mail, telefoon of social media zijn niet mogelijk.
    Ga naar de webshop.
Is het nog steeds nodig om te reserveren of tickets aan te kopen via de webshop?
  • Ja. Om zeker te zijn van een plaatsje in het zwembad, raden we je aan om een ticket aan te kopen via de webshop. Soms zijn er last minute toch nog tickets beschikbaar en kan je aan de kassa een ticket aankopen. Hiervoor betaal je per ticket € 1,00 extra.
Kan ik aan de kassa een ticket aankopen of een reservatie maken?
  • De capaciteiten zijn momenteel beperkt. Om zeker te zijn van een plaatsje in het zwembad, raden we je aan om een ticket aan te kopen via de webshop. Soms zijn er last minute toch nog tickets beschikbaar en kan je aan de kassa een ticket aankopen. Hiervoor betaal je per ticket € 1,00 extra.
Hoe reserveer ik mijn tickets online?
  • Tickets aankopen voor een bezoek aan een LAGO zwemparadijs doe je eenvoudig en veilig in onze webshop. Kies voor tickets en selecteer het gewenste ticket. Duid in de kalender je gewenste datum en aankomsttijd aan. Stel je bezoek samen door de tickets toe te voegen volgens leeftijd en woonplaats. Het aantal tickets is momenteel beperkt tot 10 personen.
    • Nieuwe bezoeker? Meld je aan als nieuwe gebruiker en maak een account aan (op naam van een volwassene 16+).
    • Bestaande bezoeker? Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.
    • Je deed reeds aankopen op de webshop van een ander LAGO zwemparadijs of SpeelpuntLog in met je gebruikersnaam en wachtwoord die je hiervoor gebruikt.
  • Rond je bestelling verder af. Na je betaling ontvang je je e-ticket samen met je reserveringsbewijs in je mailbox. Print ze of bewaar ze bij voorkeur op je smartphone.
    TIP! Je kan je QR-code bewaren in een Passbook app of je e-tickets tonen vanaf je gsm-scherm. Je hoeft ze dus niet te printen, zo helpen we samen om water te sparen.
  • Problemen met inloggen of je bestelling? Contacteer de helpdesk via rozebroeken@lago.be
  • Bekijk de tutorial.
  •  
Ik kan niet meer dan 10 tickets bestellen. Hoe komt dit?
  • Momenteel zijn het aantal tickets per aankoop beperkt tot 10 omwille van COVID-19-maatregelen.
Er zijn geen tijdsloten meer vrij. Wanneer zijn er nieuwe beschikbaar?
  • Elke woensdagavond worden er nieuwe tijdsloten beschikbaar gesteld op onze webshop. 
Moet ik een account aanmaken om te kunnen reserveren?
  • Ja, om een ticket aan te kopen of een zwembeurt te reserveren dien je eerst een account aan te maken. Vanaf 16 jaar kan je een persoonlijk gebruikersprofiel aanmaken.
    Maak hier je account aan. 
  • Heb je ooit al aankopen gedaan via een webshop van de andere LAGO zwemparadijzen  of Speelpunt 
    Je kan dezelfde account gebruiken om je aan te melden.
  • Kocht je ooit een beurtenkaart of familiepas?
    Klik dan op wachtwoord vergeten en vul je e-mailadres in. Volg dan de richtlijnen in de e-mail die je ontvangt.
    Ontvang je geen e-mail? Neem dan contact via e-mail naar rozebroeken@lago.be en vermeld je naam, voornaam, postcode en geboortedatum. Onze klantendienst brengt je account in orde zodat je een bestelling kan plaatsen op onze webshop.
Vanaf welke leeftijd kan ik een account aanmaken?
  • Je kan een account aanmaken vanaf 16 jaar. Ben je jonger? Vraag aan één van je ouders om een persoonlijke login aan te maken en de tickets voor je te bestellen. Bij kinderen jonger dan 10 jaar moet er altijd één volwassene 18+ meezwemmen.
Het lukt me niet om een account aan te maken op de webshop.
  • Krijg je een melding dat je account reeds zou bestaan? 
    We controleren bij het aanmaken van een account of je gegevens al bestaan in onze database. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer je bij ons in het verleden een beurtenkaart of familiepas hebt aangekocht. Stuur een email naar rozebroeken@lago.be met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.
    Let op! Ben je jonger dan 16 jaar? In dit geval kan je zelf geen account aanmaken en vraag je aan je ouders om een ticket te bestellen. Bij kinderen jonger dan 10 jaar moet er altijd één volwassene 18+ meezwemmen.
Ik krijg een melding dat mijn account al bestaat. Wat nu?
  • We controleren bij het aanmaken van een account of je gegevens al bestaan in onze database. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer je bij ons in het verleden een beurtenkaart of familiepas hebt aangekocht. Stuur een email naar rozebroeken@lago.be met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.
  • Het zou ook kunnen dat je al een account aangemaakt hebt op onze webshop of op de webshop van een LAGO zwemparadijzen of Speelpunt? onze indoor speeltuin in Zwevegem.
    Klik in dit geval op ‘wachtwoord vergeten’.
