Bestel nu je tickets via de webshop. RESERVATIE IS VERPLICHT Meer info

FAQ

Maak je je op voor een spetterende uitstap naar LAGO Gent Rozebroeken, maar zit je nog met een paar vragen?
Dan vind je je antwoord in dit overzicht met veelgestelde vragen. Toch niet gevonden? Contacteer ons.

Coronavirus
Hoe verloopt mijn bezoek vanaf 1 juli 2020?
  • Welkom terug vanaf 1 juli 2020!
    Nu meer dan ooit gaan we er voor om elke bezoeker een vlekkelozeservice en plezierige ervaring te schenken.  
    Een zwembadbezoek bij LAGO is veilig. Bekijk hier de maatregelen die we genomen hebben en hoe jouw bezoek verloopt. 
    Hou zeker onze website en sociale media in de gaten voor verdere info en updates. Alvast bedankt voor het begrip. 
Welke maatregelen heeft LAGO genomen?
  • De LAGO baden openen op woensdag 1 juli. We bereiden alles voor om onze bezoekers opnieuw een heerlijk moment van ontspanning te bieden. Nu meer dan ooit gaan we er voor om elke bezoeker een vlekkeloze service en plezierige ervaring te schenken.  
    Een zwembadbezoek bij LAGO is veilig, bekijk hier de maatregelen die we genomen hebben.

Hoe kan ik een ticket kopen?
  • De LAGO zwembaden openen op 1 juli en een ticket koop je enkel online aan in de webshop
    Het is heel simpel: je kiest een tijdslot op datum en je kiest met hoeveel personen je komt zwemmen (max. 10 personen). 
    Reserveren in de webshop kan vanaf donderdag 25 juniWe gaan voor een lagere bezetting in de baden, zodat iedereen in alle rust en veiligheid en met inachtneming van social distancing kan genieten van een vakantiemoment bij LAGO.  
  • Reserveer je tickets om zeker te zijn van je plaats!  
    Offline tickets kopen is mogelijk indien er nog plaats vrij is die dag. VOLZET = VOLZET
    Tickets aan de kassa zijn €1,00 duurder (per ticket).
Zijn alle attracties geopend?
  • Omwille van het COVID-19 veilgheidsprotocol is de hamam gesloten. De warme lagune is wel geopend maar zonder jets (luchtmassage). Alle andere attracties en sauna zijn volledig geopend.
    Hou zeker onze website en sociale media in de gaten voor verdere info en updates. Alvast bedankt voor het begrip.
Gaat mijn verjaardagsfeestje / groepsdeal nog door?
  • Neen, alle verjaardagsfeestjes van LAGO gaan niet meer door t.e.m. 31 augustus. De baden openen op 1 juli, maar feestjes zijn tijdens deze zomervakantie niet mogelijk. Een verjaardagsfeestje kan wel verplaatst worden naar een latere datum 
    Hou zeker de website en sociale media in de gaten voor verdere info en updates. Alvast bedankt voor het begrip.  
Krijg ik mijn feestje terugbetaald als ik mijn feestje annuleer?
  • Alle verjaardagsfeestjes zijn jammer genoeg geannuleerd tot en met 31 augustus. Tijdens deze zomervakantie zullen enkel online reservaties mogelijk zijn en zijn groepen niet toegelaten
    Van zodra wij meer richtlijnen ontvangen van de overheid omtrent de opening van de baden, kunnen we dit verder toelichten.
     Indien je nog extra vragen hebt, kan je een mailtje sturen naar rozebroeken@lago.be 
    Alvast bedankt voor het begrip. 
Kan ik mijn feestje verzetten naar een latere datum?
  • Ja, een verjaardagsfeestje kan verplaatst worden naar een latere datum. 
    Alle verjaardagsfeestjes van LAGO gaan niet meer door t.e.m. 31 augustus. De baden openen op 1 juli, maar feestjes zijn tijdens deze zomervakantie niet mogelijk
    Gelieve een mailtje te sturen naar rozebroeken@lago.be dan bekijken we je vraag zo snel mogelijk. 
    Hou zeker de website en sociale media in de gaten voor verdere info en updates. Alvast bedankt voor het begrip.  
Wat met mijn abonnement of beurtenkaart?
  • Wat met mijn beurten die vervallen?
    LAGO zal alle meerbeurtenkaarten en familiepassen verlengen met 4 maanden (periode van de sluiting). De baden openen op 1 juli en een ticket koop je enkel online aan in de webshop
    Het is heel simpel: je maakt een reservatie met je bestaande beurtenkaart en je kiest een tijdslot op datum. 
    Reserveren in de webshop kan vanaf donderdag 25 juni. We gaan voor een lagere bezetting in de baden, zodat iedereen in alle rust en veiligheid en met inachtneming van social distancing kan genieten van een vakantiemoment bij LAGO.  
Ik heb net een abonnement gekocht, kan ik mijn geld terugkrijgen?
  • LAGO zal alle abonnementen verlengen met 4 maanden (de periode van de sluiting). We communiceren alle bijkomende info bij heropening aan het onthaal of bij jouw volgend bezoek aan zwembad.
     Hou zeker de website en sociale media in de gaten voor verdere info en updates. Alvast bedankt voor het begrip. 
Vervallen mijn beurten aquasport?

