Eindelijk! Je favoriet zwemparadijs is open. Het sportbad opent op 1 juli. Reserveer snel je tickets via de webshop. Meer info

FAQ

Maak je je op voor een spetterende uitstap naar LAGO Gent Rozebroeken, maar zit je nog met een paar vragen?
Dan vind je je antwoord in dit overzicht met veelgestelde vragen. Toch niet gevonden? Contacteer ons.

Updates COVID-19
Is het zwembad open?

Wegens werkzaamheden is het sportbad voor onbepaalde duur gesloten, maar... goed nieuws! Het buitenbad en golfslagbad zijn geopend. 

Lees hier meer over de opening van het buitenbad en golfslagbad 


Het zwemparadijs met wellnesszone, LAGO CLUB fitness en het Rest-eau-café openen op 9 juni volgens het afgekondigd zomerplan. Een drankje en een hapje op het terras van het Rest-eau-café is weer mogelijk vanaf 8 mei.

Openingsuren Webshop

Is de wellnesszone open?
  • Volgens het afgekondigd zomerplan mag het zwemparadijs met wellnesszone weer openen op 9 juni 2021. 
    De ticketverkoop start op 2 juni.

Webshop

Is het Rest-eau-café open?

Het Rest-eau-café opent op 9 juni volgens het afgekondigd zomerplan. Een drankje en een hapje op het terras van het Rest-eau-café is weer mogelijk vanaf 8 mei.

Openingsuren

Zijn de kleedkamers of douches toegankelijk?
  • Ja, de kleedkamers en douches zijn toegankelijk voor en na je zwembeurt. Gelieve de signalisatie in het zwembad op te volgen.
    Opgelet: haardroger kunnen helaas nog niet gebruikt worden. 
  • LAGO volgt hierbij het Ministerieel Besluit van de overheid op.
Wanneer opent het zwemparadijs? / Vanaf wanneer kan ik tickets bestellen?

Volgens het afgekondigd zomerplan mag het zwemparadijs weer openen op 9 juni 2021. 
De ticketverkoop start op 2 juni.

Webshop

Moet ik nog steeds reserveren?

Ja, het online reservatiesysteem via de webshop blijft geldig

Webshop

Kan ik mijn zwembeurt verplaatsen?

    • Tot 24 uur voor je zwembeurt kan je zelf je reservatie of ticket verplaatsen naar een later tijdstip. Deze verplaatsing is momenteel kosteloos omwille van COVID-19.
      Zijn er geen tijdsloten meer vrij en kan je je zwembeurt niet verplaatsen naar een andere datum? Neem zo snel mogelijk contact op met het onthaal (telefonisch: 09 335 28 88om je zwembeurt te annuleren.
      Je zwemticket wordt terugbetaald in 'LAGO money', je online geldbeugel in de webshop. Je kan dit bedrag spenderen aan alle artikels in de webshops van alle LAGO zwempardijzen. Het saldo van je LAGO money is onbeperkt geldig in tijd en kan altijd opgevolgd worden in je profiel op de webshop.  
    • Kan ik mijn zwembeurt annuleren? 
      Annuleringen en verplaatsingen in minder dan 24 u voor je zwembeurt zijn enkel aanvaardbaar in geval van ziekte of overmacht en kunnen alleen telefonisch via het algemeen nummer van het zwembad.
      Let op! Annuleringen en verplaatsingen via mail, messenger of andere kanalen zijn niet geldig.  
    • Worden tickets terugbetaald op mijn bankrekening?
      Nee, een terugbetaling gebeurt in LAGO money, je online geldbeugel in de webshop. Hiermee kan je vlot én kosteloos je bezoek op een later tijdstip reserveren via de webshop.
      Wil je toch een terugbetaling op je bankrekening? Dan zal er 20% administratieve kost verrekend worden.
  • Verplaats mijn tickets


Wat met mijn cadeaubon, abonnement of beurtenkaart voor het zwemparadijs/sportbad?

Alle abonnementen voor het SPORTBAD werden verlengd met 50 dagen 
Alle abonnementen voor het ZWEMPARADIJS en cadeaubonnen zullen verlengd worden met 8 maanden.
De verlenging gebeurt automatisch. Je hoeft hier zelf niets voor te doen.  