    Krijg je geen e-mail toe? In dit geval zijn je gegevens vermoedelijk al in onze database maar beschikken we niet over je e-mailadres. Stuur een email naar rozebroeken@lago.be met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.
Wachtwoord vergeten werkt niet.
  • Controleer eerst even of je e-mailadres correct ingegeven werd.
  • Check ook zeker of er per ongeluk geen spatie achter je e-mailadres staat.
  • Probeerde je eerst om een nieuwe gebruiker aan te maken en kreeg je een melding dat je account al bestaat, waarna je op wachtwoord vergeten klikte? Vermoedelijk krijg je geen e-mail toe omdat we niet over je e-mailadres beschikken. We controleren bij het aanmaken van een account of je gegevens al in onze database aanwezig zijn. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer je bij ons in het verleden een beurtenkaart of familiepas hebt aangekocht. Stuur een email naar rozebroeken@lago.be met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.
  • Het zou ook kunnen dat je al een account aangemaakt hebt op onze webshop of op de webshop van een ander LAGO zwemparadijs of Speelpunt, onze indoor speeltuin in Zwevegem.
    Klik in dit geval op ‘wachtwoord vergeten’. 
    Krijg je geen e-mail toe? In dit geval zijn je gegevens vermoedelijk al in onze database maar beschikken we niet over je e-mailadres. Stuur een email naar rozebroeken@lago.be met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.
Welke browsers worden ondersteund?
  • Verouderde browsers zoals Internet Explorer worden niet ondersteund. Gebruik bij voorkeur Google Chrome als webbrowser.
  • Je kan reserveren via je gsm, computer of tablet. Wil je in alle comfort je tickets aankopen? Dan doe je dit best via je computer.
  • Merk je toch iets dat niet goed functioneert? Laat het ons via rozebroeken@lago.be weten dan kunnen we onze webshop optimaliseren om je surfervaring te verbeteren.
Hoe verloopt de betaling via de webshop? En welke betaalmiddelen kan ik gebruiken?
  • De betaling verloopt veilig via onze betaalpartner EnvisoPay. Je kan online betalen met Payconiq, Bancontact, credit card en iDEAL.
Ik ontvang geen e-tickets in mijn mailbox?
  • Check eerst of de e-tickets niet in je SPAM of ongewenste e-mail beland zijn. Het kan ook voorvallen dat de betaling via je bank wat op zich laat wachten. Ontvang je na 15 minuten nog geen e-mail met bevestiging van je aankoop, neem dan contact op via rozebroeken@lago.be.
Kan ik een beurtenkaart of familiepas aankopen via de webshop?
  • Nee, dit is niet mogelijk. Maar je kan wel al een gratis reservatie maken met familiepas of beurtenkaart in de webshop.  Op de dag van je bezoek breng je je identiteitskaart mee om je beurtenkaart of familiepas te kunnen aankopen. De betaling gebeurt aan de kassa. Je beurten worden onmiddellijk afgewaardeerd van je nieuwe kaart.
Ik heb een beurtenkaart, familiepas of abonnement. Moet ik ook reserveren?
  • De capaciteiten zijn nog steeds beperkt. Om het je zo comfortabel mogelijk te maken blijven we werken met reservaties via de webshop. Zo ben je zeker van je plaatsje in het zwembad en kan je zorgeloos genieten van een ontspannen moment.
Er staan geen beurten meer op mijn beurtenkaart of familiepas. Kan ik nog reserveren via de webshop?
  • Geen probleem, je kan alvast een gratis reservatie met familiepas of beurtenkaart maken op de webshop. Vraag op de dag van je bezoek aan de kassa om je beurtenkaart of familiepas te verlengen.
Kan ik mijn beurtenkaart of familiepas online verlengen?
  • Nee, maar we werken eraan om dit mogelijk te maken via de webshop. Momenteel kan je nog steeds je beurtenkaart of familiepas aan de kassa verlengen. Ook al heb je geen beurten meer op je kaart, je kan nog steeds reserveren met een familiepas of beurtenkaart op de webshop. Je vraagt op de dag van je bezoek aan de kassa om je familiepas of beurtenkaart te verlengen.
Kan ik mijn zwembeurt annuleren?
  • Annuleringen en verplaatsingen in minder dan 24 u voor je zwembeurt zijn enkel aanvaardbaar in geval van ziekte of overmacht en kunnen alleen telefonisch via het algemeen nummer van het zwembad: 09 335 28 88
    Let op! Annuleringen en verplaatsingen via mail, messenger of andere kanalen zijn niet geldig.
    Een terugbetaling van je tickets gebeurt in LAGO money, je online geldbeugel in de webshop. Hiermee kan je vlot én kosteloos je bezoek op een later tijdstip reserveren via de webshop.
    Wil je toch een terugbetaling op je bankrekening? Dan zal er 20% administratieve kost verrekend worden.
    TIP! Tot 24 uur voor je geplande zwembeurt kan je je tickets of reservatie zelf verplaatsen via je persoonlijk profiel
Kan ik mijn zwembeurt verplaatsen?