LAGO zal alle meerbeurtenkaarten verlengen met de periode van de sluiting (4 maanden). Een terugbetaling in cash is echter niet mogelijk. Door de zwemwedstrijden in LAGO Gent Rozebroeken zijn er helaas geen extra inhaalmogelijkheden voor WaiWai-lessen. 

Hoe worden de vervallen beurten opgevangen?

  • Heb je een aquafitness-beurtenkaart? Je  krijgt je ‘verloren’ weken terug; de extra beurten worden toegevoegd aan het ingangsbandje.
  • Heb je een aquafitness-abonnement? Je krijgt een nieuw betaalmoment waarop het correcte bedrag gevraagd zal worden.

Vanaf 1 juli kunnen er terug (aangepaste) aquafitlessen doorgaan.
Deze zijn zo ingedeeld dat er te allen tijde 1,5m afstand kan worden gegarandeerd tijdens de lessen. Het uurrooster tijdens de zomermaanden juli en augustus zal er als volgt uitzien.

  • Maandag:
    19u15 – 20u00 AquaCycling
    20u00 – 20u45 AquaCycling
  • Dinsdag
    19u30 – 20u15 AquaSculpt
    20u15 – 21u00 AquaFitness

Jullie aquafitness abonnement zal automatisch verlengd worden, daarvoor hoeven jullie niet speciaal langs te komen. In september zal het uurrooster weer uitgebreid kunnen worden!

Wie toch nog vragen heeft, kan een email sturen naar waiwai.gent@lago.be

Hou zeker onze website en sociale media in de gaten voor verdere info en updates. Alvast bedankt voor het begrip. 

Gaan de zwemlessen nog door?

Neen, in de periode van de sluiting gaan de zwemlessen niet door. 

Wij voorzien om vanaf september terug opnieuw volledig op te kunnen starten.

We bekijken de mogelijkheid om tijdens de zomervakantie individuele lessen te laten doorgaan. 

  • 'Reeks 3': inschrijving niet betaald
    Jullie hadden reeds ingeschreven voor Reeks 3, maar deze reeks is niet kunnen doorgaan. Dus mogen jullie in september gewoon terug starten in dezelfde groep.
    We gaan ervan uit dat we het hetzelfde uurrooster kunnen behouden.
    Het datarooster wordt nog in de eerste week van juli gecommuniceerd evenals de betaalmogelijkheden.
  • 'Reeks 3': inschrijving reeds betaald
    Jullie hebben reeds betaald voor Reeks 3, maar deze reeks is niet kunnen doorgaan. Dus mogen jullie in september gewoon terug starten in dezelfde groep.
    We gaan ervan uit dat we het hetzelfde uurrooster kunnen behouden, het datarooster wordt nog in de eerste week van juli gecommuniceerd.
  • 'Reeks 2': juf Célina
    De kinderen die op zaterdag en zondag les volgden bij Célina in Reeks 2, krijgen de lessen waarop Célina niet aanwezig was terugbetaald. Het is duidelijk dat deze lessen niet meer ingehaald kunnen worden.
    Jullie mogen ons hiervoor jullie rekeningnummer opsturen met naam van het kind, dag van de les en zwemgroepje naar waiwai.gent@lago.be

Van zodra er meer zekerheid is over de de nieuwe lesdata en individuele lessen, zullen onze huidige deelnemers via mail meer informatie ontvangen. Deze info zal ook online komen!
Wie toch nog vragen heeft, kan een mailtje sturen naar waiwai.gent@lago.be. Hou zeker onze website en sociale media in de gaten voor verdere info en updates. Alvast bedankt voor het begrip.

