Het sportbad blijft gesloten, maar het golfslagbad en buitenbad gaan open! Meer info

FAQ

Maak je je op voor een spetterende uitstap naar LAGO Gent Rozebroeken, maar zit je nog met een paar vragen?
Dan vind je je antwoord in dit overzicht met veelgestelde vragen. Toch niet gevonden? Contacteer ons.

Updates COVID-19
Is het zwembad open?

Wegens werkzaamheden is het sportbad voor onbepaalde duur gesloten, maar... goed nieuws! Het buitenbad en golfslagbad zijn geopend. 

Lees hier meer over de opening van het buitenbad en golfslagbad 


Het zwemparadijs, wellness, fitness en Rest-eau-café blijven gesloten voor onbepaalde duur om de verspreiding van COVID-19 af te remmen. Alleen samen kunnen we deze strijd winnen. LAGO volgt hiermee de opgelegde maatregelen van de overheid. 

Lees meer over de sluiting van het sportbad

Hoe lang blijft het zwemparadijs nog gesloten? / Wanneer kan ik weer tickets reserveren?

De sluiting is voor onbepaalde duur. LAGO volgt de opgelegde richtlijnen van de regering op.  
Wil je op de hoogte blijven van de heropening? Schrijf je hier in voor de nieuwsbrief omtrent COVID-19 updates of hou de website en social media in de gaten. 

Is het Rest-eau-café open?

Helaas, het Rest-eau-café blijft gesloten.

Is de wellness open?

Jammer genoeg niet. Vanaf maandag 8 maart 2021 kunnen privé sauna's weer aan het werk, maar de publieke wellness zoals in LAGO Gent Rozebroeken mag voorlopig nog niet geopend worden. Zowel het subtropisch zwembad als de wellness met sauna's, hamam en warme lagune blijven gesloten. We hopen dat we snel onze ontspanningsfaciliteiten weer voor je beschikbaar kunnen stellen.  

Moet je bij heropening nog steeds reserveren?

Ja, het online reservatiesysteem via de webshop blijft geldig 
Wil je op de hoogte blijven van de heropening? Schrijf je hier in voor de nieuwsbrief omtrent COVID-19 updates of hou de website en social media in de gaten. 

Ik heb een mailtje gestuurd maar krijg geen antwoord. / Ik probeer te bellen maar krijg geen gehoor.

Aangezien het zwembad gesloten is, zijn onze onthaalmedewerkers niet aan het werk. De mailbox wordt dan ook maar wekelijks nagekeken. Gelieve rekening te houden met enige vertraging. Bedankt voor je begrip.   
Wil je op de hoogte blijven van de heropening? Schrijf je hier in voor de nieuwsbrief omtrent COVID-19 updates of hou de website en social media in de gaten. 

Gaan de zwemlessen weer door?

Zwemlessen voor kinderen -12 jaar worden opnieuw opgenomen. De zwemacademie neemt contact op met alle ouders van kinderen in of leden van de zwemacademie. 
Wil je op de hoogte blijven? Schrijf je hier in voor de nieuwsbrief omtrent COVID-19 updates of hou de website en social media in de gaten.

Gaan de aquasportlessen weer door?

Aquasportlessen kunnen helaas nog niet doorgaan. Zodra dit weer mogelijk is, communiceren we deze info via onze website en social media. 

Wat met mijn abonnement of beurtenkaart voor het zwemparadijs/sportbad?

Alle abonnementen voor het SPORTBAD zullen verlengd worden met 50 dagen 
Alle abonnementen voor het zwemparadijs zullen verlengd worden met een langere periode cfr. de vorige sluiting. We communiceren meer hierover bij de heropening.    
Wil je op de hoogte blijven? Schrijf je hier in voor de nieuwsbrief omtrent COVID-19 updates of hou de website en social media in de gaten

Krijg ik mijn tickets die ik reserveerde terugbetaald?

Je tickets die je reserveerde voor een zwembeurt vanaf 29 oktober worden geannuleerd. Het bedrag dat je hiervoor betaalde wordt gratis overgezet in de geldbeugel op je accountJkan dit gebruiken als betaalmiddel bij het afrekenen van je winkelmandje op de webshop wanneer LAGO zwemparadijzen weer geopend isHet tegoed blijft onbeperkt geldig. 
Jkan de terugbetaling nakijken in je webshopaccount: log in met je persoonlijke gegevens en ga bovenaan naar het menu ‘Mijn profiel’. Selecteer ‘Historiek en overzichten’ en kies in de dropdown ‘-- Selecteer het gewenste overzicht --’ voor ‘Mijn geldbeugel’. 