  • Tot 24 uur voor je zwembeurt kan je zelf je reservatie of ticket verplaatsen naar een later tijdstip via de webshop. Deze verplaatsing is momenteel kosteloos omwille van COVID-19.
    Zijn er geen tijdsloten meer vrij en kan je je zwembeurt niet verplaatsen naar een andere datum? Neem zo snel mogelijk contact op met het onthaal via 09 335 28 88  om je zwembeurt te annuleren.
    Je zwemticket wordt terugbetaald in 'LAGO money', je online geldbeugel in de webshop. Je kan dit bedrag spenderen aan alle artikels in de webshops van alle LAGO zwemparadijzen. Het saldo van je LAGO money is onbeperkt geldig in tijd en kan altijd opgevolgd worden in je profiel op de webshop.
    Hoe kan ik mijn tickets verplaatsen? 
Ik kan mijn zwembeurt niet meer verplaatsen via mijn profiel.
  • Volg stap voor stap hoe je je tickets of reservatie kan verplaatsen. Tot 24 uur voor je geplande zwembeurt kan je je tickets of reservatie zelf verplaatsen via je persoonlijk profiel op de webshop. Check dus zeker of deze termijn nog niet verstreken is. Ondervind je toch nog problemen, neem dan contact op met onze klantendienst via rozebroeken@lago.be.
Er zijn geen tijdsloten meer beschikbaar waardoor ik mijn ticket niet meer kan verplaatsen.
  • Neem zo snel mogelijk contact op met het onthaal via 09 335 28 88 om je zwembeurt te annuleren.
    Je zwemticket wordt terugbetaald in 'LAGO money', je online geldbeugel in de webshop. Je kan dit bedrag spenderen aan alle artikels in de webshops van alle LAGO zwemparadijzen. Het saldo van je LAGO money is onbeperkt geldig in tijd en kan altijd opgevolgd worden in je profiel op de webshop.
    Hoe verplaats ik mijn tickets?
Ben ik mijn beurt kwijt wanneer ik niet kom zwemmen?
  • Ja, je beurtenkaart of familiepas wordt automatisch afgewaardeerd. Tickets worden niet terugbetaald. Je kan je tot 24 uur voor je zwembeurt deze zelf nog verplaatsen via je webshopaccount. Annuleringen en verplaatsingen in minder dan 24 u voor je zwembeurt zijn enkel aanvaardbaar in geval van ziekte of overmacht en kunnen alleen telefonisch via het algemeen nummer van het zwembad: 09 335 28 88
    Let op! Annuleringen en verplaatsingen via mail, messenger of andere kanalen zijn niet geldig.
Wat is LAGO money?
  • Wanneer je een zwembeurt geannuleerd hebt, krijg je een terugbetaling in LAGO money, je online geldbeugel in de webshop. Je kan dit bedrag spenderen aan alle artikels in de webshops van alle LAGO zwemparadijzen. Je kan het ook gebruiken in het zwemparadijs op het zwemmersterras om je bestelling af te rekenen. In het Rest-eau-café wordt dit ook aanvaard als betaalmiddel. Het saldo van je LAGO money is onbeperkt geldig in tijd en kan je altijd raadplegen op je online profiel.
Wat is een voucher?
  • Een voucher bevat een code van 16 cijfers waarmee je een gratis ticket kan aankopen op onze webshop. Er zijn vouchers specifiek voor volwassenen en vouchers specifiek voor kinderen. Om ze in te ruilen doe je een aankoop in de webshop en vul je de code in het overzicht van je winkelmandje in bij ‘Code korting, voucher, cadeaubon’. Klik op toepassen en zie je korting verschijnen in het overzicht van je betaling.
    Heb je meerdere tickets aangeduid? Dan krijg je een extra veld te zien waarin je een extra code kan invullen wanneer je over meerdere vouchercodes beschikt. Ondervind je problemen bij je bestelling met een vouchercode? Neem contact op via rozebroeken@lago.be
Ik heb een voucher ontvangen. Kan ik deze inruilen op de webshop?
  • Ga naar de webshop, klik op ‘Tickets’, kies de datum en de gewenste aankomsttijd, selecteer vervolgens je tickets volgens woonplaats en leeftijd. Voeg ze toe aan je winkelmandje en klik op doorgaan. In het overzicht van je winkelmandje kan je je vouchercode bestaande uit 16 cijfers invullen bij ‘Code korting, voucher, cadeaubon’. Klik op toepassen en zie je korting verschijnen in het overzicht van je betaling.
    Heb je meerdere tickets aangeduid? Dan krijg je een extra veld te zien waarin je een extra code kan invullen wanneer je over meerdere vouchercodes beschikt. Ondervind je problemen bij je bestelling met een vouchercode? Neem contact op via rozebroeken@laog.be
Hoe kan ik mijn kortingscode gebruiken op de webshop?
  • Ga naar de webshop, klik op ‘Tickets’, kies de datum en de gewenste aankomsttijd, selecteer vervolgens je tickets volgens woonplaats en leeftijd. Voeg ze toe aan je winkelmandje en klik op doorgaan. In het overzicht van je winkelmandje kan je je kortingscode invullen bij ‘Code korting, voucher, cadeaubon’. Klik op toepassen en zie je korting verschijnen in het overzicht van je betaling. Ondervind je problemen bij je bestelling met een vouchercode? Neem contact op via rozebroeken@lago.be.
Hoe verkrijg ik een kortingscode?