Blijven kortingsbonnen geldig?
  • LAGO zal alle kortingsbonnen verlengen met de periode van de sluiting. 
    Het zwemparadijs is tot nader order gesloten tot en met 30 juniVanaf 1 juli kan een bezoek aan een LAGO zwembad enkel na online reservatie in de webshop
  • Bij aanvang kan je enkel online reserveren en is de verwerking van bestaande bonnen, cadeaubonnen, … online niet mogelijk. Wil je reserveren met een bon of vouchers? Gelieve een mailtje sturen naar webshop@lago.be.
    Kortingsbonnen zijn niet geldig tijdens de periode van online reservatie. Deze worden dus langer verlengd dan de standaard 4 maanden
  • We communiceren alle bijkomende info bij heropening via de website en sociale media. Alvast bedankt voor het begrip. 
Kan ik met een groep komen zwemmen?
  • Tijdens deze zomervakantie zullen enkel online reservaties mogelijk zijn en zijn groepen niet toegelaten tot nader order t.e.m. 31 augustus 2020
    Tickets aankopen voor een bezoek aan een LAGO zwemparadijs doe je in onze webshop. Je kiest hier een datum, tijdsslot en het aantal personen (max. 10 personen). 
    De opening van de LAGO baden gebeurt met heel wat voorzorgsmaatregelen. Van zodra wij meer richtlijnen ontvangen van de overheid omtrent de opening van de baden, kunnen we dit verder toelichten. Indien je nog extra vragen hebt, kan je een mailtje sturen
    Alvast bedankt voor het begrip.
Wat doet LAGO zodat legionella geen kans krijgt?
  • Alle LAGO-zwemparadijzen zijn gesloten tijdens de coronaperiode maar de centrummanagers blijven fulltime aan het werk. 
    Hun takenpakket ziet er nu wel wat anders uit dan tijdens een normale werkdag. Zo zorgen ze momenteel voor het dagelijks onderhoud, volgen de technische onderhoudsfirma’s op in hun doorlopend onderhoud van de technische installaties en staan ze in voor de desinfectie van vloeren, baden, kades … 
  • Ook het legionella beheersplan om bacteriegroei te voorkomen blijft van kracht tijdens de sluiting waardoor legionella geen kans krijgt. Ook vandaag zorgen de centrummanagers ervoor dat er geen stilstaand water in de installaties en controleren ze continue de kwaliteit van het water.
    Zo geniet je bij je eerstvolgende zwembeurt van veilig en schoon water in topconditie.
  • En moest je je afvragen of onze centrummanagers ook een plons nemen in het zwembad? Nee hoor, ze hebben hun handen vol met deze dagelijkse taken. 
Ik kwam recentelijk zwemmen/sporten, loop ik risico?
  • Zwemmen heeft geen bewezen nadelige gevolgen voor de gezondheid in relatie tot het coronavirus. 
    Het is zo dat virussen niet overdraagbaar zijn via zwemwater. Bovendien volgt LAGO steeds de voorgeschreven maatregelen zoals het regelmatig wassen van de handen, ontsmetten met alcoholgel, geen handen schudden, etc. Hou zeker onze website en social media in de gaten voor verdere info en updates. Alvast bedankt voor het begrip.
Bereikbaarheid
Routebeschrijving - met de auto

Ons zwemparadijs bevindt zich op dit adres: Victor Braeckmanlaan 180, 9040 Gent. Er is gratis parkeerruimte voorzien voor alle bezoekers

Routebeschrijving - met de trein

Het station Gent-Dampoort ligt op 1,2 km van het zwembad. Voor alle mogelijke treinverbindingen, klik op volgende link: www.b-rail.be

Routebeschrijving - met de bus

Neem lijn 17 of 18 vanaf Dampoort richting Oostakker en stap af aan de halte ‘Sint Amandsberg-Jef Crickstraat’ (ter hoogte van het kruispunt): nog 100 meter te voet af te leggen

!! Lijn 17 en 18 bedienen voorlopig halte 'Sint-Amandsberg Jef-Crickstraat niet omwille van werken aan de straat. Als omleiding stoppen die lijnen ook aan halte 'Sint-Amandsberg Dienstencentrum' !!