Kan ik een verjaardagsfeestje reserveren?
  • Nee, voorlopig is dit niet mogelijk.
    LAGO volgt hierbij de opgelegde richtlijnen op van de overheid.
    Hou zeker onze website en social media in de gaten voor alle updates.
Gaan de aquasportlessen weer door?

Aquasportlessen kunnen helaas nog niet doorgaan. Zodra dit weer mogelijk is, communiceren we deze info via onze website en social media. 

Kan ik met een groep (+10 personen) komen zwemmen?
  • Voorlopig kan je enkel online reserveren voor max. 10 personen.
    Heb je een groepsaanvraag voor de zomervakantie? Neem contact op via het onthaal:rozebroeken@lago.be 
Wordt de luchtkwaliteit gemeten?
  • NIEUW - CO²-meters
  • In het centrum werden voor de heropening meerder CO²-meters geplaatst. Hierdoor wordt de luchtkwaliteit voortdurend gemeten voor de veiligheid én gezondheid van de bezoekers.
    TIP: doe zelf de test en meet de waarden tijdens je bezoek. Je kan de waarden raadplegen door op de knop te druk.
  • Voldoende ventilatie en extra hygiëne in alle zones
    Alle LAGO zwembaden zijn uitgerust met de recentste technieken luchtgroepen. Er wordt gewerkt met maximale buitenlucht ventilatie. Zo geniet je binnen ook van de verse buitenlucht. Het poetspersoneel zorgt voor netheid en hygiëne in de kleedkamers zodat deze veilig gebruikt kunnen worden.  
Zijn de sporthallen open?

Ja, de sporthallen blijven geopend. 

Is B'eau Wellness open?

Ja, het schoonheidssalon is geopend. Hou zeker de social media in de gaten voor verdere updates.

Ik heb een mailtje gestuurd maar krijg geen antwoord. / Ik probeer te bellen maar krijg geen gehoor.

Onze onthaalmedewerkers krijgen door de heropening heel wat vragen binnenZij doen hun uiterste best om alle telefoons en mails zo snel mogelijke te beantwoorden. 
Gelieve rekening te houden met enige vertraging. Bedankt voor je begrip.  

Bereikbaarheid
Routebeschrijving - met de auto

Ons zwemparadijs bevindt zich op dit adres: Victor Braeckmanlaan 180, 9040 Gent. Er is gratis parkeerruimte voorzien voor alle bezoekers

Routebeschrijving - met de trein

Het station Gent-Dampoort ligt op 1,2 km van het zwembad.

TIP! Koop je tickets voor LAGO Gent Rozebroeken online en voeg een NMBS-code toe aan je winkelmandje om een Discovery Ticket aan te kopen. Hiermee reis je H/T met 50% korting naar je favoriet zwemparadijs.
Voor elke reiziger heb je een code nodig. Kinderen onder 12 jaar hebben geen treinticket en dus ook geen code nodig, zij mogen gratis met je mee reizen. Codes zijn enkel geldig op vertoon van geldig ticket voor het zwemparadijs op dezelfde dag van je reis.

Plan je reis met de trein.

Routebeschrijving - met de bus

Neem lijn 17 of 18 vanaf Dampoort richting Oostakker en stap af aan de halte ‘Sint Amandsberg-Jef Crickstraat’ (ter hoogte van het kruispunt): nog 100 meter te voet af te leggen

!! Lijn 17 en 18 bedienen voorlopig halte 'Sint-Amandsberg Jef-Crickstraat niet omwille van werken aan de straat. Als omleiding stoppen die lijnen ook aan halte 'Sint-Amandsberg Dienstencentrum' !!

Neem lijn 38, 39, 70, 76, 77 en stap af aan de halte ‘Sint-Amandsberg Dienstencentrum’ (op de Antwerpsesteenweg): nog 800 meter te voet af te leggen.

Routebeschrijving - met de fiets

Met deze fiets routeplanner kan je je fietstocht tot bij ons in kaart brengen.


Wist je trouwens dat je in onze fietsenstalling deelfietsen terugvindt? Het deelfietsensysteem van Donkey Republic is een back-to-many systeem. Dit wil zeggen dat er verspreid over de stad deelfietsen worden aangeboden in zogenaamde hubs waar gebruikers een fiets kunnen ontlenen. Op het einde van hun leenperiode zijn de gebruikers verplicht hun fiets opnieuw achter te laten bij zo’n hub. Onze fietsenstalling is één van die hubs. Cool, toch?