Hou onze facebookpagina  en instagrampagina zeker in de gaten. Regelmatig verschijnen er nieuwe promoties en kan je een kortingscode te pakken krijgen.

Ik heb een LAGO-cadeaubon gekregen. Hoe kan ik deze inwisselen op de webshop?
  • Ga naar de webshop, klik op ‘Tickets’, kies de datum en de gewenste aankomsttijd, selecteer vervolgens je tickets volgens woonplaats en leeftijd. Voeg ze toe aan je winkelmandje en klik op doorgaan. In het overzicht van je winkelmandje kan je je code van je cadeaubon bestaande uit 18 karakters invullen bij ‘Code korting, voucher, cadeaubon’. Klik op toepassen en zie je korting verschijnen in het overzicht van je betaling.
    Ondervind je problemen bij je bestelling met een kortingscode? Neem contact op via rozebroeken@lago.be.
Bereikbaarheid klantendienst
Ik heb een vraag. Wanneer en hoe kan ik de klantendienst bereiken?
  • Kijk eerst even of je je antwoord kan terugvinden in onze FAQ’s. Kon je het toch niet vinden? Onze medewerkers helpen je graag verder tijdens de kantooruren:
    - E-mail: rozebroeken@lago.be
    - Telefoon: 09 335 28 88 
    - Social media: stel je vraag via Facebook Messenger.
    Onze medewerkers doen hun uiterste best om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden. Hou rekening met een responstijd van 1 à 3 dagen. Dank je wel voor je begrip.
    Let op! Reservaties zijn niet mogelijk via e-mail, telefoon of social media.
Ik heb een mailtje gestuurd maar krijg geen antwoord. / Ik probeer te bellen maar krijg geen gehoor.
  • Onze onthaalmedewerkers krijgen heel wat vragen binnen. Zij doen hun uiterste best om alle telefoons en e-mails zo snel mogelijke te beantwoorden.
    Hou rekening met een responstijd van 1 à 3 dagen. Dank je wel voor je begrip.
Heb je een klacht of een opmerking?
  • Was je niet tevreden over je bezoek? Alvast onze excuses voor je onaangename ervaring.
    We hechten veel belang aan de feedback van onze klanten. Dank je wel om je klacht door te geven via het klachtenplatform. Dit geeft ons de mogelijkheid om de kwaliteit van onze dienstverlening en ons aanbod te verbeteren.
    We behandelen je feedback zo snel mogelijk.
  • Mijn klacht melden 
Bereikbaarheid
Routebeschrijving - met de auto