Neem lijn 38, 39, 70, 76, 77 en stap af aan de halte ‘Sint-Amandsberg Dienstencentrum’ (op de Antwerpsesteenweg): nog 800 meter te voet af te leggen.

Routebeschrijving - met de fiets

Met deze fiets routeplanner kan je je fietstocht tot bij ons in kaart brengen.

Openingsuren en rustige momenten
Wat zijn de openingsuren tijdens feestdagen?

Op feestdagen is het volledige complex open van 9u00 tot 18u00. De kassa’s sluiten één uur vroeger.

Wat zijn de vaste sluitingsdagen?

We zijn gesloten op deze data: 1 januari, 18 juni t.e.m. 22 juni 2018 (jaarlijks onderhoud), 24 december, 25 december & 31 december.

Wanneer kan ik, als particulier, baantjes komen trekken?

Het sportbad blijft doorlopend open. Kom je liever langs wanneer het minder druk is, kijk dan even de rustige zwemmomenten in de schoolweken van het 50 meterbad na:

Maandag:

08u30 - 08u50

12u00 - 13u30

16u00 - 17u30

Dinsdag:

07u30 - 08u50*

12u00 - 13u30

16u00 - 17u30

Woensdag:

07u30 - 08u50*

12u00 - 14u00

Donderdag:

07u30 - 08u50*

12u00 - 13u30

20u00 - 22u00**

Vrijdag:

08u30 - 08u50

12u00 - 13u30

16u00 - 17u30

Zaterdag:

17u00 - 19u00**

Zondag:

09u00 - 18u00


*Vroegzwemmen enkel met vooraf aangekochte 11 beurtenkaart. ** Alle banen zijn 50 meter lang en 2 meter diep.

Welke zijn de rustige openingsuren voor het subtropisch zwemparadijs?

Doorgaans tijdens schoolweken van maandag t.e.m. vrijdag (13u30-21u30). In de vakantie in de voormiddag.

Welke zijn de minder drukke momenten om een bezoek te brengen aan de sauna’s, bubbelbaden, …?

Er zijn enkele speciale wellness momenten voorzien in het badhuis uitsluitend voor volwassenen, senioren en ladies. Ook doorgaans op schooldagen van 13u30-22u00.

Faciliteiten
Waar kan ik de foto’s van de glijbaan terugvinden?

Sinds kort kan je de foto’s meteen doorsturen naar een emailadres naar keuze. Dit kan eenvoudig via de tablet die je onderaan het scherm vindt aan het einde van de glijbaan.

Hoe reserveer ik een sportterein?

Dit kan via de Sportdienst van Gent: 09 266 80 00 of sportdienst@stad.gent.be

Kan er een privéfeest / teambuilding georganiseerd worden bij Rozebroeken?

Lago Gent Rozebroeken kan op vele manieren samenwerken met jouw bedrijf en op verschillende niveaus van betekeniszijn voor jou. Alle informatie vind je terug op onze B2B-pagina.

Wat zijn de betalingsmogelijkheden?

Aan het onthaal, in onze brasserie en in de B’eau Wellness kan je betalen met:

  • cash
  • Bancontact, Maestro, Visa, MasterCard
  • cadeaubonnen van Lago Gent
  • sport -en cultuurcheques*
  • lidkaart Gezinsbond**

Aan de zwemmersbar kan je betalen met:

  • cash
  • Bancontact, Maestro, Visa, MasterCard
  • cadeaubonnen van Lago Gent

*Edenred/Sodexo-uitsluitend aan het onthaal
**Sport, spel en avontuur mét 10% ledenkorting van de Gezinsbond. Vergeet je lidkaart niet mee te nemen en spaar!

Formules en groepslessen
Wat houdt de familiepas in en hoelang is deze geldig?

De familiepas is een 10 beurtenkaart die je kan gebruiken voor het ganse gezin. Kom je op bezoek met 4 personen,dan worden er 4 beurten afgewaardeerd. Deze pas is 6 maanden geldig, vanaf de eerste dag van gebruik.