Zijn de sporthallen open?

Ja, de sporthallen blijven geopend. 

Is B'eau Wellness open?

Ja, het schoonheidssalon is geopend. Hou zeker de social media in de gaten voor verdere updates.

Kan ik mijn zwembeurt verplaatsen?
  • Zwembeurt verplaatsen/aanpassen
    Vertoon jij of iemand in jouw gezelschap ziektesymptomen? Stel je zwembadbezoek dan uit. Via je persoonlijk profiel kan je je zwembeurt zelf verplaatsen naar een later tijdstip.
    Je kan je zwembeurt best verplaatsen of annuleren 24u voor je bezoek*.
    Kan je je zwembeurt niet verplaatsen naar een andere datum? Dan annuleer je best je zwembeurt. Je bent je geld niet kwijt, dit wordt verplaatst naar je 'online geldbeugel' in de webshop. (meer info hieronder)
    *Als de zwembeurt al plaatsgevonden heeft, neem je zo snel mogelijk contact op met het onthaal (telefonisch: 09 335 28 88 ) of via helpdesk om terug te plaatsen in geldbeugel (indien betaling reeds plaats heeft gevonden).
    Verplaatsen naar verder in toekomst kan, enkel naar de toekomstige vrije tijdsloten, neem je zo snel mogelijk contact op met het onthaal (telefonisch: 09 335 28 88 ) of via helpdesk om terug te plaatsen in geldbeugel (indien betaling reeds plaats heeft gevonden).
    ! Opgelet: nieuwe tarieven vanaf 1 januari. Zwembeurt verplaatsen naar een datum vanaf 2 januari? Mogelijk komt de prijs van je bestelde ticket niet overeen met het nieuwe ticket die je wil bestellen. Neem contact op met helpdesk (webshop@lago.be).

Verplaats mijn tickets

  • Zwembeurt annuleren
    Ben je ziek en kan je je zwembeurt niet verplaatsen naar een andere datum? Je kan je zwembeurt kosteloos annuleren tot 24u voor je bezoek.
    Bij annulatie zal het bedrag geplaatst worden op je webshopprofiel in de 'online geldbeugel'. Je kan dit bedrag spenderen aan alle artikels in de webshop van LAGO. Je bent je geld dus niet kwijt.
    Zo kan je vlot je nieuw bezoek reserveren. Het bedrag in de 'geldbeugel' heeft geen vervaldatum. Je hoeft dit niet op te gebruiken voor een bepaalde datum maar blijft steeds geldig en kan ten alle tijden gebruikt worden.
  • Worden tickets terugbetaald?
    We raden je aan om gebruik te maken van de 'online geldbeugel'. Zo kan je vlot én kosteloos je bezoek op een later tijdstip reserveren.
    Wil je toch een terugbetaling? Dan zal er 20% administratieve kost verrekend worden.
Bereikbaarheid
Routebeschrijving - met de auto

Ons zwemparadijs bevindt zich op dit adres: Victor Braeckmanlaan 180, 9040 Gent. Er is gratis parkeerruimte voorzien voor alle bezoekers

Routebeschrijving - met de trein

Het station Gent-Dampoort ligt op 1,2 km van het zwembad. Voor alle mogelijke treinverbindingen, klik op volgende link: www.b-rail.be

Routebeschrijving - met de bus

Neem lijn 17 of 18 vanaf Dampoort richting Oostakker en stap af aan de halte ‘Sint Amandsberg-Jef Crickstraat’ (ter hoogte van het kruispunt): nog 100 meter te voet af te leggen

!! Lijn 17 en 18 bedienen voorlopig halte 'Sint-Amandsberg Jef-Crickstraat niet omwille van werken aan de straat. Als omleiding stoppen die lijnen ook aan halte 'Sint-Amandsberg Dienstencentrum' !!

Neem lijn 38, 39, 70, 76, 77 en stap af aan de halte ‘Sint-Amandsberg Dienstencentrum’ (op de Antwerpsesteenweg): nog 800 meter te voet af te leggen.