Ons zwemparadijs bevindt zich op dit adres: Victor Braeckmanlaan 180, 9040 Gent. Er is gratis parkeerruimte voorzien voor alle bezoekers

Routebeschrijving - met de trein

Het station Gent-Dampoort ligt op 1,2 km van het zwembad.

TIP! Koop je tickets voor LAGO Gent Rozebroeken online en voeg een NMBS-code toe aan je winkelmandje om een Discovery Ticket aan te kopen. Hiermee reis je H/T met 50% korting naar je favoriet zwemparadijs.
Voor elke reiziger heb je een code nodig. Kinderen onder 12 jaar hebben geen treinticket en dus ook geen code nodig, zij mogen gratis met je mee reizen. Codes zijn enkel geldig op vertoon van geldig ticket voor het zwemparadijs op dezelfde dag van je reis.

Plan je reis met de trein.

Routebeschrijving - met de bus

Neem lijn 17 of 18 vanaf Dampoort richting Oostakker en stap af aan de halte ‘Sint Amandsberg-Jef Crickstraat’ (ter hoogte van het kruispunt): nog 100 meter te voet af te leggen

!! Lijn 17 en 18 bedienen voorlopig halte 'Sint-Amandsberg Jef-Crickstraat niet omwille van werken aan de straat. Als omleiding stoppen die lijnen ook aan halte 'Sint-Amandsberg Dienstencentrum' !!

Neem lijn 38, 39, 70, 76, 77 en stap af aan de halte ‘Sint-Amandsberg Dienstencentrum’ (op de Antwerpsesteenweg): nog 800 meter te voet af te leggen.

Routebeschrijving - met de fiets

Met deze fiets routeplanner kan je je fietstocht tot bij ons in kaart brengen.


Wist je trouwens dat je in onze fietsenstalling deelfietsen terugvindt? Het deelfietsensysteem van Donkey Republic is een back-to-many systeem. Dit wil zeggen dat er verspreid over de stad deelfietsen worden aangeboden in zogenaamde hubs waar gebruikers een fiets kunnen ontlenen. Op het einde van hun leenperiode zijn de gebruikers verplicht hun fiets opnieuw achter te laten bij zo’n hub. Onze fietsenstalling is één van die hubs. Cool, toch?

Openingsuren en rustige momenten
Wat zijn de openingsuren tijdens feestdagen?

Op feestdagen is het volledige complex open van 9u00 tot 18u00. De kassa’s sluiten één uur vroeger.

Wat zijn de vaste sluitingsdagen?

We zijn gesloten op deze data: 1 januari, 18 juni t.e.m. 22 juni 2018 (jaarlijks onderhoud), 24 december, 25 december & 31 december.