Waar vind ik het saldo en de geldigheidsduur van mijn abonnementen terug?

Aan de rechterzijde van het onthaal hangt een metalen bakje met scherm. Als je daar jouw polsband aanbiedt, verschijnthet resterend aantal beurten en de einddatum van jouw meerbeurtenkaart.

Ik ben geïnteresseerd in zwemlessen en aquasports voor volwassenen. Worden deze aangeboden en hoe schrijf ik me hiervoor in?

WaiWai by LAGO biedt verschillende lessenreeksen aan: learn 2 swim, crawl beginners, crawl gevorderden, zwemmen voor senioren, individuele zwemlessen, … Indien je interesse hebt hieromtrent, stuur een email naar waiwai.gent@lago.be.

Wordt er watergewenning en zwemles gegeven aan kinderen?

Deze lessen worden gegeven door WaiWai by Lago. Meer info vind je terug op www.lago.be/gent/waiwai 

Regels en voorschriften
Mag ik met een zwemshort zwemmen?

Ja, indien ze boven de knieën komen.
Raadpleeg hier onze kledijvoorschriften


Kan ik binnengaan in het subtropisch zwembad om mijn kinderen te zien?

Als je bij je kinderen wilt zijn, dien je badkledij te dragen en een entreebewijs te betalen.

Intern reglement

Het intern reglement kan je hier raadplegen.

SAFE Swim Zone

We werken samen aan een veilige zwemomgeving om jou en de andere bezoekers een fijne zwemervaring te bezorgen.
Om dit te realiseren wordt er SAFE Swim Zone gelanceerd. Dit is een IT-applicatie aan de kassa’s die bezoekers vanaf 12 jaar registreert aan de hand van de identiteitskaart.
Dankzij bezoekersregistraties is opvolging bij het niet-naleven van het intern reglement mogelijk.

Wat?
Identiteitskaarten worden ingelezen aan de kassa bij bezoekers vanaf 12 jaar.

Welke gegevens worden geregistreerd?
Naam, voornaam, geboortedatum, pasfoto, nationaal nummer en geslacht. 


Wat gebeurt er met mijn gegevens?
Gegevens worden tijdelijk geregistreerd in een beveiligde database en worden automatisch verwijderd na 72 uren, tenzij er overtredingen vastgesteld werden.
Na het vaststellen van een overtreding blijven de gegevens bewaard in de beveiligde database om accuraat te kunnen optreden indien er opnieuw overtredingen zouden vastgesteld worden.
De gegevens worden niet gebruikt voor commerciële doeleinden.

Kan ik mijn gegevens opvragen?
Je gegevens kunnen na je bezoek opgevraagd worden via email: rozebroeken@lago.be.

Breng bij je volgend bezoek dus zeker je identiteitskaart mee.


Meer info

Mogen mijn kinderen alleen komen zwemmen?

Kinderen jonger dan 10 jaar dienen vergezeld en onder toezicht van minstens 1 volwassene (+ 18 jaar) te zijn.

Bezoekers vanaf 12 jaar dienen hun identiteitskaart bij te hebben. Meer info kan je hier terugvinden.

Kinderen
Vanaf welke leeftijd worden kinderen toegelaten?

Kinderen jonger dan 3 maanden moeten nog eventjes wachten op een zwembeurt, zij worden omwille van veiligheidsredenen nog niet toegelaten in het zwemparadijs.

Mijn kinderen kunnen zwemmen, mogen zij alleen binnen?

Kinderen vanaf 10 jaar mogen alleen binnen.
Kinderen onder de 10 jaar moeten begeleid worden door een volwassene.

Kinderen vanaf 12 jaar dienen hun identiteitskaart bij te hebben. Meer info kan je hier terugvinden.

Let op!
Ben je 12 jaar of ouder? Breng altijd je identiteitskaart mee.

Breng bij elk bezoek je identiteitskaart mee. Een rijbewijs is niet geldig. Er worden verplichte bezoekersregistraties uitgevoerd aan de kassa’s.

Lees er hier alles over
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies om goed te functioneren en om je een betere en persoonlijkere gebruikservaring te bieden. Lees meer
Nee, bedankt