Routebeschrijving - met de fiets

Met deze fiets routeplanner kan je je fietstocht tot bij ons in kaart brengen.


Wist je trouwens dat je in onze fietsenstalling deelfietsen terugvindt? Het deelfietsensysteem van Donkey Republic is een back-to-many systeem. Dit wil zeggen dat er verspreid over de stad deelfietsen worden aangeboden in zogenaamde hubs waar gebruikers een fiets kunnen ontlenen. Op het einde van hun leenperiode zijn de gebruikers verplicht hun fiets opnieuw achter te laten bij zo’n hub. Onze fietsenstalling is één van die hubs. Cool, toch?

Openingsuren en rustige momenten
Wat zijn de openingsuren tijdens feestdagen?

Op feestdagen is het volledige complex open van 9u00 tot 18u00. De kassa’s sluiten één uur vroeger.

Wat zijn de vaste sluitingsdagen?

We zijn gesloten op deze data: 1 januari, 18 juni t.e.m. 22 juni 2018 (jaarlijks onderhoud), 24 december, 25 december & 31 december.

Wanneer kan ik, als particulier, baantjes komen trekken?

Het sportbad blijft doorlopend open. Kom je liever langs wanneer het minder druk is, kijk dan even de rustige zwemmomenten in de schoolweken van het 50 meterbad na:

Maandag:

08u30 - 08u50

12u00 - 13u30

16u00 - 17u30

Dinsdag:

07u30 - 08u50*

12u00 - 13u30

16u00 - 17u30

Woensdag:

07u30 - 08u50*

12u00 - 14u00

Donderdag:

07u30 - 08u50*

12u00 - 13u30

20u00 - 22u00**

Vrijdag:

08u30 - 08u50

12u00 - 13u30

16u00 - 17u30

Zaterdag:

17u00 - 19u00**

Zondag:

09u00 - 18u00


*Vroegzwemmen enkel met vooraf aangekochte 11 beurtenkaart. ** Alle banen zijn 50 meter lang en 2 meter diep.

Welke zijn de rustige openingsuren voor het subtropisch zwemparadijs?

Doorgaans tijdens schoolweken van maandag t.e.m. vrijdag (13u30-21u30). In de vakantie in de voormiddag.

Welke zijn de minder drukke momenten om een bezoek te brengen aan de sauna’s, bubbelbaden, …?

Er zijn enkele speciale wellness momenten voorzien in het badhuis uitsluitend voor volwassenen, senioren en ladies. Ook doorgaans op schooldagen van 13u30-22u00.

Faciliteiten
Waar kan ik de foto’s van de glijbaan terugvinden?

Sinds kort kan je de foto’s meteen doorsturen naar een emailadres naar keuze. Dit kan eenvoudig via de tablet die je onderaan het scherm vindt aan het einde van de glijbaan.

Hoe reserveer ik een sportterein?

Dit kan via de Sportdienst van Gent: 09 266 80 00 of sportdienst@stad.gent.be

Kan er een privéfeest / teambuilding georganiseerd worden bij Rozebroeken?

Lago Gent Rozebroeken kan op vele manieren samenwerken met jouw bedrijf en op verschillende niveaus van betekeniszijn voor jou. Alle informatie vind je terug op onze B2B-pagina.

Wat zijn de betalingsmogelijkheden?

Aan het onthaal, in onze brasserie en in de B’eau Wellness kan je betalen met:

  • cash
  • Bancontact, Maestro, Visa, MasterCard
  • cadeaubonnen van Lago Gent
  • sport -en cultuurcheques*
  • lidkaart Gezinsbond**

Aan de zwemmersbar kan je betalen met:

  • cash
  • Bancontact, Maestro, Visa, MasterCard
  • cadeaubonnen van Lago Gent

*Edenred/Sodexo-uitsluitend aan het onthaal
**Sport, spel en avontuur mét 10% ledenkorting van de Gezinsbond. Vergeet je lidkaart niet mee te nemen en spaar!

Formules en groepslessen
Wat houdt de familiepas in en hoelang is deze geldig?

De familiepas is een 10 beurtenkaart die je kan gebruiken voor het ganse gezin. Kom je op bezoek met 4 personen,dan worden er 4 beurten afgewaardeerd. Deze pas is 6 maanden geldig, vanaf de eerste dag van gebruik.