Wanneer kan ik, als particulier, baantjes komen trekken?

Het sportbad blijft doorlopend open. Kom je liever langs wanneer het minder druk is, kijk dan even de rustige zwemmomenten in de schoolweken van het 50 meterbad na:

Maandag:

08u30 - 08u50

12u00 - 13u30

16u00 - 17u30

Dinsdag:

07u30 - 08u50*

12u00 - 13u30

16u00 - 17u30

Woensdag:

07u30 - 08u50*

12u00 - 14u00

Donderdag:

07u30 - 08u50*

12u00 - 13u30

20u00 - 22u00**

Vrijdag:

08u30 - 08u50

12u00 - 13u30

16u00 - 17u30

Zaterdag:

17u00 - 19u00**

Zondag:

09u00 - 18u00


*Vroegzwemmen enkel met vooraf aangekochte 11 beurtenkaart. ** Alle banen zijn 50 meter lang en 2 meter diep.

Welke zijn de rustige openingsuren voor het subtropisch zwemparadijs?

Doorgaans tijdens schoolweken van maandag t.e.m. vrijdag (13u30-21u30). In de vakantie in de voormiddag.

Welke zijn de minder drukke momenten om een bezoek te brengen aan de sauna’s, bubbelbaden, …?

Er zijn enkele speciale wellness momenten voorzien in het badhuis uitsluitend voor volwassenen, senioren en ladies. Ook doorgaans op schooldagen van 13u30-22u00.

Faciliteiten
Waar kan ik de foto’s van de glijbaan terugvinden?

Sinds kort kan je de foto’s meteen doorsturen naar een emailadres naar keuze. Dit kan eenvoudig via de tablet die je onderaan het scherm vindt aan het einde van de glijbaan.

Hoe reserveer ik een sportterein?

Dit kan via de Sportdienst van Gent: 09 266 80 00 of sportdienst@stad.gent.be

Kan er een privéfeest / teambuilding georganiseerd worden bij Rozebroeken?

Lago Gent Rozebroeken kan op vele manieren samenwerken met jouw bedrijf en op verschillende niveaus van betekeniszijn voor jou. Alle informatie vind je terug op onze B2B-pagina.

Wat zijn de betalingsmogelijkheden?

Aan het onthaal, in onze brasserie en in de B’eau Wellness kan je betalen met:

  • cash
  • Bancontact, Maestro, Visa, MasterCard
  • cadeaubonnen van Lago Gent
  • sport -en cultuurcheques*
  • lidkaart Gezinsbond**

Aan de zwemmersbar kan je betalen met:

  • cash
  • Bancontact, Maestro, Visa, MasterCard
  • cadeaubonnen van Lago Gent

*Edenred/Sodexo-uitsluitend aan het onthaal
**Sport, spel en avontuur mét 10% ledenkorting van de Gezinsbond. Vergeet je lidkaart niet mee te nemen en spaar!

Formules en groepslessen
Wat houdt de familiepas in en hoelang is deze geldig?

De familiepas is een 10 beurtenkaart die je kan gebruiken voor het ganse gezin. Kom je op bezoek met 4 personen,dan worden er 4 beurten afgewaardeerd. Deze pas is 6 maanden geldig, vanaf de eerste dag van gebruik.

Waar vind ik het saldo en de geldigheidsduur van mijn abonnementen terug?

Aan de rechterzijde van het onthaal hangt een metalen bakje met scherm. Als je daar jouw polsband aanbiedt, verschijnthet resterend aantal beurten en de einddatum van jouw meerbeurtenkaart.

Ik ben geïnteresseerd in zwemlessen en aquasports voor volwassenen. Worden deze aangeboden en hoe schrijf ik me hiervoor in?

WaiWai by LAGO biedt verschillende lessenreeksen aan: learn 2 swim, crawl beginners, crawl gevorderden, zwemmen voor senioren, individuele zwemlessen, … Indien je interesse hebt hieromtrent, stuur een email naar waiwai.gent@lago.be.

Wordt er watergewenning en zwemles gegeven aan kinderen?