Openingsuren en rustige momenten
Wat zijn de openingsuren tijdens feestdagen?

Op feestdagen is het volledige complex open van 9u00 tot 18u00. De kassa’s sluiten één uur vroeger.

Wat zijn de vaste sluitingsdagen?

We zijn gesloten op deze data: 1 januari, 18 juni t.e.m. 22 juni 2018 (jaarlijks onderhoud), 24 december, 25 december & 31 december.

Wanneer kan ik, als particulier, baantjes komen trekken?

Het sportbad blijft doorlopend open. Kom je liever langs wanneer het minder druk is, kijk dan even de rustige zwemmomenten in de schoolweken van het 50 meterbad na:

Maandag:

08u30 - 08u50

12u00 - 13u30

16u00 - 17u30

Dinsdag:

07u30 - 08u50*

12u00 - 13u30

16u00 - 17u30

Woensdag:

07u30 - 08u50*

12u00 - 14u00

Donderdag:

07u30 - 08u50*

12u00 - 13u30

20u00 - 22u00**

Vrijdag:

08u30 - 08u50

12u00 - 13u30

16u00 - 17u30

Zaterdag:

17u00 - 19u00**

Zondag:

09u00 - 18u00


*Vroegzwemmen enkel met vooraf aangekochte 11 beurtenkaart. ** Alle banen zijn 50 meter lang en 2 meter diep.

Welke zijn de rustige openingsuren voor het subtropisch zwemparadijs?

Doorgaans tijdens schoolweken van maandag t.e.m. vrijdag (13u30-21u30). In de vakantie in de voormiddag.

Welke zijn de minder drukke momenten om een bezoek te brengen aan de sauna’s, bubbelbaden, …?

Er zijn enkele speciale wellness momenten voorzien in het badhuis uitsluitend voor volwassenen, senioren en ladies. Ook doorgaans op schooldagen van 13u30-22u00.

Faciliteiten
Waar kan ik de foto’s van de glijbaan terugvinden?

Sinds kort kan je de foto’s meteen doorsturen naar een emailadres naar keuze. Dit kan eenvoudig via de tablet die je onderaan het scherm vindt aan het einde van de glijbaan.

Hoe reserveer ik een sportterein?

Dit kan via de Sportdienst van Gent: 09 266 80 00 of sportdienst@stad.gent.be

Kan er een privéfeest / teambuilding georganiseerd worden bij Rozebroeken?

Lago Gent Rozebroeken kan op vele manieren samenwerken met jouw bedrijf en op verschillende niveaus van betekeniszijn voor jou. Alle informatie vind je terug op onze B2B-pagina.

Wat zijn de betalingsmogelijkheden?

Aan het onthaal, in onze brasserie en in de B’eau Wellness kan je betalen met:

  • cash
  • Bancontact, Maestro, Visa, MasterCard
  • cadeaubonnen van Lago Gent
  • sport -en cultuurcheques*
  • lidkaart Gezinsbond**

Aan de zwemmersbar kan je betalen met:

  • cash
  • Bancontact, Maestro, Visa, MasterCard
  • cadeaubonnen van Lago Gent

*Edenred/Sodexo-uitsluitend aan het onthaal
**Sport, spel en avontuur mét 10% ledenkorting van de Gezinsbond. Vergeet je lidkaart niet mee te nemen en spaar!

Formules en groepslessen
Wat houdt de familiepas in en hoelang is deze geldig?

De familiepas is een 10 beurtenkaart die je kan gebruiken voor het ganse gezin. Kom je op bezoek met 4 personen,dan worden er 4 beurten afgewaardeerd. Deze pas is 6 maanden geldig, vanaf de eerste dag van gebruik.

Waar vind ik het saldo en de geldigheidsduur van mijn abonnementen terug?

Aan de rechterzijde van het onthaal hangt een metalen bakje met scherm. Als je daar jouw polsband aanbiedt, verschijnthet resterend aantal beurten en de einddatum van jouw meerbeurtenkaart.

Ik ben geïnteresseerd in zwemlessen en aquasports voor volwassenen. Worden deze aangeboden en hoe schrijf ik me hiervoor in?