Waar vind ik het saldo en de geldigheidsduur van mijn abonnementen terug?

Aan de rechterzijde van het onthaal hangt een metalen bakje met scherm. Als je daar jouw polsband aanbiedt, verschijnthet resterend aantal beurten en de einddatum van jouw meerbeurtenkaart.

Ik ben geïnteresseerd in zwemlessen en aquasports voor volwassenen. Worden deze aangeboden en hoe schrijf ik me hiervoor in?

WaiWai by LAGO biedt verschillende lessenreeksen aan: learn 2 swim, crawl beginners, crawl gevorderden, zwemmen voor senioren, individuele zwemlessen, … Indien je interesse hebt hieromtrent, stuur een email naar waiwai.gent@lago.be.

Wordt er watergewenning en zwemles gegeven aan kinderen?

Deze lessen worden gegeven door WaiWai by Lago. Meer info vind je terug op www.lago.be/gent/waiwai 

Regels en voorschriften
Mag ik met een zwemshort zwemmen?

Ja, indien ze boven de knieën komen.
Raadpleeg hier onze kledijvoorschriften


Kan ik binnengaan in het subtropisch zwembad om mijn kinderen te zien?

Als je bij je kinderen wilt zijn, dien je badkledij te dragen en een entreebewijs te betalen.

Intern reglement

Het intern reglement kan je hier raadplegen.

Intern reglement COVID-19

Het intern reglement COVID-19 kan je hier raadplegen.

SAFE Swim Zone

We werken samen aan een veilige zwemomgeving om jou en de andere bezoekers een fijne zwemervaring te bezorgen.
Om dit te realiseren wordt er SAFE Swim Zone gelanceerd. Dit is een IT-applicatie aan de kassa’s die bezoekers vanaf 12 jaar registreert aan de hand van de identiteitskaart.
Dankzij bezoekersregistraties is opvolging bij het niet-naleven van het intern reglement mogelijk.

Wat?
Identiteitskaarten worden ingelezen aan de kassa bij bezoekers vanaf 12 jaar.

Welke gegevens worden geregistreerd?
Naam, voornaam, geboortedatum, pasfoto, nationaal nummer en geslacht. 


Wat gebeurt er met mijn gegevens?
Gegevens worden tijdelijk geregistreerd in een beveiligde database en worden automatisch verwijderd na 72 uren, tenzij er overtredingen vastgesteld werden.
Na het vaststellen van een overtreding blijven de gegevens bewaard in de beveiligde database om accuraat te kunnen optreden indien er opnieuw overtredingen zouden vastgesteld worden.
De gegevens worden niet gebruikt voor commerciële doeleinden.

Kan ik mijn gegevens opvragen?
Je gegevens kunnen na je bezoek opgevraagd worden via email: rozebroeken@lago.be.

Breng bij je volgend bezoek dus zeker je identiteitskaart mee.


Meer info

Mogen mijn kinderen alleen komen zwemmen?

Kinderen jonger dan 10 jaar dienen vergezeld en onder toezicht van minstens 1 volwassene (+ 18 jaar) te zijn.

Bezoekers vanaf 12 jaar dienen hun identiteitskaart bij te hebben. Meer info kan je hier terugvinden.

Kinderen
Vanaf welke leeftijd worden kinderen toegelaten?

Kinderen jonger dan 3 maanden moeten nog eventjes wachten op een zwembeurt, zij worden omwille van veiligheidsredenen nog niet toegelaten in het zwemparadijs.

Mijn kinderen kunnen zwemmen, mogen zij alleen binnen?

Kinderen vanaf 10 jaar mogen alleen binnen.
Kinderen onder de 10 jaar moeten begeleid worden door een volwassene.

Kinderen vanaf 12 jaar dienen hun identiteitskaart bij te hebben. Meer info kan je hier terugvinden.

Let op!
Ben je 12 jaar of ouder? Breng altijd je identiteitskaart mee.

Breng bij elk bezoek je identiteitskaart mee. Een rijbewijs is niet geldig. Er worden verplichte bezoekersregistraties uitgevoerd aan de kassa’s.

Lees er hier alles over
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies om goed te functioneren en om je een betere en persoonlijkere gebruikservaring te bieden. Lees meer
Nee, bedankt