Deze lessen worden gegeven door WaiWai by Lago. Meer info vind je terug op www.lago.be/gent/waiwai 

Regels en voorschriften
Mag ik met een zwemshort zwemmen?

Ja, indien ze boven de knieën komen.
Raadpleeg hier onze kledijvoorschriften


Kan ik binnengaan in het subtropisch zwembad om mijn kinderen te zien?

Als je bij je kinderen wilt zijn, dien je badkledij te dragen en een entreebewijs te betalen.

Intern reglement

Het intern reglement kan je hier raadplegen.

Intern reglement COVID-19

Het intern reglement COVID-19 kan je hier raadplegen.

SAFE Swim Zone

We werken samen aan een veilige zwemomgeving om jou en de andere bezoekers een fijne zwemervaring te bezorgen.
Om dit te realiseren wordt er SAFE Swim Zone gelanceerd. Dit is een IT-applicatie aan de kassa’s die bezoekers vanaf 12 jaar registreert aan de hand van de identiteitskaart.
Dankzij bezoekersregistraties is opvolging bij het niet-naleven van het intern reglement mogelijk.

Wat?
Identiteitskaarten worden ingelezen aan de kassa bij bezoekers vanaf 12 jaar. Mensen zonder papieren brengen hun tijdelijke verblijfsvergunning mee als bewijs. We hebben een pasfoto en (tijdelijk) rijksregister nodig.
Let op! Rijbewijzen, personeelskaarten ... worden niet aanvaard. Alleen een eID is geldend.

Welke gegevens worden geregistreerd?
Naam, voornaam, geboortedatum, pasfoto, nationaal nummer en geslacht.

Wat gebeurt er met mijn gegevens?
Gegevens worden tijdelijk geregistreerd in een beveiligde database en worden automatisch verwijderd na 72 uren, tenzij er overtredingen vastgesteld werden.
Na het vaststellen van een overtreding blijven de gegevens bewaard in de beveiligde database om accuraat te kunnen optreden indien er opnieuw overtredingen zouden vastgesteld worden.
De gegevens worden niet gebruikt voor commerciële doeleinden.

Kan ik mijn gegevens opvragen?
Je gegevens kunnen na je bezoek opgevraagd worden via email: rozebroeken@lago.be.

Breng bij je volgend bezoek dus zeker je identiteitskaart mee. Heb je je identiteitskaart niet mee, dan wordt je ticket niet terugbetaald!

Meer info

Mogen mijn kinderen alleen komen zwemmen?

Kinderen jonger dan 10 jaar dienen vergezeld en onder toezicht van minstens 1 volwassene (+ 18 jaar) te zijn.

Bezoekers vanaf 12 jaar dienen hun identiteitskaart bij te hebben. Meer info kan je hier terugvinden.

Kinderen
Vanaf welke leeftijd worden kinderen toegelaten?

Kinderen jonger dan 3 maanden moeten nog eventjes wachten op een zwembeurt, zij worden omwille van veiligheidsredenen nog niet toegelaten in het zwemparadijs.

Mijn kinderen kunnen zwemmen, mogen zij alleen binnen?

Kinderen vanaf 10 jaar mogen alleen binnen.
Kinderen onder de 10 jaar moeten begeleid worden door een volwassene.

Kinderen vanaf 12 jaar dienen hun identiteitskaart bij te hebben. Meer info kan je hier terugvinden.

Klachten?
Heb je een opmerking of klacht?

Was je niet tevreden over je bezoek? Alvast onze excuses voor je onaangename ervaring.
We hechten veel belang aan de feedback van onze klanten.  Gelieve je klacht door te geven via het klachtenportaal. Dit geeft ons de mogelijkheid om de kwaliteit van onze dienstverlening en ons aanbod te verbeteren.
We behandelen deze zo snel mogelijk.

Klachtenplatform

Let op!
Ben je 12 jaar of ouder? Breng altijd je identiteitskaart mee.

Breng bij elk bezoek je identiteitskaart mee. Een rijbewijs is niet geldig. Er worden verplichte bezoekersregistraties uitgevoerd aan de kassa’s.

Lees er hier alles over
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies om goed te functioneren en om je een betere en persoonlijkere gebruikservaring te bieden. Lees meer
Nee, bedankt