WaiWai by LAGO biedt verschillende lessenreeksen aan: learn 2 swim, crawl beginners, crawl gevorderden, zwemmen voor senioren, individuele zwemlessen, … Indien je interesse hebt hieromtrent, stuur een email naar waiwai.gent@lago.be.

Wordt er watergewenning en zwemles gegeven aan kinderen?

Deze lessen worden gegeven door WaiWai by Lago. Meer info vind je terug op www.lago.be/gent/waiwai 

Regels en voorschriften
Mag ik met een zwemshort zwemmen?

Ja, indien ze boven de knieën komen.
Raadpleeg hier onze kledijvoorschriften


Kan ik binnengaan in het subtropisch zwembad om mijn kinderen te zien?

Als je bij je kinderen wilt zijn, dien je badkledij te dragen en een entreebewijs te betalen.

Intern reglement

Het intern reglement kan je hier raadplegen.

Intern reglement COVID-19

Het intern reglement COVID-19 kan je hier raadplegen.

SAFE Swim Zone

We werken samen aan een veilige zwemomgeving om jou en de andere bezoekers een fijne zwemervaring te bezorgen.
Om dit te realiseren wordt er SAFE Swim Zone gelanceerd. Dit is een IT-applicatie aan de kassa’s die bezoekers vanaf 12 jaar registreert aan de hand van de identiteitskaart.
Dankzij bezoekersregistraties is opvolging bij het niet-naleven van het intern reglement mogelijk.

Wat?
Identiteitskaarten worden ingelezen aan de kassa bij bezoekers vanaf 12 jaar.

Welke gegevens worden geregistreerd?
Naam, voornaam, geboortedatum, pasfoto, nationaal nummer en geslacht. 


Wat gebeurt er met mijn gegevens?
Gegevens worden tijdelijk geregistreerd in een beveiligde database en worden automatisch verwijderd na 72 uren, tenzij er overtredingen vastgesteld werden.
Na het vaststellen van een overtreding blijven de gegevens bewaard in de beveiligde database om accuraat te kunnen optreden indien er opnieuw overtredingen zouden vastgesteld worden.
De gegevens worden niet gebruikt voor commerciële doeleinden.

Kan ik mijn gegevens opvragen?
Je gegevens kunnen na je bezoek opgevraagd worden via email: rozebroeken@lago.be.

Breng bij je volgend bezoek dus zeker je identiteitskaart mee.


Meer info

Mogen mijn kinderen alleen komen zwemmen?

Kinderen jonger dan 10 jaar dienen vergezeld en onder toezicht van minstens 1 volwassene (+ 18 jaar) te zijn.

Bezoekers vanaf 12 jaar dienen hun identiteitskaart bij te hebben. Meer info kan je hier terugvinden.

Kinderen
Vanaf welke leeftijd worden kinderen toegelaten?

Kinderen jonger dan 3 maanden moeten nog eventjes wachten op een zwembeurt, zij worden omwille van veiligheidsredenen nog niet toegelaten in het zwemparadijs.

Mijn kinderen kunnen zwemmen, mogen zij alleen binnen?

Kinderen vanaf 10 jaar mogen alleen binnen.
Kinderen onder de 10 jaar moeten begeleid worden door een volwassene.

Kinderen vanaf 12 jaar dienen hun identiteitskaart bij te hebben. Meer info kan je hier terugvinden.

Klachten?
Heb je een opmerking of klacht?

Was je niet tevreden over je bezoek? Alvast onze excuses voor je onaangename ervaring.
We hechten veel belang aan de feedback van onze klanten.  Gelieve je klacht door te geven via het klachtenportaal. Dit geeft ons de mogelijkheid om de kwaliteit van onze dienstverlening en ons aanbod te verbeteren.
We behandelen deze zo snel mogelijk.

Klachtenplatform

Let op!
Ben je 12 jaar of ouder? Breng altijd je identiteitskaart mee.

Breng bij elk bezoek je identiteitskaart mee. Een rijbewijs is niet geldig. Er worden verplichte bezoekersregistraties uitgevoerd aan de kassa’s.

Lees er hier alles over
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies om goed te functioneren en om je een betere en persoonlijkere gebruikservaring te bieden. Lees meer
Nee, bedankt